Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Prisen for Popen, med den sprakete og uferdige (og dessverre eneste) versjonen av Narkoman?

Ok, var ikke klar over at det var en demo-låt. Den er blandt de bedre på plata; det er bare det at jeg har hørt noen av låtene på noen eldre innspillinger, og de var klokkerene uten forvrenging i de høye partiene ... Og det rokke fortsatt som f@€n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, var ikke klar over at det var en demo-låt. Den er blandt de bedre på plata; det er bare det at jeg har hørt noen av låtene på noen eldre innspillinger, og de var klokkerene uten forvrenging i de høye partiene ... Og det rokke fortsatt som f@€n.

"Alt kan repareres" var litt køddent da den skulle gis ut på CD - de fant ikke mastertapene, så CD-versjonene er et opptak av en vinyl-LP.

 

Til den kommende samleboksen "Jokkes Rariteter" ble mastertapene funnet igjen - så der burde lydkvaliteten bli en hel del bedre. :)

Lenke til kommentar

"Alt kan repareres" var litt køddent da den skulle gis ut på CD - de fant ikke mastertapene, så CD-versjonene er et opptak av en vinyl-LP.

Det er ikke den låten som høres verst ut; har mistet flac filene, og CD er pakket vekk, så jeg får ikke sjekket nærmere de låtene jeg reagerte på akkruat nå.

 

Til den kommende samleboksen "Jokkes Rariteter" ble mastertapene funnet igjen - så der burde lydkvaliteten bli en hel del bedre. :)

Da er det håp. Nå som CD ikke er så hot lenger heller, så kan produsentene tenke mer kvalitet igjen. Det virker slik ihvertfall, har kjøpt opp til flere CD-er med god lyd i det siste.

Lenke til kommentar

Vet har vært litt diskusjon rundt oppladbare batterier tidligere og har ett par kjappe spørsmål.

 

- Fungerer "alle" typer ladere med "alle" typer batterimerker så lenge det er samme type batteri ? Har i dag GP ladere og batterier som ikke fungerer helt strålende alltid, og har blitt anbefalt Varta sine batterier, vil disse fungerer med GP ladere ?

 

- Er det stor forskjell på 2400mAh og 2700mAh i kapasitet ?

Lenke til kommentar

Vet har vært litt diskusjon rundt oppladbare batterier tidligere og har ett par kjappe spørsmål.

 

- Fungerer "alle" typer ladere med "alle" typer batterimerker så lenge det er samme type batteri ? Har i dag GP ladere og batterier som ikke fungerer helt strålende alltid, og har blitt anbefalt Varta sine batterier, vil disse fungerer med GP ladere ?

 

- Er det stor forskjell på 2400mAh og 2700mAh i kapasitet ?

 

Det viktigste er å bruke intelligente ladere med separat kanal for hvert batteri. Da kan du lade batterier med forskjellig mAh tall og strømnivå samtidig. Du slipper da overlading og feillading. Har selv en fra Clas til 300kr. Knallfornøyd med den.

 

Det spiller ingen rolle hvilket merke det er på laderen i forhold til batteri.

 

Det er ikke veldig stor forskjell på 2400 og 2700 mAh.

 

Kvalitetsbatterier har så stor strømkapasitet som mAh- tallet sier, men et billig 2700mAh vil kanskje ha 2100 ca.

 

Kjøpte selv 24 stk Sanyo Eneloop fra en norsk nettbutikk nettopp. Er visst noe av det bedre sies det.

 

Selv bruker jeg veldig mye strøm fra disse ved å lade telefonen på hytta, og i DAB- radioen der.

Lenke til kommentar

Glemte å ta med Sanyo Eneloop har også blitt anbefalt de.

 

Er usikker på hva som skjer med GP sine over tid, har ingen som er ladet 500-1000 ganger som de er oppgitt å tåle, men opplever fra tid til annen at selv om de fungerer i feks en SB-900 så nekter laderen å lade enkeltbatterier selv om har forsøkt å lade det enkeltvis, og har også kjørt de tom.

 

Leste litt om Eneloop nettopp og er vel en av få som ikke lader ut på lang tid når ikke er i bruk, holdt på å gå galt en gang her da tok fram batterier hvor det hadde gått ca 2 mnd siden de var ladet opp, heldigvis så har jeg Kiwi ikke så langt unna som reddet dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...