Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det er heller ikke snakk om levende bilder fra kampen, men fra tribunen. Problemet er ikke at man blir stoppet i å filme, problemet er at man blir bedt (av vaktene) om å slette filmen.

 

Jeg har forøvrig fast fotoakkreditering på Ullevaal stadion og Jordal amfi, så jeg er godt inneforstått med hvilket reglement som gjelder.

 

flott du har fast akkreditering.Og ikke for å kjekle, men så lenge AKA Arena har forbud mot filming også av tribune/supportere uten forhåndssøknad, kan de da ikke stanse dette så lenge filmingen allerede har skjedd? Er forsåvidt prinsipielt enig i at vakter ikke nødvendigvis kan kreve sletting, men hvordan kan dette da forvaltes om en ikke "tas før en har filmet"

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan nekte dem å filme, men de kan ikke pålegge dem å slette filmen i ettertid. Jeg mener å huske (dette må dere gjerne arrestere meg på om jeg tar feil) at selv ikke politiet kan kreve stillbilde/filmopptak slettet uten at de har en rettslig kjennelse på det.

 

At de ikke klarer å stoppe folk fra å filme betyr ikke at de skal ha rett til å kreve opptakene slettet.

Lenke til kommentar

Budfirmaet ringer deg nok om de ikke får kontakt med deg. Men du kan også ta kontakt med budfirmaet og forklare; så slipper de å forsøke utlevering x antall ganger når du ikke er hjemme; med mindre pakken ikke dukker opp før estimert leveringstid (det skjer ganske ofte).

Lenke til kommentar

Derfor det var fint med Nikon D3 i starten, som hadde 2 minnekortplasser. Fikk du beskjed om å gi fra deg minnekortet av en dust i en stat som ikke alltid så med blide øyne på fotografer og hvis de mente at du hadde tatt bilde av noe du ikke burde så ga du han bare det ene minnekortet.

 

Det var ikke alle som var opplyste om at det hadde 2 minnekortplasser, og var fornøyd når de fikk minnekortet de hadde bett om.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor godt Apples leveringsestimat fungerer? Sånn det ser ut skal den bli levert fredagen før påske, og jeg drar bort i påsken. Tar budfirma vare på varen til etter påsken da? Slik at jeg kan avtale en tid jeg kan hente den?

 

Det hele kommer an på hvilken firma/sjåfør det er snakk om, enkelte setter pakken ved døren og stikker, andre prøver kun en gang og så må du hente på terminalen, og noen gjør en fantastisk jobb og gir seg ikke før de får tak på rette vedkommende.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet skal det faktisk en ransakelsesordre til for å beslaglegge og å kreve innhold slettet, ja.

En ransakelsesordre kan nok holde for å beslaglegge bevismaterialer. men jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at en slik "inngripen" gir rett til å slette noe som helst.

 

En ransakelse er kun for å sikre bevis til en eventuell rettsforfølging, en ransakelse gir ikke rett til å "makulerer" bevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

yeye nettopp lanserte Samsung Galaxy S4 har 13mp frontkamera. Folk klappet...

 

HTC lanserte nettopp One med 4 Mp kamera.

Den skal jeg ha, høyttaleren på min gamle HD2 er temmelig ødelagt, og 4 Mp er helt perfekt!

 

Shining overlapper vel x antall sjangere og da er kanskje prog en bra postkasse å putte det i ? Er jo mye elementer av tyngre metal biten i musikken også.

 

Perfekt analyse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...