Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

Hvor lang tid tar det å pendle fra Kongsvinger til Oslo? Pendler selv fra Nesodden til Oslo, men det tar litt under en time. Herlig! :new_woot:

 

1 t og 15 min +- med bil, og ca 1 t og 45 min fra Oslo S med tog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har aldri vært snakk om at det er forskjellige konkurransepoeng-grenser på de forskjellige PHS avdelingene her i landet, men det var det jo. I Oslo kom man inn dersom man ble kvalifisert og hadde 50 eller mer poeng, Bodø ca 46 og Kongsvinger 45. Er dette noe nytt i år eller har det bare gått meg hus forbi?

Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

Jeg skal blant annet kjøre flere ganger, har sikkert ledig i bilen :)

 

Jeg tenkte også bruke bilen endel - så vi kunne jo ha byttet på å kjøre noen ganger :)

Blir spennende å se timeplanen :)

Gleder meg noe helt vanvittig å komme i gang!

 

Det har aldri vært snakk om at det er forskjellige konkurransepoeng-grenser på de forskjellige PHS avdelingene her i landet, men det var det jo. I Oslo kom man inn dersom man ble kvalifisert og hadde 50 eller mer poeng, Bodø ca 46 og Kongsvinger 45. Er dette noe nytt i år eller har det bare gått meg hus forbi?

 

Dette er nytt i år siden det går igjennom SO.

Lenke til kommentar

Ja, det høres ut som en bra plan. Har snakket med 2 andre som også skal pendle og som har lyst å samkjøre seg med noen. Så det er jo en veldig bra løsning å bytte på å kjøre eller eventuelt spleise på bensin :) Meld deg inn i phs kongsvinger gruppa hvis du ikke allerede har gjort det. Der går det an å finne ut hvem andre som eventuelt blir med på en slik ordning :)

Endret av sløn
Lenke til kommentar
Ja, det høres ut som en bra plan. Har snakket med 2 andre som også skal pendle og som har lyst å samkjøre seg med noen. Så det er jo en veldig bra løsning å bytte på å kjøre eller eventuelt spleise på bensin :) Meld deg inn i phs kongsvinger gruppa hvis du ikke allerede har gjort det. Der går det an å finne ut hvem andre som eventuelt blir med på en slik ordning :)

 

Har meldt meg inn i den gruppen min ikke fått noe svar enda:)

Samkjører gjerne jeg.

Lenke til kommentar
Tror rett å slett du ikke har god nok grunn. Jeg har hus, mann og 3 barn i skole/barnehage og belager meg å pendle hver dag oslo/kongsvinger.

Jeg trodde det med dette var mulig å komme inn der man ønsket? Mener jeg leste noe om det. Du har jo god grunn til å ikke måtte pendle i allefall.

Lenke til kommentar
Tror rett å slett du ikke har god nok grunn. Jeg har hus, mann og 3 barn i skole/barnehage og belager meg å pendle hver dag oslo/kongsvinger.

Jeg trodde det med dette var mulig å komme inn der man ønsket? Mener jeg leste noe om det. Du har jo god grunn til å ikke måtte pendle i allefall.

 

Dette er nytt for i år. Man får tildelt studieplass etter karakterer. Siden det er flest søkere som ønsker å studere i Oslo så er snittet mye høyere her. Tidligere satte man "ønske" om studiested og fikk da utdelt plass etter behov.

Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

 

Stocholm toget går 07.25 er i Kongsvinger 08.49. ( jeg aner ikke når skolen starter liksom men dette er før 9 i allefall) Men så må man vel ta buss fra Kongsvinger til PHS..

Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

 

Stocholm toget går 07.25 er i Kongsvinger 08.49. ( jeg aner ikke når skolen starter liksom men dette er før 9 i allefall) Men så må man vel ta buss fra Kongsvinger til PHS..

 

 

Man begynner kvart over hver time. ^^

 

Varierende timeplan, men det kan være alt fra 08.15 eller 09.15 man begynner...

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

 

Stocholm toget går 07.25 er i Kongsvinger 08.49. ( jeg aner ikke når skolen starter liksom men dette er før 9 i allefall) Men så må man vel ta buss fra Kongsvinger til PHS..

 

 

Man begynner kvart over hver time. ^^

 

Varierende timeplan, men det kan være alt fra 08.15 eller 09.15 man begynner...

 

 

Oki doki! ;)

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på PHS i Bodø og står som 12(stod opprinnelig på 13) på ventelisten til Kongsvinger. Jeg ser det er 42 færre på ventelisten til Oslo sammenlignet med i går. Er det ikke logisk at jeg hadde rykket opp flere plasser på ventelisten til Kongsvinger også? Regner med at mange på østlandet har prioritert som meg (Oslo-Kongsvinger-Bodø). Dermed burde jo folk som allerede har kommet inn i Kongsvinger og som stod høyt på ventelisten i Oslo fått plass i Oslo og ikke tatt plassen i Kongsvinger. Hvilket ville resultert i at jeg hoppet mer enn èn plass på ventelisten?!

Lenke til kommentar
Jeg kom inn på PHS i Bodø og står som 12(stod opprinnelig på 13) på ventelisten til Kongsvinger. Jeg ser det er 42 færre på ventelisten til Oslo sammenlignet med i går. Er det ikke logisk at jeg hadde rykket opp flere plasser på ventelisten til Kongsvinger også? Regner med at mange på østlandet har prioritert som meg (Oslo-Kongsvinger-Bodø). Dermed burde jo folk som allerede har kommet inn i Kongsvinger og som stod høyt på ventelisten i Oslo fått plass i Oslo og ikke tatt plassen i Kongsvinger. Hvilket ville resultert i at jeg hoppet mer enn èn plass på ventelisten?!

 

Jeg sto på plass 57 i Oslo til å begynne med, nå er jeg på plass 50. Noe som tyder på at de fleste som forsvinner fra lista ligger enda lenger bak, da er det ikke sikkert de har fått plass i Kongsvinger heller? Jeg har poeng nok til Kongsvinger, men var dum nok til ikke å søke der. Hvor kan du forresten se hvor mange som er på ventelista?

Lenke til kommentar
Jeg kom inn på PHS i Bodø og står som 12(stod opprinnelig på 13) på ventelisten til Kongsvinger. Jeg ser det er 42 færre på ventelisten til Oslo sammenlignet med i går. Er det ikke logisk at jeg hadde rykket opp flere plasser på ventelisten til Kongsvinger også? Regner med at mange på østlandet har prioritert som meg (Oslo-Kongsvinger-Bodø). Dermed burde jo folk som allerede har kommet inn i Kongsvinger og som stod høyt på ventelisten i Oslo fått plass i Oslo og ikke tatt plassen i Kongsvinger. Hvilket ville resultert i at jeg hoppet mer enn èn plass på ventelisten?!

 

Jeg sto på plass 57 i Oslo til å begynne med, nå er jeg på plass 50. Noe som tyder på at de fleste som forsvinner fra lista ligger enda lenger bak, da er det ikke sikkert de har fått plass i Kongsvinger heller? Jeg har poeng nok til Kongsvinger, men var dum nok til ikke å søke der. Hvor kan du forresten se hvor mange som er på ventelista?

 

Du kan selvfølgelig ikke se det. Var jeg som tok feil. Det som er riktig å si er at jeg har rykket opp 42 plasser i Oslo. my bad!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...