Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

men uansett har jeg 2 poeng fra folkehøgskule

og med ett år på universitetet har jeg muligens 1 til da...

+ alder ...

 

Du får max. 2 poeng totalt for folkehøgkole, forsvaret og universitet (som forklart ovenfor), så har du 2 poeng for fhs, så får du ikke 1 poeng til for universitetet om et år. Om en person har fullført både et år på fhs, førstegangstjeneste og et år på universitetet gir dette fortsatt bare 2 poeng samlet. Alderspoeng kommer selvsagt utenom.

 

Håper du forstod det nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt kjedelige de poengreglene der. Jeg planla å ta et eller annet nå for å safe litt med poeng til neste år, men ser jo at det er liten vits i det. Har allerede førstegangstjeneste og folkehøgskole. Det eneste som kan gjøres er vel å ta opp igjen fag, og det er mye jobb for lite poeng hvis jeg har forstått det riktig. Har heller ingen fag der karakteren er helt på trynet.

Lenke til kommentar
Litt kjedelige de poengreglene der. Jeg planla å ta et eller annet nå for å safe litt med poeng til neste år, men ser jo at det er liten vits i det. Har allerede førstegangstjeneste og folkehøgskole. Det eneste som kan gjøres er vel å ta opp igjen fag, og det er mye jobb for lite poeng hvis jeg har forstått det riktig. Har heller ingen fag der karakteren er helt på trynet.

 

Det kan være de få poengene som skaffer deg en plass på PHS da! :) Selv har jeg 52,3 konkurranse poeng når jeg søker til neste år og kommer bare til å søke phs i Oslo. Så får håpe det holder, hvis jeg skulle være så "heldig" og bli godkjent av nemda :)

Endret av Chaalex
Lenke til kommentar
Jeg ville ha søkt de andre stedene også for sikkerhets skyld. Du har ikke noe å tape på det, du kan jo takke nei til plassen du eventuelt får. Jeg angrer ihvertfall på at jeg ikke søkte alle steder i år, det gjorde jo at jeg ikke kom inn.

 

Men når jeg uansett vet (pga samboer) at jeg ikke kommer til å takke ja til en plass noe annet sted er det vel egentlig bare slemt mot de som da eventuelt havner på venteliste hehe.

Lenke til kommentar

Hvordan kan egentlig søkere internt bytte studiested, når studiestedene har helt forskjellig snittkarakter for å komme inn?

Den praksisen fungerer jo ikke på andre studier? Hvis en person med 45 poeng og plass Bodø bytter med en i Oslo hvor det er 50 poeng som kreves ,så vil jo den personen som bytter fra Bodø lure seg foran en hel haug av søkere som står på venteliste til Oslo, som f. eks allerede har fått plass i Kongsvinger.. Er mildt sagt frustrerende med tanke på oss som står på venteliste til et studiested vi aller helst vil til. Jeg har plass i Bodø og vil aller helst til Kongsvinger, men det hjelper jo ikke å stå høyt på ventelisten når folk bytter mellom hverandre..

Lenke til kommentar
Hvordan kan egentlig søkere internt bytte studiested, når studiestedene har helt forskjellig snittkarakter for å komme inn?

Den praksisen fungerer jo ikke på andre studier? Hvis en person med 45 poeng og plass Bodø bytter med en i Oslo hvor det er 50 poeng som kreves ,så vil jo den personen som bytter fra Bodø lure seg foran en hel haug av søkere som står på venteliste til Oslo, som f. eks allerede har fått plass i Kongsvinger.. Er mildt sagt frustrerende med tanke på oss som står på venteliste til et studiested vi aller helst vil til. Jeg har plass i Bodø og vil aller helst til Kongsvinger, men det hjelper jo ikke å stå høyt på ventelisten når folk bytter mellom hverandre..

 

Meget godt spørsmål. Anbefaler deg å ringe PHS og spørre om det der. Jeg mener i alle fall at det du sier er helt riktig, og i tillegg stod det i et eget avsnitt i svarbrevet at det ikke var mulig å bytte studiested.

Endret av PHS-opptak09
Lenke til kommentar
Hvordan kan egentlig søkere internt bytte studiested, når studiestedene har helt forskjellig snittkarakter for å komme inn?

