Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan har timeplanen sett ut for dere som har gått 1. året nå? Lange dager?

 

Varierer veldig egentlig. Noen dager starter vi 0815, andre dager 1215. Har vel vært dager der vi har undervisning fra 0815 til 1600, mens andre dager hvor vi bare har hatt en dobbeltime.

 

Sånn jevnt over, så har vi hatt undervisning hver dag. Enten auditorieforelesninger, klasserom eller storklasserom.

Lenke til kommentar
Hvordan har timeplanen sett ut for dere som har gått 1. året nå? Lange dager?

 

Varierer veldig egentlig. Noen dager starter vi 0815, andre dager 1215. Har vel vært dager der vi har undervisning fra 0815 til 1600, mens andre dager hvor vi bare har hatt en dobbeltime.

 

Sånn jevnt over, så har vi hatt undervisning hver dag. Enten auditorieforelesninger, klasserom eller storklasserom.

 

Til kl 16? Skitt da får jeg kjøre "blått" for å rekke barnehagen i Oslo før kl 17!! :ohmy:

Får håpe timeplanen i Kongsvinger ikke har så lange dager.

 

Hvordan ser de første ukene ut? Hører at fadder uka skal være i Oslo for de som skal gå i Kongsvinger. Har man ingen forelseninger da?

Lenke til kommentar
50 poeng blir hardt, men hva gjør man ikke for drømmejobben :p

50 konkurransepoeng da? Noe som jo gjør ting MYE enklere for de som er over 23 fordi de får hele 8 alderspoeng hvis jeg ikke tar feil. Stakkars ungdommer som prøver seg :D

 

Hvis man har 40 karakterpoeng, så kanskje 2 for militæret, så 8 fordi man er over 23, så er man plutselig oppe i 50. Genialt :)

Lenke til kommentar
Jeg ringte phs i ste for å høre om jeg hadde en reell mulighet til å få plass i Oslo som nr 20 på ventelista, og han sa at det var så utrolig vanskelig å si hvordan det kommer til å bli i år. Grunnen var jo som vi vet at de tidligere årene har det vært en felles venteliste for begge skolene, i motsetning til i år da vær skole har sin egen venteliste. I tillegg er jo det enda flere skoleplasser i år, så det burde jo teoretisk sett være et større antall frafall, men han turte ikke å uttale seg om det.

Kan jeg spørre hvilken poengsum du har? 20 plass, må være rett under 5 en da... selv har jeg 49 skjønner du...

Men er ikke søker i år, bare danner meg et bilde til neste år! Selv om en ikke kan direkte gå ut i fra det. :hmm:

 

PS. nå gleder jeg meg til vi får opprette 2010 tråden! :w00t:

 

49,5. Så det er vel tett i tett på de øverste på ventelisten antar jeg :)

Endret av sløn
Lenke til kommentar
Det vet vel du alt om ^_-

 

Møtte kjæresten min i fadderuka jeg, så joda.. :-)

 

Til dere som havnet på venteliste i år vil jeg anbefale dette faget å ta frem mot neste opptak;

http://www.uio.no/studier/emner/jus/ikrs/KRIM2912/

 

Det er et fag som går over ett semester på UiO (sikkert andre universiteter og) og tar for seg hvilken rolle rusmidler har i samfunnet. Veldig interessant og PHS - relatert.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Jeg kom inn i Kongsvinger, men har lyst til å komme meg til Bodø. Er det noen her som kunne vært intressert i å bytte studieplass? Har snakket med opptakskontoret og har endel info om hvordan vi gjør det.

 

Send meg en melding :)

Lenke til kommentar

Skulle bare fortelle til de som måtte lure at det ER MULIG Å BYTTE PLASS ! Snakket med opptakskontoret i dag.

 

Jeg har kommet inn i kongsvinger, men øsnker meg til Oslo pga. familiære problemer.

 

Jeg betaler for bytte av plass i Oslo mot min i Kongsvinger. . .

 

Send meld for mer info.

 

mvh

Kris : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...