Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

En jævlig merkelig holdning til bilder hos disse folka på Digit.no..

Et bilde tatt godt oppunder miniskjørtet på en dame med nettingstrømper, med lidderlig uttrykk på damen - så kan man selv mene om det er kunst eller ikke. Helt greit at noen synes det er flott; helt greit at noen synes det er spekulativt; helt greit at noen liker det og at andre ikke liker det, men å undre seg over hvorfor andre synes at sjangeren, og for den del dette spesifikke bildet, er spekulativ(t) - det undrer jeg meg over at noen undrer seg over.

 

Dvs - "dem om det" angående hva de synes om sjangeren - jeg likte bildet - men hvorfor enkelte synes bildet kan være spekulativt? Bare et blikk på bildet og damen, det - bildet oser jo av sex.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle bruke ISO 100 på kameraet, og lurte litt på om man ville få noe redusert dynamiskomfang ved kjøre på denne ISO innstillingen. Men etter hva jeg kan se på denne grafiske fremstillingen til Akam, så yter D700 bedre på ISO 100 enn 200. Stemmer dette?

D700 skal ha best dynamisk omfang på ISO200 (om målinger viser noe annet heller jeg mot unøyaktighet i målingene); men du vil aldri i verden merke noe praktisk forskjell med ISO100.

Lenke til kommentar

snip

 

snip

 

 

Den har allerede fått en femmer av meg!!

 

Takk for svar Trondster! :)

 

En jævlig merkelig holdning til bilder hos disse folka på Digit.no..

 

Nå er ikke "disse folka på Digit.no" en og samme organisme, og når du først har bidratt med en kommentar eller et bilde der så er du å regne som en fullverdig "Digiter" på lik linje med de andre - Velkommen skal du være :D

 

Ikke vet jeg! Men jeg har jo over tid observert at det er noen merkelige holdninger der inne til tider.. :) Og jeg synes at den kommentaren var dekkende for mitt syn på tingenes tilstand på Digit.no. :)

 

Ja det kan som du helt riktig har observert forekomme en del rariteter der, men det må enkeltpersonene det gjelder selv stå for uten at andre brukere av stedet automatisk skal få merkelapp som tusseladder.

 

Digit blir formet av alle brukerne, vil man forme eller forandre det må man ta det i bruk - og det har du jo gjort i dag, som en "digiter" :D

 

Forøvrig helt enig i spørsmålet du stilte i bildetråden og din indignasjon over svaret du fikk, men mener altså at det bør gå på angjeldende person og ikke brukere av Digit.no generelt.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å selge f/2.8-trifectaen min :( - kan forøvrig ikke legge inn annonse her på akam, ettersom bruktmarkedets teite parser hverken godtar dansk telefonnummer eller dansk adresse. :thumbdown: (Hva er poenget med et "autoutfylt" felt "land", hvis man ikke godtar utenlandske adresser? Meh.)

 

Så - tenkte jeg skulle legge inn annonse på foto.no.

Er det et poeng i å betale 150 for "sølvmedlemskap" for å få flere aktive annonser, eller kan jeg like godt lage én enkelt samleannonse?

Tok masse bilder av objektivene jeg tenkte jeg skulle legge i annonsen, før jeg nå ser at det er heller få bilder man kan ha pr. annonse (og for den del få annonser), med mindre man betaler gjennom nesa for gullmedlemskap...

 

Det er først og fremst finn.no og foto.no som gjelder, eller hva?

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å selge f/2.8-trifectaen min :( - kan forøvrig ikke legge inn annonse her på akam, ettersom bruktmarkedets teite parser hverken godtar dansk telefonnummer eller dansk adresse. :thumbdown: (Hva er poenget med et "autoutfylt" felt "land", hvis man ikke godtar utenlandske adresser? Meh.)

 

Så - tenkte jeg skulle legge inn annonse på foto.no.

Er det et poeng i å betale 150 for "sølvmedlemskap" for å få flere aktive annonser, eller kan jeg like godt lage én enkelt samleannonse?

Tok masse bilder av objektivene jeg tenkte jeg skulle legge i annonsen, før jeg nå ser at det er heller få bilder man kan ha pr. annonse (og for den del få annonser), med mindre man betaler gjennom nesa for gullmedlemskap...

 

Det er først og fremst finn.no og foto.no som gjelder, eller hva?

 

Det ligger kjøp og salg mulighet på ett par fotograf grupper på FB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hodet mitt vil bare ikke lære seg med tidsfristene i månedens utfordring. Helt til for et par mnd siden har jeg trodd at det var 22. som var fristen. Nå var jeg overbevist om at det var 20. og satt og ventet på at det skulle komme poll, så ser jeg at det er 21. At det går an :p

Lenke til kommentar

Hodet mitt vil bare ikke lære seg med tidsfristene i månedens utfordring. Helt til for et par mnd siden har jeg trodd at det var 22. som var fristen. Nå var jeg overbevist om at det var 20. og satt og ventet på at det skulle komme poll, så ser jeg at det er 21. At det går an :p

Det er enkelt. Bare å lese punkt 5 i denne posten. :thumbup:

 

 

 

  1. Du må levere besvarelsen innen 21.11.11 kl. 22:00.
  2. Du kan levere maks et bilde per. oppgave.
  3. Du velger selv hvor mange av oppgavene du ønsker å løse.
  4. Du står fritt i tolkningen av oppgaven.
  5. Du må være fotografen bak bildet (selv ha trykket på utløseren), og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden (01.11.11-30.11.11).
  6. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler (1024 piksler hvis bildet er i portrett format) og filstørrelsen maksimalt 800kB. Lengste side kan være mindre, men bør ligge et sted mellom 900 og maks.
  7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere utfordringen.

En poll for avstemningen vil bli laget så rask som mulig etter innleverinsfristen har utløpt. Avstemningen avsluttes den 28.11.11 kl. 22:00.

 

 

..

Eller, det vr punkt 1 jeg mente. 5 er skrivefeil som rettes til neste gang..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Må klare å få til noe å trylle frem nå i fra det jeg tok denne mnd.

 

Har ikke hatt noe særlig ork, og overskudd til å ta konktrte bilder til akkurat dette. Men har blidt noen turer for å slappe av og samle roen igjen. Har jo hatt med kamera og bilder har det blidt. Men ikke konkret til dette.

 

Satser sterke til neste mnd, er vell ingen kjæreste som kan klare å gjøre det slutt med meg da også... ?

Lenke til kommentar

Eller, det vr punkt 1 jeg mente. 5 er skrivefeil som rettes til neste gang..

Jeg fikset #5, jeg. Det er fortsatt tid til både å ta bilder og legge de inn.

 

Satser sterke til neste mnd, er vell ingen kjæreste som kan klare å gjøre det slutt med meg da også... ?

Du skal aldri si aldri ;) Men er det ikke slik at litt motganger det som skaper den gode kunsten?

Lenke til kommentar

Satser sterke til neste mnd, er vell ingen kjæreste som kan klare å gjøre det slutt med meg da også... ?

Du skal aldri si aldri ;) Men er det ikke slik at litt motganger det som skaper den gode kunsten?

 

Det er helt riktig, aldri si aldri. Men satser på det er ret nå i alleflal.

 

Lever enda i motoet "Ekte mestere må falle før de kan reise seg."

 

Men noe får man nok til, men tror vi må tolke langt i det vide og brede.

Lenke til kommentar

Eller, det vr punkt 1 jeg mente. 5 er skrivefeil som rettes til neste gang..

Jeg fikset #5, jeg. Det er fortsatt tid til både å ta bilder og legge de inn.

 

Satser sterke til neste mnd, er vell ingen kjæreste som kan klare å gjøre det slutt med meg da også... ?

Du skal aldri si aldri ;) Men er det ikke slik at litt motganger det som skaper den gode kunsten?

Man burde delta når man er så ofte her inne. Men.. jeg kan ikke denne gang heller. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et par Lexar Professional USB 3.0 Dual Reader. Selv om jeg bare kjører dem på USB 2.0 system, så fikk jeg 42 MB/s med Macbook Air, men kun 25 MB/s med Windows Core2 maskin. Uansett; uendelig mye bedre enn Hama multi-card leseren, som surret på 12 MB/s på de samme systemene.

Lenke til kommentar

Flesland er en ufattelig kjedelig flyplass. Og ordet "lufthavn" er mye kulere enn flyplass.

De fleste norske flyplasser er dørgende kjedelige, det lønner seg å ha med egen underholdning. Men: Flesland er slett ikke av de verste – mindre overfylt og stort sett mer effektiv enn Sola. Jeg har ekstremvegring mot å sjekke inn bagasje om jeg skal til Sola, tar fort en halvtime fra touchdown til jeg får kloa i den.

 

Når desperasjonen er stor og underholdning kreves med umiddelbar virkning er det bare å stå for den selv, til glede for en selv og andre:

http://vimeo.com/1063136

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Men noe får man nok til, men tror vi må tolke langt i det vide og brede.

Det er slik det skal låte.

 

Og jaggu så har jeg klart det igjen, men rekker jeg tidsfristen?

 

Har nå 20 min på å få redigert bildene og skrevet tolkning før jeg må reise.

 

Tolket i det vide og brede, og stikk motsatt av noe som kanskje var "tenkt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...