Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Må vell være mulig Fisk1 å komme en mening uten at man må høre at "...ta det litt rolig her nå". Jeg er rolig, men var vell litt sterkt kost for noen dette :p Synes ikke denne meningen kom et min for tidlig, er mange som allerede går på PHS her inne...så vil tiden hvise om noen er villig til å ta føringen.

 

Unødvendig å komme med slengende bemerkninger Teh Wolf. Forstår ikke hva du har imot meg, men prøv å vis litt modenhet nå :thumbup:

 

Jeg står uansett på mitt, og mener en ny og mer seriøs tråd enn den nåværende, med nye studenter som "sjefer" er det beste valget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes denne tråden burde avsluttes, og luftet derfor den meningen. Ikke OT!

Jeg har ikke postet noe på over en mnd. Dermed nada OT!

 

Hvis du synes denne infotråden fungere ypperlig, ja da vet du ikke hvordan en infotråd skal fungere. Den er uoversiktelig for nye fremtidige studenter, det er de man må tenke på. Ikke på de som har vært inn og ut her så å si i årevis.

Lenke til kommentar
Jeg syntes denne tråden burde avsluttes, og luftet derfor den meningen. Ikke OT!

Jeg har ikke postet noe på over en mnd. Dermed nada OT!

 

Hvis du synes denne infotråden fungere ypperlig, ja da vet du ikke hvordan en infotråd skal fungere. Den er uoversiktelig for nye fremtidige studenter, det er de man må tenke på. Ikke på de som har vært inn og ut her så å si i årevis.

 

 

Stemmer det at jeg ikke er aktiv. Men flere politistudenter er aktive her og svarer på spørsmålene. Ingen tvil om at Eircag og Bennial har lagt igjen en stor innsats her, og det er jeg kjempefornøyd med.

 

Husk forresten å lese Bennial sitt innlegg fra forrige side.

 

Vi forsøker å hjelpe, veilede og gi råd her. Så det er fint om vi holder oss til topic, eller henvender andre til Bennial eller Eircag for vanskelige phs spørsmål. Syns det er hyggelig at tråden holdes i live, og spørsmål som er blitt stilt før kan stilles igjen til politistudentene. Skjønner det blir veldig kronglete å bla tilbake. Men verre er det ikke.

 

Folk kan jo opprette nye tråder hvis de vil, men her på tråden har vi aktive politistudenter som er en ressurs. Det er ingen krav om at man MÅ følge med på denne tråden. Den er til for alle som vil lese eller stille spørsmål.

 

Med vennlig hilsen Politi(betjent)student

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Er deltaløpet karakter gitt? Er det noe man MÅ bestå?

 

I tillegg kommer det såkalte Deltaløpet. Det er ikke noen test, mer en organisert gymtime. Grusomt tungt.
Lenke til kommentar
Må vell være mulig Fisk1 å komme en mening uten at man må høre at "...ta det litt rolig her nå". Jeg er rolig, men var vell litt sterkt kost for noen dette :p Synes ikke denne meningen kom et min for tidlig, er mange som allerede går på PHS her inne...så vil tiden hvise om noen er villig til å ta føringen.

 

Unødvendig å komme med slengende bemerkninger Teh Wolf. Forstår ikke hva du har imot meg, men prøv å vis litt modenhet nå :thumbup:

 

Jeg står uansett på mitt, og mener en ny og mer seriøs tråd enn den nåværende, med nye studenter som "sjefer" er det beste valget!

 

Har ikke noe i mot deg Graff, jeg bare sier at det er unødig å poste mer OT enn det det allerede er.

 

Om du er så misfornøyd; Hendvend deg et annet sted. Tråden fungerer ypperlig. Spørsmål blir besvart, samt smålig intern chatting, det er en del av det som holder "motivasjonen" oppe hos de som er her.

