Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antok bare at det mest sannsynlig var optimalisert for 1,6x cropfaktor og ikke ville dekke en FF bildesirkel. Hvis det støtter FF så er det ennå mer interessant.

 

Jeg har ikke noe fasitsvar, men synes mange av disse patentoppslagene tolker søknaden på en veldig spesifikk måte i forhold til det som faktisk står der når man får se litt mer detaljer. Uansett, blir det noe av for EF-M, EF-S eller fullformat er det en interessant utvikling. Hittil har det vært dårlig med originaloptikk i superteleklassen med F5.6 og forhåpentligvis en litt mer amatørvennlig pris.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Jeg har frem til nå benyttet med av Vimeo Basic, men har nå et prosjekt som overstiger grensen på 500mb. Er det mulig å kjøpe Vimeo Pro for en måned, kansellere abonnement etter måneds-slutt, gå tilbake til basic og fortsatt beholde videoen? 

Spør du om de sletter videoene du har lastet opp om du går tilbake fra "pro" til Basic? 

 

Det hadde jo vært veldig rart om de gjorde det. 

Lenke til kommentar

Har Apple lansert et kamera? Jeg ser bare Apple telefoner på den lista.

Legger virkelig kameraprodusentene noe særlig ut på Flickr?

 

Beklager kveruleringen, men slike klickbait-overskrifter er bare ment for å få klikk, ikke for å drive konstruktiv eller nyttig folkeopplysning. Disse tallene sier kanskje noe om hvor saueflokkene er størst, men lite annet.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har Apple tatt over tronen etter Canon som den kameraprodusenten som har lagt ut flest bilder på Flickr.

  

Har Apple lansert et kamera? Jeg ser bare Apple telefoner på den lista.

Legger virkelig kameraprodusentene noe særlig ut på Flickr?

 

Beklager kveruleringen, men slike klickbait-overskrifter er bare ment for å få klikk, ikke for å drive konstruktiv eller nyttig folkeopplysning. Disse tallene sier kanskje noe om hvor saueflokkene er størst, men lite annet.

Det er nå både kult og litt imponerende at Apple kaprer så mange av plassene på toppen. Til og med iPad er på listen. Kult...:-)

Lenke til kommentar

Jeg ser over hodet ikke noe kult i det. Kun frustrasjon over at en hel masse mennesker går rundt å foreviger minner med dingser som hverken er ment for eller egnet til nettopp det. Det er tragisk, ikke kult! Det mener jeg uavhengig av hvilken telefonprodusent eller nettfjølprodusent som måtte ha vist seg på disse listene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Apple lansert et kamera? Jeg ser bare Apple telefoner på den lista.

Legger virkelig kameraprodusentene noe særlig ut på Flickr?

 

 

Så du påstår at Apple ikke har kameraer, kan du utdype hva et kamera er og hvorfor ikke Apple sine telefoner kommer innunder denne kategorien ?.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Apple har telefoner, med kameramodul, akkurat som jeg har en personbil, med takboks. Det er en tilleggsfunksjon. Mulig det er et dårlig eksempel siden takboksen er fysisk mulig å separere fra bilen uten å demontere bilen, men du skjønner sikkert poenget likevel. (Kanskje du har et bedre eksempel?)

 

Bilradio?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har telefoner, med kameramodul, akkurat som jeg har en personbil, med takboks. Det er en tilleggsfunksjon. Mulig det er et dårlig eksempel siden takboksen er fysisk mulig å separere fra bilen uten å demontere bilen, men du skjønner sikkert poenget likevel. (Kanskje du har et bedre eksempel?)

Så foreksempel Hasselblad er ikke en kameraprodusent siden de bruker moduler i sine kameraer :p

 

For og komme tilbake til det som er saken kjerne, jeg forstår ikke hvorfor du kan påstå at Apple ikke er en kameraprodusent, og hvordan du kan påstå at alle bildene på flickr tatt med et Appleprodukt faktisk er tatt med en telefon, jeg tror ikke du kan verifisere din påstand om at alle bildene tatt med et Appleprodukt er tatt med en telefon med et innebygget kamera og ikke med en av Apple's sine digitale kameraer.

 

Til informasjon kan jeg nevne at Apple har produsert digitale kameraer siden 1994.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Nå har Apple tatt over tronen etter Canon som den kameraprodusenten som har lagt ut flest bilder på Flickr.

  

Har Apple lansert et kamera? Jeg ser bare Apple telefoner på den lista.

Legger virkelig kameraprodusentene noe særlig ut på Flickr?

