Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jaggu så har jeg klart det igjen, men rekker jeg tidsfristen?

 

Har nå 20 min på å få redigert bildene og skrevet tolkning før jeg må reise.

 

Tolket i det vide og brede, og stikk motsatt av noe som kanskje var "tenkt".

Lenge til kl. 22:00, så det går bra det.

 

Kan du godt si :p Men reiser når klokken er 19:15 og kommer hjem 22:15. Da er man 15 min for sent ute, som jeg alltid pleier å være :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et par Lexar Professional USB 3.0 Dual Reader. Selv om jeg bare kjører dem på USB 2.0 system, så fikk jeg 42 MB/s med Macbook Air, men kun 25 MB/s med Windows Core2 maskin. Uansett; uendelig mye bedre enn Hama multi-card leseren, som surret på 12 MB/s på de samme systemene.

 

Jeg er også veldig fornøyd med denne modellen, og den kostet bare rundt 200 på amazon.co.uk :).

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

De fleste norske flyplasser er dørgende kjedelige, det lønner seg å ha med egen underholdning. Men: Flesland er slett ikke av de verste – mindre overfylt og stort sett mer effektiv enn Sola. Jeg har ekstremvegring mot å sjekke inn bagasje om jeg skal til Sola, tar fort en halvtime fra touchdown til jeg får kloa i den.

 

Når desperasjonen er stor og underholdning kreves med umiddelbar virkning er det bare å stå for den selv, til glede for en selv og andre:

http://vimeo.com/1063136

Skal til Sola i morra, så det kan jo fort bli spennende. Heldigvis reiser jeg ikke med annet enn håndbagasje.

Lenke til kommentar

Kjøpte en billig batterilader (med batterier) på Clas Ohlson i dag. Der sier bruksanvisningen at batteriene skal lades i X timer der X 12-15 timer for mine batterier. So far so good. Men bruksanvisningen sier også at laderen slås av automatisk etter 15 timer (og LED-ene slukkes). Med andre ord ikke som laderene til kamera-batteriet ...

 

Så et spørsmål til batteri-ekspertene. Hvordan holder dere orden på utladete og oppladete batterier?

Lenke til kommentar

Så et spørsmål til batteri-ekspertene. Hvordan holder dere orden på utladete og oppladete batterier?

Eg brukar mykje oppladbare batteri til GPSen når eg er ute på tur. Standard AA batteri. GPSen brukar to batteri, så eg har kjøpt ein del batteriboksar for 2 AA batteri på Biltema og har batteria i dei, to og to saman. Oppladabatteri legg eg i boksen same veg for begge batteria. Tomma/utalda batteri legg eg i boksen med då legg eg dei to batteria kvar sin veg. Dermed held eg styr på kva batteri som er opplada og kva som er utlada.

Lenke til kommentar

Kjøpte en billig batterilader (med batterier) på Clas Ohlson i dag. Der sier bruksanvisningen at batteriene skal lades i X timer der X 12-15 timer for mine batterier. So far so good. Men bruksanvisningen sier også at laderen slås av automatisk etter 15 timer (og LED-ene slukkes). Med andre ord ikke som laderene til kamera-batteriet ...

 

Så et spørsmål til batteri-ekspertene. Hvordan holder dere orden på utladete og oppladete batterier?

 

Jeg har sånne plastikkbeholdere fra dealextreme. Legger batteriene samme vei når de er oppladet og annenhver negativ/positiv pol når de er ~utladet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så et spørsmål til batteri-ekspertene. Hvordan holder dere orden på utladete og oppladete batterier?

 

Jeg har gitt opp dette med oppladbare batterier for mange år siden, men med den nye batteriteknologien så holder sikker nyere batterier bedre på strøm.

 

Hva med og kjøpe noen oppbevaringsbokser på biltema, legge en lapp inni med forskjellig farge på sidene så du bare snur kortet angående status.

 

Edit: ser at det har kommet et par smartere løsninger :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Mange gode tips her. Jeg har da selvfølgelig noen oppfølgings-spørsmål. Har dere noen tips for å sjekke batterier som ligger rundt? Og noen tips for lade ut batterier som jeg er usikre på?

 

Har jo stort sett disse nymotens NiMH batteriene som hoder på ladningen nå.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Mange gode tips her. Jeg har da selvfølgelig noen oppfølgings-spørsmål. Har dere noen tips for å sjekke batterier som ligger rundt? Og noen tips for lade ut batterier som jeg er usikre på?

 

Har jo stort sett disse nymotens NiMH batteriene som hoder på ladningen nå.

 

Nikkelmetallhybrid kan klatt-lades uten fare for svekkelse av kapasiteten, man du burde unngå og lade de 100% ut siden de da kan bli vanskelig og få i live igjen.

Er du usikker på hvor mye strøm batteriene inneholder så lad dem igjen, og gjerne topp-lade de en gang i måneden eller noe sånt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nikkelmetallhybrid kan klatt-lades uten fare for svekkelse av kapasiteten, man du burde unngå og lade de 100% ut siden de da kan bli vanskelig og få i live igjen.

Er du usikker på hvor mye strøm batteriene inneholder så lad dem igjen, og gjerne topp-lade de en gang i måneden eller noe sånt.

Det var jo greit å vite - men hvordan klattelader man et batteri man ikke vet status på? Setter det i laderen i 12 timer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...