Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler folk å sjekke om snittene deres er rett regnet ut på SO. Det kan se ut som om at jeg skulle hatt et helt poeng mer, og hadde da med god margin kommet inn i Oslo.. Viser også til artikkelen som stod på side 2 i dagbladet idag, der jeg ble obs på at de ofte gjør utregningsfeil. Dette får jeg forhåpentligvis bekreftet imorgen.

Lenke til kommentar
Anbefaler folk å sjekke om snittene deres er rett regnet ut på SO. Det kan se ut som om at jeg skulle hatt et helt poeng mer, og hadde da med god margin kommet inn i Oslo.. Viser også til artikkelen som stod på side 2 i dagbladet idag, der jeg ble obs på at de ofte gjør utregningsfeil. Dette får jeg forhåpentligvis bekreftet imorgen.

 

Ja jeg skjønner heller ikke helt hvordan so regner snittet...

Selv var jeg innom 2 rådgivere som regnet det ut og begge kom frem til det samme... Når jeg fikk svar fra so hadde jeg steget nesten en hel karakter... Ikke vet jeg hvordan de klarte det! :hmm:

 

Ja, jeg er hvertfall veldig deppa nå :( Jeg har leilighet med kjæresten min i Oslo og ønsket aller mest å gå der. Har jo vært på full leilighetsjakt i Kongsvinger. Har funnet meg romkamerat og har nettopp signert leiekontrakt. Så finner jeg ut idag at det mest sannsynlig har skjedd en feil. Det rette ordet er vel at jeg er FORBANNA! Lurer virkelig på hvordan jeg skal få til å finne en erstatter for min plass i leiligheten når første leie og depositum skal betales kommende lørdag. Håper det ordner seg. Får hvertfall høre i morgen om det er jeg som har elendige mattekunnskaper...

Lenke til kommentar

Nå som opptaket for 2009 er gjennomført, så tør jeg være så frekk å gå ørlite grann offtopic;

 

Vi som enda ikke får muligheten til å personlig oppleve politiets spennende og utfordrende arbeid kan nå se frem til en ny sesong av dokumentarserien "Politiet" på TVNorge! :)

Sitat fra Limelight TV, som lager serien:

 

Politiet 2

Limelight film & tv AS har produsert Politiet 2 for TVNorge og det sendes våren 2010. Her følger vi de ulike politidistriktene i deres daglige gjøremål. Her blir det både spenning og action samt hyggelige historier. Dette er sesong 2. Sesong 1 ble sendt på TVNorge Høsten 2004.

 

Så da er det bare å glede seg for alle interesserte! :)

For de som ikke har sett første sesong av denne serien så kan jeg informere at jeg personlig syns iallefall den var veldig interessant og lærerik. Denne gangen skal det visst også omhadle politiet på landsbasis, så da får vi kanskje et desto mer nyansert blikk på politiets arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Nå som opptaket for 2009 er gjennomført, så tør jeg være så frekk å gå ørlite grann offtopic;

 

Vi som enda ikke får muligheten til å personlig oppleve politiets spennende og utfordrende arbeid kan nå se frem til en ny sesong av dokumentarserien "Politiet" på TVNorge! :)

Sitat fra Limelight TV, som lager serien:

 

Politiet 2

Limelight film & tv AS har produsert Politiet 2 for TVNorge og det sendes våren 2010. Her følger vi de ulike politidistriktene i deres daglige gjøremål. Her blir det både spenning og action samt hyggelige historier. Dette er sesong 2. Sesong 1 ble sendt på TVNorge Høsten 2004.

 

Så da er det bare å glede seg for alle interesserte! :)

For de som ikke har sett første sesong av denne serien så kan jeg informere at jeg personlig syns iallefall den var veldig interessant og lærerik. Denne gangen skal det visst også omhadle politiet på landsbasis, så da får vi kanskje et desto mer nyansert blikk på politiets arbeidsdag.

 

Joda. Synes de var mye fillesaker, da. Men man kan jo ikke forvente annet egentlig, artig læll.

Anbefaler COPS, World's Wildest Police Videos og Most Shocking for amerikanske politivideoer. Ganske andre tilstander, mye mer intenst. Og det er jo 600+ episoder av Cops nå. Tror det pleier å gå mandag til fredag rundt 2300 på Viasat 4 også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Nå som opptaket for 2009 er gjennomført, så tør jeg være så frekk å gå ørlite grann offtopic;

 

Vi som enda ikke får muligheten til å personlig oppleve politiets spennende og utfordrende arbeid kan nå se frem til en ny sesong av dokumentarserien "Politiet" på TVNorge! :)

Sitat fra Limelight TV, som lager serien:

 

Politiet 2

Limelight film & tv AS har produsert Politiet 2 for TVNorge og det sendes våren 2010. Her følger vi de ulike politidistriktene i deres daglige gjøremål. Her blir det både spenning og action samt hyggelige historier. Dette er sesong 2. Sesong 1 ble sendt på TVNorge Høsten 2004.

