Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nyttig å vite. Endelig en norsk nettbutikk med gode priser, de har ligget på ca. 160kr. for 4stk. 199kr. for 4stk. i vanlig butikk(f.eks. JP). Men det er billigere fra Sør-Korea uansett. 12 batterier koster litt over 230kr. inkl. frakt.

 

12 stk. Sanyo XX Eneloop koster litt over 302kr. De har 2500mAh, men kan bare bli ladet opp 500 ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å ta med Sanyo Eneloop har også blitt anbefalt de.

 

Er usikker på hva som skjer med GP sine over tid, har ingen som er ladet 500-1000 ganger som de er oppgitt å tåle, men opplever fra tid til annen at selv om de fungerer i feks en SB-900 så nekter laderen å lade enkeltbatterier selv om har forsøkt å lade det enkeltvis, og har også kjørt de tom.

 

Leste litt om Eneloop nettopp og er vel en av få som ikke lader ut på lang tid når ikke er i bruk, holdt på å gå galt en gang her da tok fram batterier hvor det hadde gått ca 2 mnd siden de var ladet opp, heldigvis så har jeg Kiwi ikke så langt unna som reddet dagen.

 

Ja, godt det finnes engangsbatterier også :)

 

Det høres ut som du har en standard lader. De krever at det sitter to eller fire batterier i for å starte lading.

Batteriene må være fullstendig tømt for at ladingen skal bli grei i sånne ladere. De er basert på tid, ikke kapasitet og ladetilstand.

 

Her er laderen jeg har selv. Er vel ikke av de aller beste??, men jeg er veldig fornøyd.

Skaffer du en sånn, vil du oppleve at batteriene holder mye lenger.

Med denne laderen kan man til en viss grad reparere batterier som er feilladet ved å utlade dem først. Dette tar sin tid, men opplading skjer automatisk når de er tømt.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Sitter og jobber med beregninger i forhold til egen fotografinntekt og kundemasse i Excel.

 

I Excel ønsker jeg å bruke den lille firkanten nede i høyre hjørne av en merket celle for å dra formlene intelligent over i neste celle. Endel av de cellene referert i formelen skal imidlertid være faste, og ikke endre seg fra celle til celle, men dette forstår ikke Excel. Har forsøkt å sette opp en rekke celler på rad slik formlene skal endre seg, markere alle og trekke videre, men det gikk dårlig.

 

Forslag?

Lenke til kommentar

Visste jeg kunne stole på dere akamister! Er vel mange her som sysler med litt Excel og regnskap. Når dere sier det, så husker jeg jo dette dollartegnet tilbake til økonomitimene i starten av videregående, men det er jo snart ti år siden... Takk for hjelpen! :)

Bruker ikke Excel til regnskap; der bruker man et ERP/regnskapsprogram med Altinn-integrasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, da vet jeg det også!

 

Er ikke regnskapet jeg sysler med nå uansett, men har et slags uoffisielt årsregnskap i Excel for min egen skyld. Har ikke kontaktet regnskapsfører enda, men tenker å gjøre det nå straks. Jeg skal mva-registreres og søke om tilbakegående moms, er greit å få noen til å se at det jeg søker om og fører opp er innenfor lover og regler. Sitter ironisk nok også med en innlevering i Økonomi på høgskolen i morgen, og der bruker vi Excel til absolutt alt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...