Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Når på døgnet vil dere anbefale å ta landskapsbilder? (Trøndelag)

 

Enten i soloppgang "den blå timen" eller ved solnedgang "den gylne timen".

 

Det viktigste er og unngå lange skygger etter sola, og at lyset ute er godt, kan også fungere og ta bilder når det er skyet men ikke så mye at lyset blir flatt.

 

Enkelte dager så føler man bare på seg at "wow, nå var lyset perfekt til fotografering".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er og unngå lange skygger etter sola, og at lyset ute er godt, kan også fungere og ta bilder når det er skyet men ikke så mye at lyset blir flatt.

Helt klart :p

 

8079853050_db613fb8cb_z.jpg

 

8135053075_7b07e41080_z.jpg

 

Eller kanskje ikke? Jeg er av den holding at å lenge det er lys, så kan man ta landskapsbilder. Noen motiver passer til en type lys, andre til noe annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enten i soloppgang "den blå timen" eller ved solnedgang "den gylne timen".

 

Det viktigste er og unngå lange skygger etter sola, og at lyset ute er godt, kan også fungere og ta bilder når det er skyet men ikke så mye at lyset blir flatt.

 

Enkelte dager så føler man bare på seg at "wow, nå var lyset perfekt til fotografering".

 

Tusen takk for svar! :) Greia er at jeg er veldig nybegynner på foto, og driver på med en skoleoppgave.

 

08:48 Lørdag (CET) - Soloppgang i Trondheim

Burde jeg stå klar til å ta bilder til dette tidspunktet, eller hva?

Lenke til kommentar

Noen som vett om hvilke idretter, der jeg kan ta bilder uten å måtte ha akkreditering?

 

Det er jo mange...Men kommer an på hvilke steder det er snakk om at du vil inn på?!

 

Jeg tar bilder på fotballkamper og håndballkamper lokalt uten problem hvertfall. Men det er alltid lurt å snakke med noen som har ansvar der, for å sjekke at det er greit.

 

På større arenaer og idretter/sporter på høyt nivå og større arrangementer så er det jo ofte at man må ha akkreditering i orden selvsagt. På motorsportarenaer er det hvertfall viktig å snakke med feks løpsleder, dette er pga sikkerheten. Står man på Rudskogen i pit er det ikke noe problem, for da er man jo "tilskuer", men skal man UT på indre delen av banen, så er det IKKE bare å løpe rundt..da kan man fort havne i problemer.

 

Så et par bilder for litt Lørdagsunderholdning:

 

Dette var før GoPro og andre actionkameraer :p

post-277888-0-54910000-1353183510_thumb.jpg

 

Kanskje ikke helt den tryggeste avstanden:

post-277888-0-66556100-1353183518_thumb.jpg

 

siste taler for seg selv....

post-277888-0-54286900-1353183519_thumb.jpg

Endret av KristianJV
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...