Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen er systemet med inntaket ved liksom hørte at man trenger 50 poeng eller noe, men hvordan blir disse regnet ut?

 

Er det altså 5 i snitt eller hva :S

 

Skjønte ikke dette systemet.

 

Er 50 konkurransepoeng.

 

Dvs. man regner ut snitt og ganger dette med 10, har man f.eks. 4 i snitt blir dette 40.

Deretter kommer alderspoeng, poeng fra forsvaret osv i tilleg.

Har man f.eks. 4 alderspoeng blir det da 44 konkurransepoeng.

 

 

her kan du se nærmere hvordan det regnes ut.

Endret av Austvoll
Lenke til kommentar
Åssen er systemet med inntaket ved liksom hørte at man trenger 50 poeng eller noe, men hvordan blir disse regnet ut?

 

Er det altså 5 i snitt eller hva :S

 

Skjønte ikke dette systemet.

 

Er 50 konkurransepoeng.

 

Dvs. man regner ut snitt og ganger dette med 10, har man f.eks. 4 i snitt blir dette 40.

Deretter kommer alderspoeng, poeng fra forsvaret osv i tilleg.

Har man f.eks. 4 alderspoeng blir det da 44 konkurransepoeng.

 

 

her kan du se nærmere hvordan det regnes ut.

 

Du MÅ ikke ha 50 konkurransepoeng for å komme inn på phs da.

Dette varierer fra år til år. Det kommer an på søkermassen hva gjennomsnittet er for de som kommer inn. Men dt pleier å ligge på 48-50 poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Må du regne ut karaktererer fra ungdoms skolen også?

 

Og går det ann å komme inn med kun 4 i snitt, visst man er beleilig til jobben.

Altså jeg synes ikke de skal fokusere så mye på karakter bare selve personen samsvarer jobben.

Nei, det er bare karakterene på vitnemålet fra videregående som teller. Du kommer nok ikke inn med 4 i snitt, ihvertfall ikke hvis du ikke har en del tilleggspoeng og. Som nevnt så ligger det på 48-50 konkurransepoeng for å komme inn.

 

Det er ikke sånn at de vil fokusere så mye på karakter, og det gjør de heller ikke. Grunnen til at de gjør det er for å sortere ut alle de som er kvalifisert til PHS. De kan ikke ta inn alle, og derfor rangeres det etter karakterer, noe de er nødt til, fordi det er en høyskole.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Åssen er systemet med inntaket ved liksom hørte at man trenger 50 poeng eller noe, men hvordan blir disse regnet ut?

 

Er det altså 5 i snitt eller hva :S

 

Skjønte ikke dette systemet.

 

Er 50 konkurransepoeng.

 

Dvs. man regner ut snitt og ganger dette med 10, har man f.eks. 4 i snitt blir dette 40.

Deretter kommer alderspoeng, poeng fra forsvaret osv i tilleg.

Har man f.eks. 4 alderspoeng blir det da 44 konkurransepoeng.

 

 

her kan du se nærmere hvordan det regnes ut.

 

Du MÅ ikke ha 50 konkurransepoeng for å komme inn på phs da.

Dette varierer fra år til år. Det kommer an på søkermassen hva gjennomsnittet er for de som kommer inn. Men dt pleier å ligge på 48-50 poeng.

 

Sa ikke at du MÅ ha det. I fjor var vel snittet på 49.5 poeng.

Lenke til kommentar

Kan skyte inn her at man må ikke på død og liv ha 5 i snitt for å komme inn. De tar inn noen enkelte som kanskje hevder seg på erfaring. Jeg hadde laaangt i fra 5 i snitt,men kom inn pga min bakgrunn.:).

Men viktig å merke seg at det ikke bør være en "hvilepute". Hvis man sikrer seg gode karakterer,god arbeidserfaring og er oppegående,reflektert og har en sterkt motivasjon er sjansene større for å få en plass på PHS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Kan skyte inn her at man må ikke på død og liv ha 5 i snitt for å komme inn. De tar inn noen enkelte som kanskje hevder seg på erfaring. Jeg hadde laaangt i fra 5 i snitt,men kom inn pga min bakgrunn.:).

