Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Foto.no starter nettbutikk, går sammen med endel av tidligere FotoVideo ansatte og etablerer butikken.

 

Erik Faarlund tar over roret som redaktør i foto.no "sikkert et kjent navn for endel av akam-brukerne her".

 

Kjempefint og få en aktør til i markedet, får bare håpe de har selvstendige føtter så vi kan få en frisk konkurranse på salg av fotoutstyr.

Ser også ut som butikken bruker den gamle layout'en til fotovideo sin nettbutikk :)

 

 

Kjære Foto.no-bruker

Nå skjer det spennende ting på Foto.no! Vi har slått oss sammen med de entusiastiske gründerne av FotoVideo, samt fått med oss kremen blant tidligere ansatte derfra. Sammen skal vi skape noe unikt i foto-Norge.

Vi er stolte over å ha bygget Norges beste nettsted for fotoentusiaster gjennom over 20 år. Vi har lenge sett etter en mulighet til å utvikle foto.no videre, og føler nå at tiden er inne for å ta neste steg. Endelig har vi funnet noen med den samme entusiasmen for foto, og som i tillegg sitter på en enorm kunnskap som vil komme deg som medlem til gode.

Første steg er at vi starter med å åpne nettbutikk – allerede i morgen kveld! Nettbutikken kan du ta en tyvtitt på allerede nå på http://butikk.foto.no

Fortsatt gjenstår det litt til vi er helt på plass med alle produkter, produktspesifikasjoner og funksjonalitet, men i god foto.no-tradisjon så kommer vi til å kontinuerlig forbedre nettbutikken basert på feedback fra dere. Butikken er 100% fullt operativ, vi har bygget opp varelager, vi har show-rom i Oslo for de som ønsker å komme og ta og føle på produktene før de kjøper og vi har gode åpningstilbud på flere populære julegaveprodukter i nettbutikken.


Vi skal selvfølgelig beholde det unike og redaksjonelle på foto.no og sidene får også en liten oppfriskning i morgen kveld.

Vi får en ny redaktør, Erik Faarlund. Han tiltrer 1. Januar. Erik jobbet i mange år som redaktør for fotonettstedet akam.no og senere fotomagasinet.no og har mye erfaring. Han er åpen for tilbakemeldinger og innspill slik at foto.no kan ta en retning du som bruker ønsker.

De populære brukertjenestene som bruktmarked, forum og bildekritikken etc. vil fortsette og videreutvikles.

Det vil skje masse spennende ting på foto.no i tiden fremover og en av de tingene vi gleder vi oss spesielt til er å hente frem godfølelsen fra FotoVideo-tiden – med en fotobutikk i Bjørvika Barcode, Oslo - sentralt plassert i forhold til parkering og kollektivt. Butikken er planlagt åpnet mars/april 2017. Her kan du se frem til å treffe svært kunnskapsrike og erfarne mennesker fra fotobransjen, og det blir mange spennende aktiviteter.

Inntil da treffer du oss i våre lokaler i Østerdalsgata 1B på Vålerenga i Oslo. Her har vi studio, butikk/show-rom og lager/hentested for nettbutikken. Kom gjerne innom for en kaffe og fotoprat alle hverdager mellom 08.30 og 16.00, eller etter avtale.

Dersom du lurer på noe og/eller har kommentarer/innspill; ta gjerne kontakt med oss på [email protected]

Hilsen David og Fabian

 

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var jo en spennende nyhet. Fint om det kommer noe nytt. 

Kom det på mail fra foto.no? Jeg får ikke nyhetsmailer derfra lenger av en eller annen grunn. 

 

Henning

Er du sølv eller bronsemedlem?

 

 

Jeg tror faktisk jeg er bronse nå. Jeg har pleid å kjøpe sølv eller gull, for å støtte dem litt. Men man får jo ingen varsel om når sølv/gull går ut så da har jeg nok ramlet ned på bronse, er det det som er saken kanskje?

 

h

Lenke til kommentar

Ja, det skal bli spennende å innta redaktørstolen på Norges første fotonettsted. Jeg har savnet skrivingen.
Det er rart at noen av dere ikke har fått eposten. Jeg her ikke involvert ennå, men har hørt at den skal ha gått ut til alle, også de som har reservert seg, rett og slett fordi det er informasjon om såpass grunnleggende endringer, at alle medlemmene burde være klar over det. Men jeg har snakket med andre i dag som heller ikke har fått. Jeg kan kanskje høre med noen om det.

