Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Politistudent; Hva med å kontakte phs og få det avklart? Det stemmer nok at personen som kontaktet deg jobber på phs og har nok mye rett, men alltid kjekt å få en bekreftelse. Såvidt jeg kan se har det ikke blitt diskutert mer enn det som ligger åpent på nett. Noen fag har da blitt diskutert, men jeg kan ikke helt forstå at disse skal være graderte.

Selv om det ikke ligger åpent på nett betyr det ikke at det er gradert :p

Sånn vi har spurt om er i teorien det samme man skal kunne ringe PHS og spørre om.

Slike ting som hvilke fag og f.eks. at man lærer arrestasjonsteknikk er jo helt åpenlyst, og ikke noe hemmelig i det.

 

Politistudent, jeg ville tatt å spurt PHS, da er du helt sikker selv, kan ikke tape noe på å spørre uansett hva svaret blir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de siste har vi diskutert mye angående politiet. Noen reagerer sikkert på dette, og det skjønner jeg godt.

Fikk litt "panikk" når det var noen som mente det jeg gjorde var galt, og ved å slette mine innlegg er det nesten som å innrømme at det ligger taushetsbelagt informasjon.

 

Informasjonen jeg har lagt ut her som besvarelse på spørsmål, er noe de fleste kan finne på google.

Ta f.eks det om våpen i patruljebilene. Dette står allerede på nettet, inkl. i skriv fra offentlige departementer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...e?service=print

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/re....html?id=199316

Her står det blant annet om fremskutt lagring. Dette står det flere steder om, ikke en hemmelighet jeg nettopp har avslørt i tråden.

 

Så snakket vi om Delta, UEH og deres arbeidsoppgaver og ikke minst uniformering.

http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/10/31/181901.html

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=525441

http://no.wikipedia.org/wiki/Beredskapstroppen

http://no.wikipedia.org/wiki/UEH

 

Informasjon om disse enhetene står blant annet i wikipedia, samt reportasjer aviser har gjort under Deltas øvelser.

Hvis dere skriver beredskapstroppen i google finner dere reportasjer om disse gjort av blant annet dagbladet, hvor bilder også er inkludert. Dere finner også dette på politiforum.no

 

Informasjon om intervju med nemnda har jeg hentet direkte fra blipoliti.no under "mest stilte spørsmål". Det eneste jeg har lagt til og lagt mye vekt på var at jeg anbefalte alle å være seg selv, og å være ærlig.

På phs sin hjemmeside ser dere til og med video fra øvelser, og fagplanen kan lastet direkte ned og dere kan se hva slags øvelser det som skolen gjennomfører.

 

Ellers har www.pf.no og www.politiforum.no vært mye brukt. Der kan dere blant annet laste ned gratis alle månedlige bladene politiforum utgir, og finner selvsagt mye informasjon der.

 

Det jeg har lagt ut her som svar, er noe jeg har funnet fra andre politirelaterte nettsider.

All info er ment som hjelp til veldig veldig mange som er interesserte i å bli politi, dette kan man finne ut selv på egenhånd bare ved å google heftig.

 

Mye informasjon om politiet ligger allerede ute på nettet, tilgjengelig for allmennheten

http://www.pdmt.politiet.no/publikasjoner/...tions/index.htm

 

Men som sagt er det kjipt å få kritikk for dette, noe jeg egentlig ikke ønsket fra begynnelsen. Min intensjon er å vekke interessen til alle lovlydige borgere som vurderer phs, ikke gi gratis info om politiets arbeidsmetoder til de som har annet i tankene.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si til det siste du skrev der, at jeg på ingen måte føler at du har gitt noe "gratis til de som har annet i tankene". Kan ikke skjønne hvordan det du har sagt, som har mest med skolen å gjøre, skal kunne hjelpe kriminelle. Selv jobber jeg tett på "folk som har annet i tankene" og jeg kan forsikre deg om at de vet mer om politiet enn de fleste vanlige borgere.

Lenke til kommentar
Hei. Du kan ikke bruke korreksjon. Eneste alternativ er laseroperasjon.

 

Hvordan er det best og utføre? Jeg har hørt lasik og lasek er to forskjellige operasjoner, men det er fortsatt lenge til jeg skal ta det, rundt 5 år.

 

Først og fremst lurer jeg på når det er lurt siden jeg tror synet mitt blir dårligere og dårligere med tiden, skal få linser snart så da stabiliserer det seg sikkert, noen forslag eller forklaringer?

Lenke til kommentar
Hei. Du kan ikke bruke korreksjon. Eneste alternativ er laseroperasjon.

 

Hvordan er det best og utføre? Jeg har hørt lasik og lasek er to forskjellige operasjoner, men det er fortsatt lenge til jeg skal ta det, rundt 5 år.