 

Jeg bemerker igjen; Runesblogg.no - Off-topicen til phs tråden. Den blir ikke særlig brukt, kanskje noe pga. designet som ikke er helt ferdig, men tro meg det kommer.

 

Det er ikke slik at jeg har noe i mot deg på noen måter Graff, men du har mange unødvendige poster her ;)

 

Vet ikke hvem du tror utnevnte deg til moralens vokter her på tråden, men jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier at jeg er rimelig lei. Graff har gjort MYE mer for denne tråden enn deg. Selv skriver jeg også offtopic her inne fra tid til annen, jeg har vært aktiv her inne fra starten av og føler jeg "kjenner" flere her inne. Jeg tviler på om det er noe stort problem for folk som vil ha kort svar på spørsmål da de som regel får både informative, raske og høflige svar. Men for all del, rettningslinjene for tråden bør følges.

 

Poenget er at jeg rakker ikke ned på noen her, men en ting kan ikke lenger være usagt: DU er den siste som skal klage på at folk går offtpic!

 

(Nei, jeg skrev ikke dette på PM da jeg vet at folk har prøvd å ta opp din holdning her på en mer diskre måte før og det funker tydeligvis ikke.)

Lenke til kommentar

Ok, da er denne diskusjonen lagt død, og vi retter fokuset over på PHS!

 

Klager på personer eller innlegg rapporteres til enten oss phs-studenter, eller til administrator. Krangling og kritikk skal ikke forekomme åpent på forumet. Det hører over hodet ikke hjemme her!

 

Stay in focus people! =)

Lenke til kommentar

For å gjøre en antagelse utifra min erfaring av høgskolesystemet så har man det man kaller kontinuasjonseksamener, bedre kjent som "konting" på studentspråk. :)

Man kan melde seg opp til konteeksamen hvis man er misfornøyd med karakter på en tidligere eksamen (f.eks hvis man har strøket), men det krever at man faktisk har møtt opp på denne eksamenen og levert en gyldig besvarelse. Hvis man ikke har møtt opp på eksamen i et fag kreves det som regel at man tar opp igjen faget på nytt.

En konteeksamen utføres som regel et semester etter at den ordinære eksamen ble avholdt, men dette er forskjellig fra fag til fag.

 

Slik er det iallefall på høgskolen hvor jeg er student, antar det er slik på PHS også.

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil!

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
Hei tror nok det er spurt om før... for jeg har lest gjennom alle sidene... men spør igjen... :blush:

men hvordan var det med poeng når en har gått ett år på høyskole nå igjen?

Får en noe for det, som en kan bruke på phs? :hmm:

 

Hei! For å berolige deg litt, så ja, du får poeng! :)

Men jeg husker ikke hvor mye det er snakk om, lurer på om det var 2 poeng. Det er noen krav til antall studiepoeng etc.

Pluss at man får vel ikke poeng for både førstegangstjeneste og høyere utdanning...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Du får ikke mer enn 2 poeng totalt for utdanning og militæret, som Fisk1 sier over meg her. Om studiet er halvårig eller 30 studiepoeng får du 1 tilleggspoeng, mens et fullført studie med 60 studiepoeng gir 2 tilleggspoeng, så fremt du ikke har gjennomført førstegangstjenesten, hvor du allerede ville ha blitt tildelt 2 poeng, om jeg forstod rett.

 

Her står alt litt mer oversiktlig: Samordna opptak - Utdannings-, militær- og folkehøgskolepoeng ;)

Lenke til kommentar

Slik. Da har jeg slettet alle mine innlegg igjennom tråden.

 

Som Chaalex nevnte over er jeg bare til bry, og om jeg er redd for kursen til tråden og sier at den går off-topic en gang i blant er jeg tydligvis en moral-vokter. Og i og med at jeg ikke gjør noe for tråden avslutter jeg min aktivitet her ganske enkelt.

 

Da er jeg done med tråden for min livstid :-)

 

See you on the other side.

 

- Teh WolF

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...