Den praksisen fungerer jo ikke på andre studier? Hvis en person med 45 poeng og plass Bodø bytter med en i Oslo hvor det er 50 poeng som kreves ,så vil jo den personen som bytter fra Bodø lure seg foran en hel haug av søkere som står på venteliste til Oslo, som f. eks allerede har fått plass i Kongsvinger.. Er mildt sagt frustrerende med tanke på oss som står på venteliste til et studiested vi aller helst vil til. Jeg har plass i Bodø og vil aller helst til Kongsvinger, men det hjelper jo ikke å stå høyt på ventelisten når folk bytter mellom hverandre..

 

Meget godt spørsmål. Anbefaler deg å ringe PHS og spørre om det der. Jeg mener i alle fall at det du sier er helt riktig, og i tillegg stod det i et eget avsnitt i svarbrevet at det ikke var mulig å bytte studiested.

 

Ja, frustrerende er det hvertfall.. Blir feil å tilby penger osv. for å bytte studiested.

Lenke til kommentar
Vi gratulerer deg med studieplass ved Politihøgskolen.

Vi gjør oppmerksom på at tilbudet gjelder spesifisert studiested. Det er ikke anledning til å bytte studiested.

 

Står svart på hvitt på brevet som kom fra SO

Det kan jo hende at om man kommer inn i bodø og har 55 poeng og ønsker å bytte til oslo med en som har lyst til å gå i bodø, så går det greit. Trenger ikke å være slik at en som kom inn i bodø med 45 poeng bare kan bytte til oslo fordi to har samsnakket. Jeg håper i alle fall ikke det er slik.

Lenke til kommentar
Vi gratulerer deg med studieplass ved Politihøgskolen.

Vi gjør oppmerksom på at tilbudet gjelder spesifisert studiested. Det er ikke anledning til å bytte studiested.

 

Står svart på hvitt på brevet som kom fra SO

Det kan jo hende at om man kommer inn i bodø og har 55 poeng og ønsker å bytte til oslo med en som har lyst til å gå i bodø, så går det greit. Trenger ikke å være slik at en som kom inn i bodø med 45 poeng bare kan bytte til oslo fordi to har samsnakket. Jeg håper i alle fall ikke det er slik.

 

Ja, da kan jeg være enig i at det går ann, men virker ikke som dette er faktumet i en del av de henvendelsene som er kommet tidligere i denne tråden. Det var jo ytterst få som hadde Bodø/Kongsvinger på førsteplass i utgangspunktet, og da er det naturlig å tro at de som mener de har "gode" grunner til å få byttet plass ikke kom inn der de helst ville..

Lenke til kommentar
Vi gratulerer deg med studieplass ved Politihøgskolen.

Vi gjør oppmerksom på at tilbudet gjelder spesifisert studiested. Det er ikke anledning til å bytte studiested.

 

Står svart på hvitt på brevet som kom fra SO

Det kan jo hende at om man kommer inn i bodø og har 55 poeng og ønsker å bytte til oslo med en som har lyst til å gå i bodø, så går det greit. Trenger ikke å være slik at en som kom inn i bodø med 45 poeng bare kan bytte til oslo fordi to har samsnakket. Jeg håper i alle fall ikke det er slik.

 

 

"det kan jo hende at (xxx)" ??

 

Når det står i brevet så kan det ikke hende at, da er det bestemt på forhånd. Vær takknemlig og ta studieplassen din eller gi den til noen som verdsetter den høyere.

Lenke til kommentar
...

Kan du gi f i å fjerne innlegg etter at du har skrevet dem? Hvis du skrev noe du ikke skulle ha skrevet, burde du latt være i utgangspunktet.

 

Hvis du likevel har skrevet noe i fylla som du angrer på, burde du ikke bare fjerne innleggene helt. Erstatt dem med en forklaring istedet.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
...

Kan du gi f i å fjerne innlegg etter at du har skrevet dem? Hvis du skrev noe du ikke skulle ha skrevet, burde du latt være i utgangspunktet.

 

Hvis du likevel har skrevet noe i fylla som du angrer på, burde du ikke bare fjerne innleggene helt. Erstatt dem med en forklaring istedet.

 

Ikke skrevet et eneste innlegg i påvirket tilstand.

 

Jeg er ikke ønsket her, jeg bidrar heller ikke til noe her i følge et par stykk. Da ser jeg ikke grunnen til å ha noen av mine innlegg. ;)

 

Tror han ble litt grinete, og fjerne alle inleggene sine, ikke bare et enkelt.

 

Ble nok ikke grinete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...