Men viktig å merke seg at det ikke bør være en "hvilepute". Hvis man sikrer seg gode karakterer,god arbeidserfaring og er oppegående,reflektert og har en sterkt motivasjon er sjansene større for å få en plass på PHS.

Får jeg spørre hva slags type bakgrunn du snakker om? Går ut ifra at det er jobber du mener? Kanskje jobber som krever ansvar, eventuelt lederevner?

Lenke til kommentar

Har nå gått 2 år på elektro og 1 år på påbygg. Hadde vel et snitt på 3,5 på begge deler. Rimelig dårlig altså, vet jeg kan bedre. Jobber for tiden, men er innstilt på å bli politi en gang i tiden. Hva er smart å gjøre for å forbedre snittet mitt? ta opp fag på f.eks kveldsskole? er det vanskelig?Hvor lang tid og hvor mye penger vil dere regne med at jeg bruker på å forbedre snitet mitt til 4,5?

Lenke til kommentar

Hvor mye tjener en ansatt i poltiet? Ikke misforstå; lønn er ikke det viktigste! Men når det er sagt er jeg allikevel ikke villig til å jobbe mer, hardere og til mer ubehagelige tider enn andre yrker, for mindre lønn. Så, hvor mye tjener man i politiet i forhold til arbeidsmengde ( og hva er arbeidstiden på en gjennomsnittslig dag) ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234
Har nå gått 2 år på elektro og 1 år på påbygg. Hadde vel et snitt på 3,5 på begge deler. Rimelig dårlig altså, vet jeg kan bedre. Jobber for tiden, men er innstilt på å bli politi en gang i tiden. Hva er smart å gjøre for å forbedre snittet mitt? ta opp fag på f.eks kveldsskole? er det vanskelig?Hvor lang tid og hvor mye penger vil dere regne med at jeg bruker på å forbedre snitet mitt til 4,5?

 

Pengene kommer an på hvor mange fag du vil ta opp, og tid kommer an på hvor sterkt du har lyst til å jobbe for å få gode karakterer. For eksempel hvis du tar opp matte, er det best å gjøre oppgaver jevnlig og få bedre innsikt i ting du kanskje sliter litt med, gjerne med noen som kan hjelpe. Lag regelbok, hold det alltid enkelt, osv. På privatistweb.no --> Lenker kan du lese litt mer om det å ta opp fag.

 

 

Hvor mye tjener en ansatt i poltiet? Ikke misforstå; lønn er ikke det viktigste! Men når det er sagt er jeg allikevel ikke villig til å jobbe mer, hardere og til mer ubehagelige tider enn andre yrker, for mindre lønn. Så, hvor mye tjener man i politiet i forhold til arbeidsmengde ( og hva er arbeidstiden på en gjennomsnittslig dag) ?

 

Utdanning.no sin artikkel om politibetjent kan hjelpe med informasjon.

Snittlønn:

320 000

[...]

Som nyutdannet tjener polititjenestemenn og kvinner rundt 280 000,- i grunnlønn, men med ulike tillegg og kompensasjoner, havner de fleste på rundt 320 000,- i årslønn.

Lenke til kommentar
Kan skyte inn her at man må ikke på død og liv ha 5 i snitt for å komme inn. De tar inn noen enkelte som kanskje hevder seg på erfaring. Jeg hadde laaangt i fra 5 i snitt,men kom inn pga min bakgrunn.:).

Men viktig å merke seg at det ikke bør være en "hvilepute". Hvis man sikrer seg gode karakterer,god arbeidserfaring og er oppegående,reflektert og har en sterkt motivasjon er sjansene større for å få en plass på PHS.

Får jeg spørre hva slags type bakgrunn du snakker om? Går ut ifra at det er jobber du mener? Kanskje jobber som krever ansvar, eventuelt lederevner?

 

 

Par år i sikkerhetsbransjen,ett år i kriminalomsorgen og nå litt over 4 år i akuttpsykiatrien. Det hjalp hvertfall meg mye! Og for å ikke snakke om erfaringen man får!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...