 

Jeg skal forsøke å holde i hevd historien og ånden til Foto.no, samtidig som jeg nok fyller på med litt mer teknisk stoff. Det blir nok ikke omfattende tekniske tester, som på Akam i gamle dager - det er vanskelig å kombinere med at det også blir nettbutikk, og jeg ønsker å holde de redaksjonelle sidene uavhengige. Men jeg har noen tanker om hvordan vi kan løse det, så dere får god informasjon, uten at dere trenger å lure på om det egentlig er skjult reklame. Jeg lover å informere tydelig hver gang det kommer skjult reklame :-)

 

Jeg tiltrer 1. januar, og er åpen for innspill om hva leserne ønsker. Her er det mye upløyd mark, så hvis noen av dere har ønsker og gode ideer, tar jeg sånt imot med takk.

Endret av faaeri
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det var veldig hyggelig å lese både at dere fått på plass en redaktør og at dere oppretter en nettbutikk. Frank gjorde en veldig god jobb synes jeg - mye gode artikler om spennende fotografer, men etter at han sluttet ble det veldig stille. Så dette var hyggelig å høre. 

 

Lykke til!

Henning

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grattis Erik! Gleder meg til å se hvordan det blir (både på nett og i ny butikk). 

 

 

Noe annet: Hva er bra ikke-mac-laptop for tida? Har en kompis med Apple-allergi som trenger noe med bra grafikk (typ Nvidia 1060 med masse ram?) og quad core i7 i 15"-innpakning. Og helst IPS-skjerm. Skal brukes til redigering av 4k-video. Budsjett: rundt 20k.

Lenke til kommentar

Hm, jeg oppdaget akkurat nå at Kaffebrus har trukket penger frra kortet mitt for en ordre før den ble sendt, og ikke refundert pengene da jeg kansellerte ordren.

 

Dette er to måneder siden, så hadde jeg ikke tilfeldigvis sjekket hele transaksjonshistorikken i går, hadde de skyldt meg nesten 4000 kr til Dovre falt.

 

Håper de svarer på mail.

Lenke til kommentar

Hm, jeg oppdaget akkurat nå at Kaffebrus har trukket penger frra kortet mitt for en ordre før den ble sendt, og ikke refundert pengene da jeg kansellerte ordren.

 

Dette er to måneder siden, så hadde jeg ikke tilfeldigvis sjekket hele transaksjonshistorikken i går, hadde de skyldt meg nesten 4000 kr til Dovre falt.

 

Håper de svarer på mail.

Får bare "hoppas" at dom inte e sjuk (les: gått konk)....   :hmm:   "Dårlig butikk", i alle fall kfr. "rekneskapen".....

Lenke til kommentar

Puh, takk og lov for solblenderen... Tror den reddet meg for en del tusenlapper i dag. Var nede i Oslo sentrum og skulle ta noen bilder i Middelalderparken, speilingen av Barcode i vannspeilet. Hadde kameraet på stativ, men hadde tydeligvis ikke vært nøye nok med plasseringen av dette. Plutselig velter det ut i vannet og objektivet smeller i isen (forsåvidt litt flaks at det var is så det slapp en svømmetur). Solblenderen sprakk, og ble en liten bulk i objektivet som antagelig gjør at filterbruk blir vanskelig, men eller kom objektivet fra det uten skader, ser iallefall slik ut på bildene tatt etterpå.

 

Var en Sigma 18-35mm 1.8 som satt på 7Den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg klar for Nobel-helg; pressekonferanse i morgen med foto + video, full dag på lørdag og søndag; avsluttes med nobelkonserten :)

 

Neste uke er det en hel serie med jobber mot de kongelige (kun video faktisk!) så er det juleferie. Ingen jobber deretter før 7. januar (idrettsgallaen). 3 uker ferie! dette blir stas.

 

Note to self: ikke knus mer utstyr før juleferien ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hm, jeg oppdaget akkurat nå at Kaffebrus har trukket penger frra kortet mitt for en ordre før den ble sendt, og ikke refundert pengene da jeg kansellerte ordren.

 

Dette er to måneder siden, så hadde jeg ikke tilfeldigvis sjekket hele transaksjonshistorikken i går, hadde de skyldt meg nesten 4000 kr til Dovre falt.

 

Håper de svarer på mail.

Får bare "hoppas" at dom inte e sjuk (les: gått konk)....   :hmm:   "Dårlig butikk", i alle fall kfr. "rekneskapen".....

 

Nei, fikk svar nå.

 

Det viser seg at de ikke har registrert mine to henvendelser om å kansellere ordren - selv om de svarte på begge, og jeg bekreftet - så de har latt ordren bli stående i drøye to måneder.

 

Jeg vet ikke hva som er verst - at de ikke klarte å registrere kanselleringen, eller at de på nesten to og en halv måned ikke har klart å få varene inn på lager.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...