Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Takk. La i farten ikke merke til at de har blåst opp \ skalert noen av bildene på merkelig måte så enkelte av bildene ser rett og slett dårlige ut... Indesign kan gjøre det hvis man eksporterer på feil måte har jeg opplevd i forbindelse med skolen ihvertfall.

 

Anyways, morsomt å se bildene sine på en avis og like morsomt blir det når 3 andre bilder kommer i mandagens papirutgave med selvskrevet konsertanmeldelse. Så får vi se om et bilde når opp og sikrer coveret på lokalavisas magasinbilag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vell bare å sende over en epost, eller ta en telefon om hva det gjelder det?

 

Faktisk så ble jeg "oppdaget" til avisa igjenom diskusjon.no. Da jeg skrev bildebeskrivelse til noen bilder så var det en i redaksjonen som plukket opp dette og kontaktet meg.

 

Er ca 1 år siden nå. Siden det har jeg jævnlig hatt forskjellige ting. Alt i fra sminkekurs og agurksommer, til elgangrep og innebandy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk vurderer Galaxy Tab engang, den er klønete laget og bygget om man sammenligner med iPad2. Har ingen av dem selv, men testet begge veldig mye knyttet til softwareutvikling.

Sterkt eple-allergi er en meget viktig grunn. Tvangstrøye-tankegangen kan de ha for seg selv.

 

En annen av grunnene til at jeg ser mer på Android tablets, er at det finnes modeller som er mindre enn 10" - liker mer skjermer på rundt 8-9".

Du er ikke den eneste som er skeptisk til Apple sin lukkede strategi, men jeg må bare legge meg flat og innrømme at systemene deres er ekstremt bra skrudd sammen og selvforklarende å bruke. Etter 20 år i Microsoft verden har jeg for ikke lenge siden hoppet over til OSX og Macbook Air 13" med i7 prosessor (nevner bare småting som 10-11 sekunder på oppstart fra helt avslått, lang batterilevetid, fantastisk bygget, ekstremt bra skjerm, veldig bra tastatur, styreplate som er av en annen verden i positiv forstand og ikke minst ekstremt rask på alt). Min første tanke etter 2-3 timer var hvor ekstremt enkelt og logisk alt var satt opp, og hvorfor jeg hadde kastet bort så mange år i Windows-verden. Har Android på telefonen selv, den fungerer bra men ting er laget en smule mer vanskelig enn nødvendig samt kodekvaliteten er så som så. Så vi får se hvilket valg jeg faller ned på for telefon neste gang.

Lenke til kommentar

Hm rart det skal være så vanskelig og. Det vi gjorde var å rett og slett sende en epost hvor vi presanterte oss som journaliststudenter og spurte om vi kunne få dekke Lars Vaular konserten på vegne av avisa. To fordeler vi har kontra "deg" er at vi også skrev 2 saker for dem: Nett og papiranmeldelse, i tillegg til at jeg tok bilder. Det faktum at vi studerer journalistikk er nok likevel ganske utslagsgivende her, avisa er som nevnt veldig flinke med å la oss prøve litt.

Lenke til kommentar

Lokalavisa er ekstremt gjerrige og spesielle får jeg høre fra flere, han kameraten tilbød å jobbe gratis for de å dekke lokale kultur-ting og gi de GODE bilder også, bare fordi han er så engasjert i kultur-greiene.

 

han fikk aldri no ordentlig svar fra de, de klarer seg vistnok med en som skriver masse feil fakta og ting som ikke blir sagt i intervjuer osv. :p

og han tar også ETT bilde med gammelt kompaktkamera og DET bildet bruker han uansett hvor dårlig det ble:P

Lenke til kommentar

Du får typisk best dynamikk og bildekvalitet på base-ISO for kameraet - minimum kalibrerte ISO.

For D700 er dette ISO 200. For D7000 er base-ISO 100.

Akam-testene har litt ujevne, hoppende grafer for dynamikk - tror du trygt kan anse dette som målefeil.

 

Bruk ISO 200 med best mulig samvittighet. Du skulle (i Raw, vel å merke) få eksakt samme resultat hvis du bruker ISO 100 eller om du bruker ISO 200 overeksponert ett trinn som du trekker ned etterpå i etterbehandlingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Takk for svar Trondster! :)

 

En jævlig merkelig holdning til bilder hos disse folka på Digit.no..

 

Interessant bilde, du får gi den en 5'er eller noe sånt :)

 

 

Den har allerede fått en femmer av meg!!

 

Takk for svar Trondster! :)

 

En jævlig merkelig holdning til bilder hos disse folka på Digit.no..

 

Nå er ikke "disse folka på Digit.no" en og samme organisme, og når du først har bidratt med en kommentar eller et bilde der så er du å regne som en fullverdig "Digiter" på lik linje med de andre - Velkommen skal du være :D

 

Ikke vet jeg! Men jeg har jo over tid observert at det er noen merkelige holdninger der inne til tider.. :) Og jeg synes at den kommentaren var dekkende for mitt syn på tingenes tilstand på Digit.no. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...