 

Først og fremst lurer jeg på når det er lurt siden jeg tror synet mitt blir dårligere og dårligere med tiden, skal få linser snart så da stabiliserer det seg sikkert, noen forslag eller forklaringer?

 

Synet ditt må ihvertfall ha vært stabilt i ca. 1 år før du kan ta laser. LASIK og LASEK er bare to forskjellige metoder å gjøre det på, kirurgen benytter den metoden som han/hun mener er best til i ditt tilfelle. Jeg tok laser på Memira og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan man på noen måte få laseroperasjonen dekket av staten fordi man skal bli politi? Eller at de betaler en del av det eller noe?

 

 

Jeg fikk hele min operasjon dekket, men det var like før denne ordningen ble avskaffet. Jeg var nok en av de siste som fikk inngrepet gratis. De opplevde helt sikkert at det var mange som utnyttet dette. Jeg hadde riktig nok ærlige hensikter ettersom jeg nå går på PHS, men jeg har aldri måttet dokumentere verken at jeg søkte eller at jeg kom inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Kjipt altså! Det koster jo svinmye å gjøre operasjonen. En venn jeg har i England sier at der koster det bare noe rundt 600 pund, altså rundt 6000 kroner pr øye tror jeg, vet du om det er noen regler mot å ta operasjonen utenlands?

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Kjipt altså! Det koster jo svinmye å gjøre operasjonen. En venn jeg har i England sier at der koster det bare noe rundt 600 pund, altså rundt 6000 kroner pr øye tror jeg, vet du om det er noen regler mot å ta operasjonen utenlands?

 

Ingen regler, men det er øya dine det snakker om, ta ihvertfall ett om gangen der det er billig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var enda en tråd hengt og begravd=)

Er passe standard når det er en god tråd. Har brukt noen timer på å lese meg fra side en til slutt, og fra sånn ca halvveis venta jeg på at innleggene skulle sensureres... noe de seff blei. Det å fjerne innlegg er det vel dessverre ingen vits i, siden det finnes kopier. Men det spiller ingen rolle, det er jo bare prat som er fjernet uansett. Ikke alle innleggene er borte, men som sagt finnes det kopier.

Anyways, tråden kan ikke fortsette i like god stil som før, men regner med det kommer noen ord her fra tid til annen. Det er jo masse spm som stilles her, fordi det ikke nytter å stille dem noen annen plass.

Respekt til dem som skreiv den posten om kroppsspråk! Kvalitet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei. Du kan ikke bruke korreksjon. Eneste alternativ er laseroperasjon.

 

Hvordan er det best og utføre? Jeg har hørt lasik og lasek er to forskjellige operasjoner, men det er fortsatt lenge til jeg skal ta det, rundt 5 år.

 

Først og fremst lurer jeg på når det er lurt siden jeg tror synet mitt blir dårligere og dårligere med tiden, skal få linser snart så da stabiliserer det seg sikkert, noen forslag eller forklaringer?

hei. kan anbefale synslaser i Tromsø!

De er utrolig flinke og har fått synet mitt til og bli 121% Det vil si at jeg ser 21% bedre en gjennomsnitte.

De tilbyr ikke behandling hvis ikke syne blir bedre en 95%. Noe som tilfretstiller de strengeste krav. Feks pilot osv.

Prisen er ikke mye. ca 30.000 kr før begge øyne. Så klart som bare det rett etter behandlingen, men synet dabbet litt av etter noen timer. Så ble det gradvis bedre og bedre og etter en uke så jeg veldig bra.

Jeg fikk en øyekatar (noe som ikke kan skyldes operasjonen) og synslaser tilbyde meg alt av hjelp jeg trengte.

 

Jeg fikk et godt tilbud så ble en del billigere en til vanlig. Samt andre familiemedlemmer får 30% avslag.

Dem tilbyr også rentefri nedbetaling.

 

Krav til person som skal oppereres er så og så mye minus og pluss (husker ikke de rette tallene)

Må være OVER 23 år! men dem gjøres untak. Nedre abselutte grense er 18 år. Skal man ta utdanning osv som krever perfekt syn osv så kan et slikt untak gjøres.

Synet må ha stabilisert seg og dem må regne deg som egnet før operasjonen.

 

Dette ble da veldig OT. Men tenkte det kunne være grei info. No stopper jeg min del av OT, er det noe dere lurer på om laserbehanling ta kontakt på PM :)

Lenke til kommentar

Snakket med phs og opptaks folkene, og de sa att ved mangel på politi som fremtiden kommer til å bringe så vil de fjerne noen av de medisinske kravene som f.eks perfekt syn, men perfekt hørsel skal jo være der, siden du ikke har like gode behjelpninger på øret som på øyet. ADHD diskvalifiserer ei heller ikke :)

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...