 

Beklager kveruleringen, men slike klickbait-overskrifter er bare ment for å få klikk, ikke for å drive konstruktiv eller nyttig folkeopplysning. Disse tallene sier kanskje noe om hvor saueflokkene er størst, men lite annet.

Det er nå både kult og litt imponerende at Apple kaprer så mange av plassene på toppen. Til og med iPad er på listen. Kult...:-)

 

Jepp, det underbygger påstanden om at det kameraet du alltid har med deg er det beste kameraet :)

Lenke til kommentar

Bilradio?

Kan jo forsåvidt også plukkes ut :)

 

 

Jepp, det underbygger påstanden om at det kameraet du alltid har med deg er det beste kameraet :)

Ja, det er vel nettopp dette. Det man kan anta ut ifra artikkelen er at flickr blir fylt med svada ;)

 

(Selvfølgelig går det an å ta flotte fotos med en mobiltelefon, men det er enda lettere å produsere søppel :p )

Lenke til kommentar

 

Jepp, det underbygger påstanden om at det kameraet du alltid har med deg er det beste kameraet :)

Ja, det er vel nettopp dette. Det man kan anta ut ifra artikkelen er at flickr blir fylt med svada ;)

 

(Selvfølgelig går det an å ta flotte fotos med en mobiltelefon, men det er enda lettere å produsere søppel :p )

 

Vi er tilbake til 80 tallet hvor alle bruke billige polaroid eller engangskameraer og var kjempefornøyd med resultatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser over hodet ikke noe kult i det. Kun frustrasjon over at en hel masse mennesker går rundt å foreviger minner med dingser som hverken er ment for eller egnet til nettopp det. Det er tragisk, ikke kult! Det mener jeg uavhengig av hvilken telefonprodusent eller nettfjølprodusent som måtte ha vist seg på disse listene.

Tja, deg om det. Mine døtre på 16 og 20 bruker utelukkende iPhone til sine bilder og setter sammen bilder til flotte minnebøker etterpå. Noe skrives ut og noe deles digitalt. Kvaliteten er det ikke noe å utsette på.

 

Selv har jeg foto som en av mine hobbyer og foretrekker å bruke dedikerte kamera av god kvalitet når jeg skal Fotografere. Men jeg lar meg da overhode ikke frustrere av at mange bruker iPhone til å snappe sine bilder med, heller lar jeg meg imponere over alle de fine bildene de klarer å ta med mobiltelefon, som tross alt gir ganske begrensede muligheter...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, deg om det. Mine døtre på 16 og 20 bruker utelukkende iPhone til sine bilder og setter sammen bilder til flotte minnebøker etterpå. Noe skrives ut og noe deles digitalt. Kvaliteten er det ikke noe å utsette på.

Det beste er at den oppvoksende slekt får en enorm mengde med minner forevige på "film" til ettertiden.

Lenke til kommentar

 

Tja, deg om det. Mine døtre på 16 og 20 bruker utelukkende iPhone til sine bilder og setter sammen bilder til flotte minnebøker etterpå. Noe skrives ut og noe deles digitalt. Kvaliteten er det ikke noe å utsette på.

Det beste er at den oppvoksende slekt får en enorm mengde med minner forevige på "film" til ettertiden.

 

Så lenge de har backup...eller klarer å få innholdet opp i nettskyen eller over på annet lagringsmedium før den blir mistet, stjålet, druknet eller knust.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg ser over hodet ikke noe kult i det. Kun frustrasjon over at en hel masse mennesker går rundt å foreviger minner med dingser som hverken er ment for eller egnet til nettopp det. Det er tragisk, ikke kult! Det mener jeg uavhengig av hvilken telefonprodusent eller nettfjølprodusent som måtte ha vist seg på disse listene.

Tja, deg om det. Mine døtre på 16 og 20 bruker utelukkende iPhone til sine bilder og setter sammen bilder til flotte minnebøker etterpå. Noe skrives ut og noe deles digitalt. Kvaliteten er det ikke noe å utsette på.

 

Selv har jeg foto som en av mine hobbyer og foretrekker å bruke dedikerte kamera av god kvalitet når jeg skal Fotografere. Men jeg lar meg da overhode ikke frustrere av at mange bruker iPhone til å snappe sine bilder med, heller lar jeg meg imponere over alle de fine bildene de klarer å ta med mobiltelefon, som tross alt gir ganske begrensede muligheter...:-)

 

 

Noe må det jo være å utsette på kvaliteten, iogmed at et konvensjonelt kamera gir flere muligheter?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...