Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Jeg har også lyst til å bli politi, eller noe mer. Som en jobb i kripos eller noe lignende, trenger man politi skolen for dette?, tipper sikkert det er mere skole etterpå?

 

Tror kripos er et halvt år med kriminal etterforskning om jeg ikke tar feil!

 

Et halvt år med kriminal etterforskning som videre utdanning etter politiskolen? , eller i jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Man må vell gå politihøyskolen for å bli med i PST eller NSM?

Jeg vet ikke med NSM, men du må gå PHS for å få jobb i PST, med unntak av sivile stillinger da selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Kommer jeg inn på politihøyskolen med et snitt på 4?, er i bra fysisk form så den fysiske testen tror jeg går greit

Det spørs hvor mange alderspoeng, fordypningspoeng, realfagspoeng og tilleggspoeng du har... Hvis du kun har 4 i snitt uten noen andre poeng i det hele tatt så ligger du på 40 konkurransepoeng. Kravet i fjor var 49,2 eller noe sånt, så du ligger nok ikke så bra an isåfall..

Lenke til kommentar
Skal på salg og service neste år, så 3. året skal jeg ta påbygging til generell studiekompetanse. Er påbygging til generell studiekompetanse den samme studiekompetansen man får på allmenn?

 

Kommer jeg inn på politihøy skolen med generell studiekompetanse?, skal i militæret etter salg og service.

 

Yes, så lenge du tar genrell studiekompetanse så får du det. Altså ingen forskjellige generelle studiekompetanser, finnes noen som heter spesiell studiekompetanse, men det er rettet til andre utdanningsløp.

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar
Skal på salg og service neste år, så 3. året skal jeg ta påbygging til generell studiekompetanse. Er påbygging til generell studiekompetanse den samme studiekompetansen man får på allmenn?

 

Kommer jeg inn på politihøy skolen med generell studiekompetanse?, skal i militæret etter salg og service.

 

Yes, så lenge du tar genrell studiekompetanse så får du det. Altså ingen forskjellige generelle studiekompetanser, finnes noen som heter spesiell studiekompetanse, men det er rettet til andre yrker.

 

Det du gjør er det samme som jeg skal bortsett fra at jeg går læra til vekter, for å få fagbrev, også et ekstra år på påbyggning.

 

Vekter faget ja, blir det bare et år med påbygging etter læretid da?

Lenke til kommentar
Skal på salg og service neste år, så 3. året skal jeg ta påbygging til generell studiekompetanse. Er påbygging til generell studiekompetanse den samme studiekompetansen man får på allmenn?

 

Kommer jeg inn på politihøy skolen med generell studiekompetanse?, skal i militæret etter salg og service.

 

Yes, så lenge du tar genrell studiekompetanse så får du det. Altså ingen forskjellige generelle studiekompetanser, finnes noen som heter spesiell studiekompetanse, men det er rettet til andre yrker.

 

Det du gjør er det samme som jeg skal bortsett fra at jeg går læra til vekter, for å få fagbrev, også et ekstra år på påbyggning.

 

Vekter faget ja, blir det bare et år med påbygging etter læretid da?

 

Etter endt læretid kan du få tilbud om å ta påbyggning enten et år standalone med intet annet, eller på kveldstid.

Lenke til kommentar

Går nå på VGS og ender opp med generell studiekompetanse. Jeg har da tenkt meg et til to år i forsvaret. Også søke PHS.

Men hva bør man søke på i forsvaret for å stille best til opptaket på PHS.

 

Har tenkt litt på

UB, befalsskole og MP

Men er veldig usikker.

 

Noen som har erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å søke noe du vil trives i. BS / UB gir ikke fortrinn over en som har tjenestegjort ett år i velferden for så å jobbe ett år i barnehage.

Ja skjønner det men det er mye som virker interessant.

Så jeg tenkte jeg skulle spørre om hva som er mest relevant for en utdanning på PHS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...