Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Alt i alt er det penere nå, og virker litt mer funksjonelt etter min mening. Men jeg syntes at det kanskje burde være et skille eller noe mellom artikler og reklame osv. Er litt vanskeligere å lese nå synes jeg. Kanskje litt mer fargevariasjon?

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nye designet var både litt bra og litt dårlig.

 

Grunnen til at ting oppleves rotet er ikkje berre at man sprer artiklene utover, men at alt er så utrolig stort.

 

Det er f.eks. laget noen nyttige bokser med ulike oversikter over tester, div. tema etc. Men disse ser man ikke før man har skrollet langt nedover sida. Ferske diskusjoner ser man heller ikke. Kvifor ligg ikkje disse i toppen på høgre-kolonna?

 

Dersom man går inn på en artikkel så ser eg overskrifta+bilde+ingresstekst. Det føles litt som å sitte på 640x480 oppløsning og bare få se litt av sida om gangen, eller å surfe på en mobiltelefon, og det oppleves litt urimelig når man har 20" skjerm. Kor stor oppløysing tenker dere at brukerene må ha for å lese sida? Det er litt overkill å måtte investere i 24" eller 30" skjerm for å lese nettsider....

 

En annen ting er at dere blander inn en serif-font som stort sett ikke passer inn.

Lenke til kommentar

Må si at det nye søket var genialt. Til dere som savner søk på forsiden, så søker du alle steder(prisguide, artikler, forum) med samme søkebar nå...

 

Funksjonsmessig var siden bedre nå, men synes fremdeles at det nye oppsettet er uoversiktlig og rotete. Håper jeg venner meg til det =/

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvordan kvalitettestingen har fungert. Har dere rekruttert folk fra web-design delen av forumet? Typografien er der HW.no faller gjennom, og som jeg har nevnt før er det for lite blikkfang. Dette skyldes dårlig markert reklame og for mye luft/hvitt.

Lenke til kommentar

Mine synspunkter.

 

1) Der man før brukte to sekunder for å få oversikten må man nå lete rundt. Dette ble, som mange har påpekt, rotete. Jeg har alt endret startsiden min fra hw.no til hw.no/artikler da det ble mer oversiktlig.

 

2) Jeg synes det er unødvendig å måtte scrolle langt nedover for å se oversikten over siste innlegg i forumet. En ide hadde vært å flytte den opp slik at reklameboksen og "siste innlegg i forum" byttet plass.

 

3) Bruk av farger på skriftene. Siste innlegg i forum vises med grønn skrift mot lys bakgrunn. Det kunne vært brukt en farge med bedre kontrast. Under hw.no/artikler er det brukt lysegrå skrift på lysegrå/hvit bakgrunn, noe som er nærmest uleselig.

 

 

Ellers synes jeg det er flott at hw.no ikke gror fast, men prøver å utvikle seg. Det skal de ha ros for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg har ikke lest hele tråden. Så jeg vet ikke om dette har blitt påpekt tidligere.

 

Men grafikken samsvarer ikke med med hverandre på framsiden. Altså "HW" logoen har speilbildet rett under seg, mens "Hardware.no" har speilbildet 1 cm lengre ned, dette så veldig rart ut.

 

 

post-44035-1199868785_thumb.jpg

 

:)

Lenke til kommentar

-Annonser og artikkler går i ett for meg omtrent. vertfall i explorer da jeg ikke har addblock der! Vanskelig å skille.

-Menyen til venstre er borte :(

-Vote poolen er vekk?

-Nyhetene kommer ikke i kronologisk rekkefølge, jeg hater nyheter som er sidestilt og andre nyheter som tar mye plass. bedre med slik det var før der de nyeste var tydelig øverst.

eks:

"Hardware.no i ny drakt" tar like mye plass som "EMC lanserer rimelig SAN" og "XP solgte bedre enn Vista" til sammen. Og stille den ved siden av de andre og ikke over som i det gamle blir det bare rot av.

-litt rot med hva som er hardware nettverkets tjenester og hva som er reklame. stillingsanonser som koplett reklamen og "Nye stillinger" er farlig nærme hverandre

 

Fargevalg og sånt er bra! Det ble litt mer luft som dere ville. Men dessverre ble det litt tett med reklame og stoff. legg heller luften mellom!

Lenke til kommentar

Jeg syns siden er finfin. Eneste jeg henger meg opp i, og dette gjelder på både amobil og hw.no, er at stillingsannonsene går helt inn i reklamen ved siden av. Bryter opp hele dynamikken. Lag heller det samme mellomrommet dere har på resten av siden.