 

Så da er det bare å glede seg for alle interesserte! :)

For de som ikke har sett første sesong av denne serien så kan jeg informere at jeg personlig syns iallefall den var veldig interessant og lærerik. Denne gangen skal det visst også omhadle politiet på landsbasis, så da får vi kanskje et desto mer nyansert blikk på politiets arbeidsdag.

Åh, så det ble plutselig et års utsettelse på det, ja. Synd Limelight og TV Norge ikke kunne være fordragelig nok til å svare alle de som har spurt :p Men da ser vi frem til dette! :D

Lenke til kommentar
Synes de var mye fillesaker, da.

Kanskje "fillesaker" er politiets hverdag?

 

Nettopp^^ Vil du se "action-film fra virkeligheten", se på cops. Vil du ha et spennende og underholdende innblikk i politiet i Norges hverdag, se politiet :)

 

BTW: GLEDER MEG!

Endret av Chaalex
Lenke til kommentar
Anbefaler folk å sjekke om snittene deres er rett regnet ut på SO. Det kan se ut som om at jeg skulle hatt et helt poeng mer, og hadde da med god margin kommet inn i Oslo.. Viser også til artikkelen som stod på side 2 i dagbladet idag, der jeg ble obs på at de ofte gjør utregningsfeil. Dette får jeg forhåpentligvis bekreftet imorgen.

 

Ja jeg skjønner heller ikke helt hvordan so regner snittet...

Selv var jeg innom 2 rådgivere som regnet det ut og begge kom frem til det samme... Når jeg fikk svar fra so hadde jeg steget nesten en hel karakter... Ikke vet jeg hvordan de klarte det! :hmm:

 

Ja, jeg er hvertfall veldig deppa nå :( Jeg har leilighet med kjæresten min i Oslo og ønsket aller mest å gå der. Har jo vært på full leilighetsjakt i Kongsvinger. Har funnet meg romkamerat og har nettopp signert leiekontrakt. Så finner jeg ut idag at det mest sannsynlig har skjedd en feil. Det rette ordet er vel at jeg er FORBANNA! Lurer virkelig på hvordan jeg skal få til å finne en erstatter for min plass i leiligheten når første leie og depositum skal betales kommende lørdag. Håper det ordner seg. Får hvertfall høre i morgen om det er jeg som har elendige mattekunnskaper...

 

 

Skjønner deg GODT !!

 

Jeg kjøpte leilighet i Oslo med samboer i vinter.. har en hund på 16mnd . .

Skulle også allerhelst vært i Oslo pga bo sit. + hunden vår . . .

 

SO har feil snitt på meg også... bomma med 0,9 poeng . . ringte phs, de regnet på nytt, men kom ikke frem til noe annet enn SO, Skal ta en tlf til i morgen å høre hvordan de har regnet ut snittet... har fått en "vanlig" rådgiver til å regne på snittet.... og hun kom frem til 0,9 HØYERE enn SO og phs..

Lenke til kommentar

Tok kontakt med PHS i Oslo over telefon på jakt etter en begrunnelsen på hvorfor jeg strøk under intervjuet.

Der fikk jeg beskjed om å sende mail til [email protected]. Har nå fått svar og der har de bedt meg om å sende en skriftilig forespørsel. Uten å nevne postaddresse selvfølgelig.

 

Noen som har gjort noen lignende? Hvilken postaddresse brukte dere?

 

Spurte selfølgelig om det samme i svaret mitt men kan like gjerne spør her inne også.

 

Er det noen andre som har vært andregangssøker og opplevde intervjuet annerleds enn første gangen?

Lenke til kommentar
Tok kontakt med PHS i Oslo over telefon på jakt etter en begrunnelsen på hvorfor jeg strøk under intervjuet.

Der fikk jeg beskjed om å sende mail til [email protected]. Har nå fått svar og der har de bedt meg om å sende en skriftilig forespørsel. Uten å nevne postaddresse selvfølgelig.

 

Noen som har gjort noen lignende? Hvilken postaddresse brukte dere?

 

Spurte selfølgelig om det samme i svaret mitt men kan like gjerne spør her inne også.

 

Er det noen andre som har vært andregangssøker og opplevde intervjuet annerleds enn første gangen?

 

Du må sende inn et brev der du vil vite begrunnelsen. Send det til oslo eller bodø (alt etter hvor du var på opptak).

 

Opplevde intervjuet veldig annerledes i år i forhold til i fjor. Men hovedårsaken til det tror jeg ligger hos meg. Jeg var mye mer mentalt forberett i år. Jeg hadde tatt den "slitsomme" jobben og virkelig finne mine grunnleggende verdier, hva jeg står for, hva jeg ønsker osv.. og jeg svarte på alle spørsmålene under intervjuet med dette som grunn. Så der jeg feilet i fjor, vant jeg frem i år.

 

Lykke til neste år :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...