Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amsterdam må jo være det åpenbare valget her mtp. pris på reise og overnatting samt den korte avstanden, og det er jo en by de fleste store artister er innom. Ellers kan det jo ikke være feil med Berlin, Barcelona eller Paris heller. Selv ville jeg gått for sistnevnte men det er fordi jeg har en svakhet for alt fransk :)

 

Takker for tips. :-) Noen flere med konserterfaringer i det store utlandet?

 

 

Hvilke fritidsaktiviteter finnes det for en 23 år gammel mann? som ikke har alt for mye å gjøre på fritiden ? :hmm:

 

Idrett? Selv spiller jeg badminton, og jeg ser det er 3 klubber bare i Stavanger, og 1 på Sola, og flere i områdene rundt. 2 av de i Stavanger har hjemmeside, ser jeg. Gå til badminton.no og "Finn din klubb". Badminton er verdens raskeste ballsport, men passer for folk i alle aldre og størrelser. Selv har jeg en ganske utypisk størrelse for å spille badminton, men det stopper meg ikke fra å bli med i min første turnering om et par uker.

Lenke til kommentar

Takker for tips. :-) Noen flere med konserterfaringer i det store utlandet?

Jeg så The Wall i Berlin i fjorsommer. Finfin by, med mye å ta bilder av, mye godt øl og O2-arena ligger bra til i forhold til t-bane.

 

Jeg reiste Oslo->Berlin->Trondheim, så betalte vel et par hundre fra Oslo (->Rygge) til Berlin med Ryanair, og rundt en tusenlapp til Trondheim med Norwegian. Jeg bestilte dog ganske nært avreise, så om man klarer å planlegge på forhånd kan man sikkert få det billigere.

Lenke til kommentar

Har nylig funnet en ny kjærlighet - en Sort Skjønnhet - hun kommer opprinnelig fra Amerika, og jeg har nå i kveld nettopp hentet henne hjem. Mmmh. Bilder følger.. :):love:

Men Zeiss kommer da ikke fra Amerika?

 

Det er dyrt å dagdrømme når Japan Photo ligger halvannet minutts gange fra kontoret. Nå er jeg visst iferd med å bli Canon-eier.

Lenke til kommentar

Fikk en forespørsel om å lage en kvittering/faktura for et salg av et objektiv. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg antar at dette skal bli brukt for å registreres i et eller annet foretak som vil trekke fra mva på skatten, men jeg lurer på om dette kan ha noen konsekvenser for meg?

 

Regner med at det er et objektiv du da har solgt vedkommende!? Da bør det jo ikke by på problemer.

Lenke til kommentar

Fikk en forespørsel om å lage en kvittering/faktura for et salg av et objektiv. Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg antar at dette skal bli brukt for å registreres i et eller annet foretak som vil trekke fra mva på skatten, men jeg lurer på om dette kan ha noen konsekvenser for meg?

 

Som privatperson skal du ikke fakturere mva., det enkleste er om firmaet sette inn pengene på din konto og du gir de en kvittering på kjøpet som inneholder varespesifikasjoner, kjøpsavtale, eventuelle garantier, dine personalia, datoer og beløp. Husk at et firma kan ikke betale mer 10K i kontanter for kjøp av en vare, er beløpet høyere skal det overføres á,konto.

 

Hvis du vil kan jeg sende deg et utkast på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...