Nautica Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) forskjellen på hd og pro1? The Hoya Pro 1 Digital Circular Polarizer takes advantage of Hoya's patented optical glass technology to create a hardened glass that is thinner than the normal optical glass. This allows the overall thickness of the filter to be reduced to avoid vignetting when used with ultra-wide angle lenses. Light rays which are reflected become polarized. Polarizing filters are used to select which light rays enter your camera lens. They can remove unwanted reflections from non-metallic surfaces such as water or glass and also saturate colors providing better contrast. The effect can be seen through the viewfinder and changed by rotating the filter. The filter factor varies according to how the filter is rotated and its orientation to the sun. Multicoated to minimize reflection at the filter surfaces which reduces flare and ghosting. The Hoya Circular Polarizing HD (High Definition) Digital Glass Filter represents the next generation of dynamic Hoya filters. This filter, with its hardened glass, has 4x the tensile strength of traditional filters of similar fabrication. This filter is also of great use in today's digital market where sensors are more sensitive to reflected light. Hoya incorporates special coatings that reduce these internal reflections and, thereby, promote a clearer, brighter and sharper image. Light rays which are reflected become polarized. Polarizing filters are used to select which light rays enter your camera lens. They can remove unwanted reflections from non-metallic surfaces such as water or glass and also saturate colors providing better contrast. The effect can be seen through the viewfinder and changed by rotating the filter. The filter factor varies according to how the filter is rotated and its orientation to the sun. og, fant på ebay: http://www.ebay.com/...=item1c33adc517 hmm, er det ekte vare eller kopi? hmmm Tja, ingen negative feedback, men har ikke solgt mer en 2400 enheter på de to årene "firmaet" har har vært registrert på eBay. Endret 22. juni 2013 av Nautica Lenke til kommentar
D02 Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Hei, klarte å miste dekselet forran linsen på kameraet mitt. Derfor tenkte jeg å prøve å 3D-printe en, men er ikke sikker på mål. Noen som vet om det er mulig å finne frem til målene på dekselet som er på standard-objektivet til Canon EOS600D D02 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) ø58 sannsynligvis. Koster bare noen kroner på ebay. Endret 22. juni 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 ø58 sannsynligvis. Koster bare noen kroner på ebay. Jepp, og anbefaler og kjøpe av type "snapon". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Men det er jo mye kulere å 3D printen en da ... 2 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2013 Siden ett objektiv deksel sannsynligvis har en eller annen form for låsemekanisme og 3D printing og sånt... 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 bestilte meg akkurat http://www.ebay.com/itm/77mm-Center-Pinch-Snap-On-Front-Lens-Cap-for-Canon-77-new-/390558414098?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5aef187512 6,50 inkludert frakt, skjønner ikke åssen de får det til, her i norge får man ikke sendt ett a4 ark for den prisen.. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Etter Norsk prisetting skulle ikke dette være mulig, så for moro skyld hva et slikt orginaldeksel koster i Norge. 110 Kr + frakt koster dette hos Interfoto. Ebay er gull. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Det der er seff ikke orig-deksel, de selger orig-deksel på ebay til ca 110kr(dog inkl. frakt) Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg skjønte at dekselet fra ebay ikke var orginalt, og følelsen på et slikt ikke helt når opp til genuine Canon. Men det gjør akkurat samme nytte til 1/15 av prisen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Det som imponerer meg er at har noen 3-parts til Nikon og de "låser" ikke på Sigma med Nikon fatning, kun på orginale Nikon objektiver. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg hadde et sånt billig-deksel en gang, men makan til ræl. Det var skakt og jævlig, og man måtte presse det på plass på objektivet for at det skulle låses. Selv da kunne det finne på å dette av selv om man ikke engang var borte i det... sikkert bare på pur j*velskap Men det finnes også uoriginale deksler til en rimelig pris, som er bedre enn de originale. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Ettersom jeg har Zeiss-, Samyang- og Voigtländer-optikk med Canon-fatning, var det for meg mest naturlig med et Nikon objektivdeksel. Jeg hadde et sånt billig-deksel en gang, men makan til ræl. Det var skakt og jævlig, og man måtte presse det på plass på objektivet for at det skulle låses. Selv da kunne det finne på å dette av selv om man ikke engang var borte i det... sikkert bare på pur j*velskap Sikker på at det ikke var et fra Zeiss? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Sikker på at det ikke var et fra Zeiss? De er vel ikke direkte billige, kan jeg tenke meg? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 De er vel ikke direkte billige, kan jeg tenke meg? De følger "gratis" med til optikken, men er bare å pælme - de fungerer akkurat som du beskrev ræl fra eBay. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Men det er jo mye kulere å 3D printen en da ... Hehe, jepp. Det er derfor jeg går den harde veien enn å sitte i godstolen og vente på noe ferdrdig billigplast dumpende ned i postkassen. Foretrekker da å faktisk klare å utvikle et brukanes produkt, skulle det skje igjen sparer jeg også tid : P Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2013 Hehe, jepp. Det er derfor jeg går den harde veien enn å sitte i godstolen og vente på noe ferdrdig billigplast dumpende ned i postkassen. Foretrekker da å faktisk klare å utvikle et brukanes produkt, skulle det skje igjen sparer jeg også tid : P Mulig jeg har gått glipp av noe her, men det hjelper vel lite om du finner riktig mål, sålenge du ikke har en låsemekanisme som gjør det mulig å ta av og på dekslet ? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 24. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2013 Mulig jeg har gått glipp av noe her, men det hjelper vel lite om du finner riktig mål, sålenge du ikke har en låsemekanisme som gjør det mulig å ta av og på dekslet ? Nei, og det er jo den største utfordringen, men jeg har noen idéer jeg skal prøve ut. Låsen blir printet ut i en egen del som jeg "snapper" inn i selve dekselet som blir en ganske primitiv rund form : ) Vil tro plasten blir stiv nokk, men samtidig myk nokk hvis den er i riktig tykkelse. Vi får se : ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Dagens opprop! Denne sikter selvsagt primært til forholdene i USA, og er nok myntet særlig på Nikon. Endret 24. juni 2013 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2013 kan det bli noe verre enn dette her?.. jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte når jeg se de stakkars 12 bildene... http://www.seher.no/918670/top-model-eirin-poserte-med-diamant-bh 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå