kaian Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Da har jeg endelig kommet hjem etter dagens deltagelse i Oslo Fotomaraton 2011. Har hatt en begivenhetsrik dag sammen med bykatt og kaian, og alle de andre deltagerene. Det var en interessant og hyggelig opplevelse. Tror nøkkelen for min del er å sette et passende mål for seg selv og ikke tenke på det som en konkurranse: ta utfordringen, fullføre og ha det gøy! Godt sakt! Takk for følget begge to, det var en flott, slitsom og givende dag Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Jeg må si at det gikk greit å gjennomføre, men jeg var rimlig knekt da jeg kom hjem. Godt sakt! Takk for følget begge to, det var en flott, slitsom og givende dag Takk for følget - ta dere en velfortjent hvil i dag. Det kommer vel ut noen bilder på flickr etter hvert. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Kindersjokolade og melk er usannsynlig godt Endret 21. august 2011 av Inc Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Mulig man er litt forfengelig når man vurderer matchende "design" grep og objektiv deksel til PEN kameraet ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Kindersjokolade og melk er usannsynlig godt Skeptisk... Mulig man er litt forfengelig når man vurderer matchende "design" grep og objektiv deksel til PEN kameraet ? Neida Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Mørk sjokolade, for eksempel mokkabønner, og melk er usannsynlig godt Fixed! Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 _nomad: Brødposer og litt teip, gjerne maskeringsteip, berger kameraet fra regn. Du får se etter en med grønne striper på objektivene på Pstereo. Det er høyst sannsynlig meg. Vi slapp heldigvis unna Det var synd jeg ikke leste posten din før jeg dro ned, så deg antagelig ved flere anledninger. Husker jeg brukte et lite minutt på å spekulere på hvorfor jeg ikke hadde hørt om lanseringene av alle de nye DO-objektivene, før jeg skjønte tegninga Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Vil teste analogt. Godt å bli tvunget til å gjøre skikkelige crops og Vil ikke legge mer enn en tusenlapp i det, eller helst finne noe gratis hos en slektning... Tenker speilrefleks, ala Pentax ME eller noe. Gjerne med et par lyssterke primes. Hva bør jeg gå for? Noen som har noe de vil kvitte seg med? Har også til gode å finne en fotoredigeringsapplikasjon til Android som ikke cropper bildene til 1024px eller mindre på langsiden. Tar gjerne imot tips til apps som ikke forkrøpler bildet ned til en størrelse kun egnet for mobilskjermer... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Mørk sjokolade, for eksempel mokkabønner, og melk er usannsynlig godt Fixed! Sjokolade og melk er en god kombinasjon generelt. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Sjokolade + (soya)melk = Synnøve Sjokoladesoyamelk Den er god. Vil teste analogt. Godt å bli tvunget til å gjøre skikkelige crops og Vil ikke legge mer enn en tusenlapp i det, eller helst finne noe gratis hos en slektning... Tenker speilrefleks, ala Pentax ME eller noe. Gjerne med et par lyssterke primes. Hva bør jeg gå for? Noen som har noe de vil kvitte seg med? Jeg har ikke veldig greie på speilrefleks, men etter et kjapt søk på finn.no og foto.no fant jeg disse som i hvert fall jeg ville ha vurdert. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30191333 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30113961 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30110028 http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=23&id=156983 http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=63&id=156744 Ellers så vil jeg (selvfølgelig) anbefale at du kjøper en rangefinder, særlig ettersom du er ute etter lyssterke primes. Du burde også starte helmanuelt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Vil teste analogt. Godt å bli tvunget til å gjøre skikkelige crops og Vil ikke legge mer enn en tusenlapp i det, eller helst finne noe gratis hos en slektning... Tenker speilrefleks, ala Pentax ME eller noe. Gjerne med et par lyssterke primes. Hva bør jeg gå for? Noen som har noe de vil kvitte seg med? Har også til gode å finne en fotoredigeringsapplikasjon til Android som ikke cropper bildene til 1024px eller mindre på langsiden. Tar gjerne imot tips til apps som ikke forkrøpler bildet ned til en størrelse kun egnet for mobilskjermer... Du finner Olympus kameraer med feks 50mm f/1.4 for veldig lite penger på ebay. Da kan du også velge et kamera med lysmåler (som jeg vil anbefale).. Å fly rundt med en løs lysmåler er jo bare knotete og unødvendig. Det gjør deg ikke noe bedre fotograf i hvertfall.. ) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Ikke ett verktøy gjør deg til en bedre fotograf, men den viktigste evnen en fotograf har, etter evnen til å se ting som er verdt å fotografere, er å lese lys. Det sier du jo selv i signaturen din. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Da var 24mm TS-E f/3.5 Mk II kjøpt og jeg er en fornøyd grisegutt som klår på fokus-ringen 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Da var 24mm TS-E f/3.5 Mk II kjøpt og jeg er en fornøyd grisegutt som klår på fokus-ringen Lucky b*stard! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 sikkert dumt spørsmål: finnes det lyspærer med samme farge som standard blitz? eller noe som er i nærheten? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Jada, det finnes det søk på Daylight bulb 5500k på f.eks. ebay. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 (endret) er noen lamper på jobben som tar opptil 100w, så tenkte kjøpe noen slike å lage meg ett lite ministudio i ene rommmet her seh til portretter og produktbilder f.eks edit: så tenkte å lage no softbox elns ut av de lampene og pærene:) Endret 21. august 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Tok noken bilder av oppsettet så langt for macro... Litt usikker på om eg skal ha på begge extention tubene... det blir fort litt lite fokusområde... Tripoden er også litt for puslete fant eg ut. Såg ut som det var jordskjelv i enden av objektivet. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 _nomad: Brødposer og litt teip, gjerne maskeringsteip, berger kameraet fra regn. Du får se etter en med grønne striper på objektivene på Pstereo. Det er høyst sannsynlig meg. Vi slapp heldigvis unna Det var synd jeg ikke leste posten din før jeg dro ned, så deg antagelig ved flere anledninger. Husker jeg brukte et lite minutt på å spekulere på hvorfor jeg ikke hadde hørt om lanseringene av alle de nye DO-objektivene, før jeg skjønte tegninga Ja, vi var tross alt heldige med været. Opphold og greit hele fredagen, regn, tildels ganske kraftig på Pstereo-pikniken, men det klarnet jo utrolig nok opp til kvelden. Ja, du så de grønne ringene på objektivene mine, ja. Hehe. Jeg fikk bare med meg 4 konserter i går pga jobbing på Lysklæt gård sitt matutsalg. Rakk ikke komme til The Roots før de hadde startet engang. Men men. Det ble nå noen bilder, i alle fall. Fikk du til noe bra du, eller? Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. august 2011 Rapporter Del Skrevet 21. august 2011 Nå påståes det at det skal bli sol i morgen. Det tror jeg først når jeg ser det. Tipper jeg tar med brødposer og teip til Bislett jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå