Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Går det an å velge å bruke det gamle istedenfor eller?

Nei, og det kommer nok aldri til å skje heller.

Regner med det ikke er mulig heller, på grunn av at endringene er så store.

 

Men jeg skjønner seriøst ikke hvorfor alle siden nå om dagen skal ha slik en skinnende lys layout.

Det beste for øynene er jo litt mørkere farger.

 

Jeg må vel begynne å skru ned lysstyrken på skjermen for hver gang jeg skal lese nyheter på nettet fremover da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rartkr8.png

 

Dette var rart ja synes jeg. Her burde dere ha funnet på en smartere løsning med designet. Et eller annet skurrer veldig her. Designet på Siste nytt, Tester og Prisguide ser veldig bra ut. Men de knappene til høyre og måten de lissom "blender" inn i hverandre er svært så ubalansert synes jeg. Ellers må dere få pakket inn enkeltsakene på forsiden inn i bokser slik det er/var før på Gamer.no (og muligens hw.no også) Jeg føler at siden ikke virker proff og seriøs nok slik det ser ut for øyeblikket. Lissom litt vanskelig å skille mellom hva som er reklame og hva som er saker og artikler. Ellers, steinherlicht! :)

Lenke til kommentar
Har raskt markert to områder hvor det virker ufattelig tomt hos meg, det kan kanskje være fordi det egentlig er noe reklame der som AdBlock har blokkert.

Ikke driv å snakk så høyt om at du blokkerer den eneste inntekskilden hardware.no har av at du driver å leser på sidene dems. Det blir ikke så veldig godt likt, noe som fører til at jeg tror ikke du blir tatt så veldig seriøst i dine meninger.

Lenke til kommentar
Her er et screenshot av hvordan det ser ut hos meg :)

 

Har raskt markert to områder hvor det virker ufattelig tomt hos meg, det kan kanskje være fordi det egentlig er noe reklame der som AdBlock har blokkert. Men det ser hvert fall utrolig rart ut med så store tom rom, merket ikke noe til det tidligere.

Forventer du seriøst at de skal designe siden ut i fra hvordan brukere blokkerer reklamen på siden? Dette vil aldri skje!

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Huff, dette blei skikkeleg uoversiktleg :(

Skal nyheitane bli presentert med eit sånt rot så kan eg desverre ikkje lese meir HW.no.

 

Eg har allereie gitt opp ITavisen, digi.no går så vidt. Synes gamle HW.no, NRK.no/nyheter og Slashdot er lette å lese. Lett å skille reklame og faktiske nyheiter.

Lenke til kommentar
Bryr oss om at du har masse add-ons da ?

hw.no kan vel ikke ta forbehold om slike som deg.

 

Det har jeg ikke sagt heller :)

Bare understreker at det så mye mer ryddig og oversiktlig ut før.

 

Ellers så syntes jeg at siden er jo mye mer fresh, og designet er "penere" men det brukt litt for lyse farger?

Det gir en litt "skrikende" følelse. Blir ør i hode av å se på siden for lenge :p

 

Det er jo veldig splittede følelser om sider med minst mulig design eller de med penest design er å foretrekke.

Jeg selv ligger midt i mellom, jeg syntes noen nettsider og programmer er best når de har "Win98-look", da det er mye mer behagelig og oversiktlig. Mens andre programmer som Office 2007 syntes jeg yter godt av sitt nye design og layout.

 

Personlig syntes jeg den gamle siden helt klart holdt mål, men samtidig er designet på den nye siden mye penere føler jeg. Hvorvidt jeg foretrekker den "stygge" gamle, eller den "pene" nye er jeg ikke helt sikker på enda. Må nok bli litt vandt til det nye designet først.

 

Ellers så syntes jeg det har blitt gjort en god jobb med selve utseende, bortsett fra at det er veldig lyst og gir kanskje litt "bling-bling" følelse. Men layouten virker utrolig rotete og uoversiktlig og må bli gjort noe med!

Lenke til kommentar

I opera (hvertfall min) så kommer bildene og teksten heeeeeelt inntil venstrekanten, som jeg får litt noia av....

 

I IE ser det derimot bedre ut, men jeg syns det bør være et mål for hw.no å faktisk vise siden sin bra i vår norske nettleser som faktisk følger html standarder...

Lenke til kommentar

Synes dette var en gledelig nyhet på onsdagsmorgenen, men her er mine (forhåpentligvis) konstruktive tanker for forsiden:

  • Minner (dessverre) en del om ITpro.no (usjh)
  • Marker annonsene mye bedre
  • Marker artiklene bedre. Se f.eks. på både vg og db, de har "streker" over artiklene sine, noe jeg mener bidrar til å skape struktur og lede øynene.
  • Bedre skille mellom enspaltere og tospaltere, akkurat nå blir øynene mine litt forvirret. Muligens fordi de tror tospalteren skal være reklame, så de to punktene over vil kanskje hjelpe på dette.
  • Synes toppsaken forsvinner litt pga. de to sakene til høyre og de "krevende" annonsene rett under.
  • Forsåvidt foreslår jeg at dere ikke linker til "beta.amobil.no" for den SE-testen øverst, det funker dårlig.

Mye personlige meninger her, men alt i alt synes jeg det ser flott ut, og tipper noe av omstillingen bare går på å venne seg til noe nytt etter tre år.

Endret av Peter
Lenke til kommentar
Her er et screenshot av hvordan det ser ut hos meg :)

 

Har raskt markert to områder hvor det virker ufattelig tomt hos meg, det kan kanskje være fordi det egentlig er noe reklame der som AdBlock har blokkert. Men det ser hvert fall utrolig rart ut med så store tom rom, merket ikke noe til det tidligere.

Forventer du seriøst at de skal designe siden ut i fra hvordan brukere blokkerer reklamen på siden? Dette vil aldri skje!

 

 

Nå mente jeg ikke det heller. Tror dere misforsto meg litt. Jeg ville bare vise hvordan det så ut nå, og konstatere at det fungerte bedre tidligere.

 

Jeg har da overhode ikke forventet at det skal bli tatt hensyn til hvilke add-on folk kjører, og jeg er jo fullstendig klar over at blokking av reklame kan få mange nettsider til å se litt rare ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...