Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, ja, jeg kan se den - har brukt det selv mot 7D-en min og har ikke merket noe spesielt til plassproblemer der. Nå har jeg mest brukt den som en slags mellomlagring (og beholdt bildene på brikka), men det har ikke vært noe problem for min del.

Som en som fort tar 16-20GB med bilder i løpet av en foto-langweekend, så blir 16gb snaut for nettopp lange weekender og 14-dagers turer. Jeg tror nok at 32GB kombinert med en ekstern disk vil dekke mine behov. Nå begynner 64-80GB SSD å bli fornuftig priset, så en 80GB SSD bildebank hadde vært en mulig kompanjong. Hvorfor bildebank og ikke vanlig ekstern disk? Jo, bildebanker har innebygget batteri ;)

Lenke til kommentar

Som en som fort tar 16-20GB med bilder i løpet av en foto-langweekend, så blir 16gb snaut for nettopp lange weekender og 14-dagers turer. Jeg tror nok at 32GB kombinert med en ekstern disk vil dekke mine behov. Nå begynner 64-80GB SSD å bli fornuftig priset, så en 80GB SSD bildebank hadde vært en mulig kompanjong. Hvorfor bildebank og ikke vanlig ekstern disk? Jo, bildebanker har innebygget batteri ;)

 

Joda, jeg er ikke uenig med deg, jeg forklarte bare litt av min egen situasjon (og erfaring). Selv har jeg med meg en sånn liten mini-laptop på mine reiser og slenger over bilder på den før jeg henter de inn igjen til hovedmaskinen når jeg kommer tilbake fra turen.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er ikke uenig med deg, jeg forklarte bare litt av min egen situasjon (og erfaring). Selv har jeg med meg en sånn liten mini-laptop på mine reiser og slenger over bilder på den før jeg henter de inn igjen til hovedmaskinen når jeg kommer tilbake fra turen.

Ja, det er jo et poeng. Jeg har også en mini-laptop, men min tanke er å erstatte den med en tablet. Og da stiller jeg strengere krav ;)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en Samsung Smart TV, som visstnok skal være smartere enn meg selv. Ikke at det gir produktet legendestatus right away, men det åpner for en ny mulighet for meg. Nemlig Samsung SmartView.

 

Genialt for de tilfellene der man ønsker å "ta med seg" TV-sendingen til andre rom i kåken. Eksempelsvis toalettet eller soverommet. Det eneste kriteriet er jo at man har en form for bærbar enhet man kan installere denne Smart View-app'en på.

 

Kjøpte TVen under en kampanje der det blant annet fulgte med Samsung Galaxy S Wifi 5.0. Et kjekt lite nettbrett som kan fungere utmerket som fjernkontroll og sekunær TV. Det er en OK nødløsning hvis magan slår seg vrang midt under innspurten i ski-stafetten, men ikke det helt store.

 

Regner med at jeg kommer til å kjøpe en Samsung Galaxy Tab, enten 8,9" eller 10,1". Er veldig usikker på størrelsen. Skal kunne fungere som en sekundær-TV (Med Samsung Smart view). F.eks på kjøkkenet. Med dette heller jeg såklart mot 10,1". Men samtidig tror jeg kanskje at 8,9" vil bli brukt mer (utover TV-titting, lettere å få plass til). Men har jo sett begge live., og sistnevnte er jo nevneverdig mindre (som også gjør den mer aktuell på andre områder enn film og TV). Ikke lett :(

Lenke til kommentar

Dette her er AF-mikrojustering på høyt plan, bokstavelig talt. Driver de og tar bilder av mursteinsvegger og sånn også eller? :p

 

 

Hvis noen vil spare penger på Leica så løp og kjøp ! Fra 01.01.2012 setter de opp prisen på alt av objektiver.

Det så litt merkelig ut med "spare penger" og "Leica" i samme setning.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette her er AF-mikrojustering på høyt plan, bokstavelig talt. Driver de og tar bilder av mursteinsvegger og sånn også eller? :p

 

 

Hvis noen vil spare penger på Leica så løp og kjøp ! Fra 01.01.2012 setter de opp prisen på alt av objektiver.

Det så litt merkelig ut med "spare penger" og "Leica" i samme setning.

 

Jeg syns den var litt morsom så måtte legge den ut - har man råd til en M9 med ett par objektiver så er vel ikke en liten prisøkning det store temaet...

Lenke til kommentar

Fikk mail fra PS.no i dag med en bedre pris på Galaxy Tab 8.9 enn Komplett lille stunt - og den prisen gjelder hele neste uke ...

Skjønner ikke folk vurderer Galaxy Tab engang, den er klønete laget og bygget om man sammenligner med iPad2. Har ingen av dem selv, men testet begge veldig mye knyttet til softwareutvikling.

Lenke til kommentar

Er dette måten akamfedre transporterer ungene når de skal på fototreff?

Interessant måte å frakte barnet på, og den er vel og lettere enn de lengste telezoomene :)

 

 

 

 

(hentet fra fotovideos facebookside)

 

Nei, det er bare babybjørn som gjelder. Dog, det medfører at en ikke får tatt bilder særlig lett ;)

 

Så ta med en "bærerer" også på treffet ;)

 

baby-carrier-air-932-w470.jpg

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Fikk mail fra PS.no i dag med en bedre pris på Galaxy Tab 8.9 enn Komplett lille stunt - og den prisen gjelder hele neste uke ...

Skjønner ikke folk vurderer Galaxy Tab engang, den er klønete laget og bygget om man sammenligner med iPad2. Har ingen av dem selv, men testet begge veldig mye knyttet til softwareutvikling.

 

Kanskje fordi man ikke vil selge sjela si til Apple? Har ingen av de to, men har testet ipad2 litt og kan ikke si at jeg ser hva som er så bra. Stor dings å dra med seg... jeg syns det var ganske så likt Android på mobil.

 

De jeg kjenner som nå bytter ut ipad med Tab e.l. sier at de gjør det for å få større fleksibilitet i forhold til programmer.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk vurderer Galaxy Tab engang, den er klønete laget og bygget om man sammenligner med iPad2. Har ingen av dem selv, men testet begge veldig mye knyttet til softwareutvikling.

Sterkt eple-allergi er en meget viktig grunn. Tvangstrøye-tankegangen kan de ha for seg selv.

 

En annen av grunnene til at jeg ser mer på Android tablets, er at det finnes modeller som er mindre enn 10" - liker mer skjermer på rundt 8-9".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...