Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

For å tippe litt videre: Bygningene ser europeiske ut (tenkte først det var en togstasjon), og tror oftere at fotgjengerovergangskilt er gule utenfor europa. Bilparken ser ikke ut som den mest moderne, så kanskje ikke det rikeste landet. Med tanke på at det er rundt et stort marked, og bygningene ikke er så veldig høye (i Barcelona så er de f.eks. gjerne 6 etasjer+), så er kanskje ikke byen den aller største. Menneskene på høyre side der går med mørke klær (øst europa?), og forholdsvis varmt kledd, så ikke det varmeste landet. Kan også se ut som om ene dama har på seg pels, så da begynner vi å nærme oss Russland. Såå tipper at det kanskje er en by i enten Estland/Latvia/Litauen (men har ikke vært i noen av de landene, så vanskelig å være helt sikker) :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Veldig god beskrivelse! Grusomme ting som skjedde det året ja, jeg er sikker på at jeg ville følt meg rimelig uvel i det rommet.

 

Men vi går videre til et litt hyggeligere sted, men hvor er det?

(beklager dårlig kvalitet)]

Minner meg veldig om noe jeg så i Vilnius, men tror kanskje vi skal til Frankrike?

 

Jeg tror du traff veldig godt der jeg! :) I bildet ser man markedet Halés Turgus som ble grunnlagt så tidlig som i 1906. Markedet er ikke akkurat modernisert i siste, her føler man seg fort 20-30år tilbake i tid når man ser oppbygning og struktur, samt hva som blir solgt.

Jeg synes det er veldig flott at selv om Vilnius har strøk som er like moderne som sentrum av Oslo, men de bevarer fortsatt det gamle og originale. Folk er fornøyde med det de har, noe som legger store områder som er 100% Litausk/Sovjetisk uten påvirkning utenfra. Det var virkelig interresant å gå gatelangs i området rundt markedet.

Ikke bli låst i gamlebyen om dere reiser til Vilnius, det er jammen mer å se på!!

 

Veldig god ressonering @Blured selv om @Barista Bob trakk det lengste strået her og fører videre

Lenke til kommentar

De brune stein-bygårdene ser litt nord-USA ut for meg, som forsåvidt kan stemme med at New England ble kolonisert tidlig ... men er det så flatt der oppe, eller er det rett og slett en helt annen eks-koloni? (Australia eller sørafrika er vel flate nok, men...). Hm.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Dette er sikkert HELT på viddene, men jeg mener jeg så noe som liknet på den bygningen der i en bildeserie fra forskjellige byer i japan. Husker ikke hvilken by det var. Kyoto eller Osaka kanskje? Fyren som dere nevnte over som jeg aldri har hørt om hørtes ikke videre japansk ut...

Et søppelforbrenningsanlegg i Osaka har hatt besøk av denne Østerrikske kunstneren.

 

DIn tur!

Maishima%20Incineration%20Plant,%20Osaka

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...