Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Så har dessverre hardware.no også kastet seg på samme "design" som digi.no/itavisen.no/itpro.no osv. Jeg kan ikke skjønne hvorfor alle "web designere" synes at dette er så veldig bra.

 

Grunnen til at jeg likte det gamle designet var at alle artikler var sentrert i midten. Noe lignende som neowin.net sitt oppsett. Det gjorde det veldig enkelt å lese siden alle overskrifter startet på samme plass. Reklamen var heller ikke for irriterende med dette oppsettet.

 

Nå blir alt mye mere komplisert, og man må søke og lete etter artikler.

 

Jeg kommer nok fortsatt til å lese hardware.no, men nå kommer alle overskrifter til å bli lest gjennom en RSS leser... på samme måte som jeg etterhvert har gjort med digi.no, itavisen.no osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pent design - fryktelig rotete layout...

 

Håper for all del dette går seg til etterhvert.

 

Jeg er enig i at designet er pent nok. Logoen er fin og utseendet er pent. Men fysj så rotete. Det ble ITPRO all over again, noe jeg sa istad også. Ikke bare det, men nyhetene er ordentlig rotete, jeg ser ingen oversikt for når de kom. Jeg ønsker meg tilbake til det gamle HW utseendet fremfor dette her. Jeg tør ikke legge inn web dev i FF nå.. Da kan man vel plukke feil og mangler.

 

For å være ærlig, og jeg har god peiling på brukervennlig design, så er dette lite intiutivt og forståelig for en bruker. Det er roteten, reklamen blinker og flasher mellom nye og gamle nyheter samt at det "skinner" veldig. Dette er ikke helt bra og jeg håper dere på HW tar til dere kritikken som kommer her. Den er ikke ubegrunnet.

 

Nesten så jeg skulle tørket støv av mine studiebøker og avhandling for å drøfte den nye looken. Jeg kan ikke få sagt det nok, dette er ikke bra nok jobbet med. Beklager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hw.no var fint det, men kommer ikke inn på amobil, akam eller gamer.no. Og der var dynamisk tilbake :thumbup:

 

edit: nå funket alle sidene igjen

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Første jeg tenkte var at dette måtte være feil side.

Likte bedre når jeg enkelt kunne se hva som var artikler og hva som var reklame.

 

Samt i 1680x1050 er det ikke mye av skjermen som brukes.

 

Men forandring fryder, vi venner oss til det så lenge hw.no kommer opp med gode artikler.

 

Håvard

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at det _nesten_ alltid er slik som dette når en side bytter design, og at det sikkert vil skje små endringer en stund fremover når man har sortert litt av tilbakemeldingene. Ro ned og kom med skikkelige tilbakemeldinger, så skal dere se at det ikke tar lang tid før dere vil lyse med er sløret smil om munnen hver gang dere går inn på hw.no igjen.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ble litt forvirret at dette designet. Savner litt farger, syntes alt ble så hvit. Designet er spennende, men veldig rotete. Syntes også reklamen kommer tydeligere frem nå enn før. Må henge meg på de andre her, det var veldig ITpro over dette. Grunnen til at jeg har brukt hw.no før var nettopp fordi dere var så oversiktlige. Det var lett å se hvilke saker som var nye, og overskriftene ga riktig blikkfang. Nei, dette ligner mer på en smørje med artikler enn en seriøs nettside.

 

Men jeg har vanskelig for å vende meg til nye ting, kanskje det kommer med tiden, men jeg håper at dere tar til dere kritikken dere får.

 

edit: Endret litt meninger.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Pent, pent design. Men multikolonnesystemet ble veldig surrete! Det var så enkelt og greit med gamle HW med én kolonne for nyhetene for kunne jeg bare konsentrere meg om nyhetene og overse det andre. Blir nok tyngre å lese HW nå, så om de ikke kompanser med mer spennende lesestoff (les: nyheter!) så tror jeg at det vil bli færre besøk på HW iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
tregere side enn før, får håpe det blir raskere. Siden ser veldi fin ut, men hvor er søk i prisguiden?? Den MÅ tilbake :dribble:

Søk i prisguiden (og artikler/forum) finner du øverst til høyre.

 

Søkeresultatene kan nok formateres enda mer oversiktlig enn slik det er nå. Dette er en av mange ting vi vil arbeide med framover.

Lenke til kommentar
Så har dessverre hardware.no også kastet seg på samme "design" som digi.no/itavisen.no/itpro.no osv. Jeg kan ikke skjønne hvorfor alle "web designere" synes at dette er så veldig bra.

 

Grunnen til at jeg likte det gamle designet var at alle artikler var sentrert i midten. Noe lignende som neowin.net sitt oppsett. Det gjorde det veldig enkelt å lese siden alle overskrifter startet på samme plass. Reklamen var heller ikke for irriterende med dette oppsettet.

 

Nå blir alt mye mere komplisert, og man må søke og lete etter artikler.

 

Jeg kommer nok fortsatt til å lese hardware.no, men nå kommer alle overskrifter til å bli lest gjennom en RSS leser... på samme måte som jeg etterhvert har gjort med digi.no, itavisen.no osv...

 

Du kan jo bruke menypunktet "Artikler", da blir samtlige artikler listet opp nedover

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk

Bra: Samling av søstersidene på toppen, plassering av prisguide og forum. Pen typografisk sett.

Dårlig: Med så mange bilder i ingressene er det nærmest umulig å skille artikler og reklame. Sett rammer eller lign. på reklamen slik at den ikke kamufleres. Ev. blir vel blokkering neste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...