 

Edit: Jeg snakker altså om forsiden.

Endret av andyn
Lenke til kommentar

rotete, insanely mange forskjellige fontstørrelse, enda flere forskjellig måter linker

blir vist. Hvor starter hva og ting liggerstrødd randomly rundt, liten forksjell på

reklame og faktisk informasjon. Det er også litt ugjennomtengt hvor ting er plassert,

og 3 forskjellige typer overskrift bilder gjør det ikke akkurat mere oversiktelig.

 

Her burde kolonne 3 fjærnes(evt bruk den til reklame) og kolonne 1 utvides.

Kolonne 2 trenger å bli ryddet opp i.

 

Selve designet er ok, minimalistisk og enkelt, men den unaturlige layouten får et stort minus.

 

Man blir vel vant til det.. men er det virkelig en bra ting?

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Synes dessverre ikke dette var vellykket, nei.

 

Likte selve oppussingen av designet, farger, logo, organiseringen av linker til søstersidene på toppen av siden o.l., men det viktigste, selve innholdet, fremstår som ekstremt uoversiktlig. Vanskelig å skille artikklene, og vanskelig å skille artikkler fra reklame.

 

Kolonnen med "Siste tester", "Bedrift" osv. fremstår også i mine øyne som helt malplasert. Tror siden hadde blitt mye mer oversiktlig om denne kollonnen hadde vært flyttet enten ut på høyre siden (hvor eksterne nyheter (hvor ble de av??) var før) eller ned under "Ferske diskusjoner", hvor lesertester o.l. tidligere befant seg. Midtfeltet burde i mine øyne være forbeholdt artikler og nyheter (som tidligere).

 

Liker heller ikke systemet med to kolonner på nyhetene, var, som mange tidligere har påpekt, langt mer lettlest tidligere, når man raskt kunne se over overskriftene. Er enig med de som skriver at hw.no nok i fremtiden kommer til å bli lest via RSS.

 

Og ja, er enig i at mange ofte klager når ting er nytt, men problemet mitt, er at hw.no nå har fått et design jeg har sett før, og da ikke har likt, og heller ikke har vent meg til...

 

Edit: Var visst litt treig med å poste det inlegget, ja... Var jar mange som hadde kommet med de samme poengene i mellomtiden...

Endret av Galeris
Lenke til kommentar
Faen ta ass! Hva er vitsen med å ta så jævlig av når man skal piffe opp sider?

 

Det her begynner å gå samme veien som itavisen og itpro for min del. Snart er den så uoversiktlig at jeg bare slutter å ture innom

 

En av direktørene i Google Norge ga for ikke så lenge siden i et intervju uttrykk for at han trodde den minimalistiske framtoningen til google var mye av grunnen til at google hadde vunnet søkemotorkampen. Han viste til msn sin søkemotor og yahoo sin, der surferen blir bombardert med så mye mer enn hva kan kom til siden for, og hvordan googles "rett på sak" sannsynligvis hadde fungert til deres fordel.

 

Nå blir det selvfølgelig noe annet for hw.no, siden de tilbyr så mye mer. Men moralen burde allikevel være den samme, at jo mindre flashy og over the top du gjør det, desto bedre og mer vellykket kommer det til å bli. I hvert fall så langt formatet går.

 

Innholdet må jo selvfølgelig også være der. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest hele tråden. Så jeg vet ikke om dette har blitt påpekt tidligere.

 

Men grafikken samsvarer ikke med med hverandre på framsiden. Altså "HW" logoen har speilbildet rett under seg, mens "Hardware.no" har speilbildet 1 cm lengre ned, dette så veldig rart ut.

Jeg synes det ser riktig ut. Både logoen og teksten speiler seg i den samme overflaten. Logoen står helt nede på speilflaten mens teksten står et stykke over. Dermed blir det luft mellom teksten og den speilede teksten.

 

Her har jeg tegnet på en svart strek som skal være speilingslinjen:

 

Dagens versjon:

post-3851-1199869614_thumb.jpg

 

 

Og en versjon med teksten flyttet ned til speillinjen:

post-3851-1199869624_thumb.jpg

 

Åpne gjerne bildene i en ny tab for å se de uten den sorte ramma rundt.

 

Meningsmåling: Hva er ditt førsteinntrykk av det nye designet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...