Gå til innhold

Norges fineste stadion ?


Itagun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, man får ikke plass til flere folk når men bygger to etasjer. Dessuten skaper det større avstand blant publikum, noe som igjen gjør at stemningen uteblir.

Hææ? Hvordan kan du si at stemningen uteblir?

Har du noengang vært på Sør Arena?

Jeg synes det er flott med to etasjer, det virker så utrolig mye mer profesjonelt.

Jaja..

 

Hvis du er supporter kan du aldri mene at Sør Arena er en bra stadion. Den nederste delen blir ikke bratt i det hele tatt, den øverste blir derimot ganske bratt.. Start vil ALDRI klare å få "HELE" stadion med på en sang pga det, fordi det fjerner mye av intimiteten. Blir det samme som om at man skulle hatt en meter plass på hver side av setet. Det blir rett og slett ikke intimt. I tillegg er taket ganske høyt og fører til dårlig akkustikk, noe som vil si at det aldri vil komme noe skikkelig "trøkk" fra hverken hjemmefans eller bortefans (med mindre Start får besøk av 12000 boca juniors fans). Alt i alt en dårlig tilrettelagt stadion der man har et bevis på at visuelt bra ikke nødvendigvis trenger være bra i det hele tatt. Kjøpesenterstadion, ikke profesjonelt i det hele tatt.

 

Helt enig, forferdelig stadion. jeg tror de tror at det skulle gjøre det publikums vennlig, men resultatet er at den mister intimiteten og det ser dumt ut, kort siktig planlegging hvor det ikke er mulig og bygge på når den blir for liten.

Kankje allerede om 15 år må de finne et nytt sted...

Jeg synes Sør Arena en helt nydelig stadion !

Jaja, folk får ha sine egne meninger.. Selfølgelig.

Synes bare det blir litt for drøyt å legge den under navnet "forferdelig stadion".

Lenke til kommentar

Det er ikke en forferdelig stadion. Det er en visuelt pen stadion som dessverre fører til dårlig akkurstikk og dårlig tilrettelegging for supportere, noe som såklart er gigantiske minus, siden det ikke er det visuelle man er der for. Derimot burde det være en prioritert sak at de legger forholdene til rette for supportere. Her har de kommet altfor skjevt ut. At du synes at Sør Arena er visuelt pen skal du få lov å mene, jeg mener den er "overhypa". Personlig går jeg ikke etter hu blonde tøsa med miniskjørt og tre tonn sminke på når jeg er på byen, jeg går heller etter hun beskjedne brunetta som ikke gjør så altfor mye utav seg. Der har du forskjellen på Sør Arena og Brann Stadion.

 

Forøvrig tok jeg tog i dag. Fant ut at de har fått en togstasjon på Jåttå, RETT utenfor Viking Stadion. Et veldig stort pluss. Togstasjonen var faktisk visuelt pen også, og tilrettelagt. Dessverre er den største haken ved Viking Stadion som jeg har sagt før: Viking Stadion er omringet av høye kontorbygg, bortgjemt innimellom dem. Jeg har tatt buss forbi Viking Stadion med kompisser, og sagt: "Der ligger Viking Stadion", og jeg har fått til svar: "Hvor?". Point proven. Jeg trekker igjen inn mitt eget lag her, uten å på NOEN MÅTE mene at beliggenheten til Brann Stadion er noe bra, men de har i det minste kun eneboliger rundtom, og masse fotballbaner. Dette fører til at Brann Stadion i seg selv blir en gigantisk bygning i forhold til omgivelsene, og alle skjønner at det er noe stort, og at det er "HER" Brann Stadion ligger. Ingen kan overse Brann Stadion, og Brann Stadion blir lagt merke til.

Lenke til kommentar
Nei, man får ikke plass til flere folk når men bygger to etasjer. Dessuten skaper det større avstand blant publikum, noe som igjen gjør at stemningen uteblir.

Hææ? Hvordan kan du si at stemningen uteblir?

Har du noengang vært på Sør Arena?

Jeg synes det er flott med to etasjer, det virker så utrolig mye mer profesjonelt.

Jaja..

 

Hvis du er supporter kan du aldri mene at Sør Arena er en bra stadion. Den nederste delen blir ikke bratt i det hele tatt, den øverste blir derimot ganske bratt.. Start vil ALDRI klare å få "HELE" stadion med på en sang pga det, fordi det fjerner mye av intimiteten. Blir det samme som om at man skulle hatt en meter plass på hver side av setet. Det blir rett og slett ikke intimt. I tillegg er taket ganske høyt og fører til dårlig akkustikk, noe som vil si at det aldri vil komme noe skikkelig "trøkk" fra hverken hjemmefans eller bortefans (med mindre Start får besøk av 12000 boca juniors fans). Alt i alt en dårlig tilrettelagt stadion der man har et bevis på at visuelt bra ikke nødvendigvis trenger være bra i det hele tatt. Kjøpesenterstadion, ikke profesjonelt i det hele tatt.

 

Helt enig, forferdelig stadion. jeg tror de tror at det skulle gjøre det publikums vennlig, men resultatet er at den mister intimiteten og det ser dumt ut, kort siktig planlegging hvor det ikke er mulig og bygge på når den blir for liten.

Kankje allerede om 15 år må de finne et nytt sted...

Jeg synes Sør Arena en helt nydelig stadion !

Jaja, folk får ha sine egne meninger.. Selfølgelig.

Synes bare det blir litt for drøyt å legge den under navnet "forferdelig stadion".

 

Jeg skriver ikke at den er stygg, men den er "forferdelig" nettopp fordi de har bygget den slik at stemmningen fort uteblir. Men jeg syntes en etasje er penere enn ett på en såpass liten stadion.

Lenke til kommentar
Designen på ny briskeby ser litt rå, utenfra

 

Tja...litt spesielt design..men sett innefra så havner stadion i samme kategori som Sør Arena. Ikke positivt ment.

 

Synes den ser veldig bra ut utenfra, kommer til å se veldig bra ut der den ligger ved Vangsveien. Litt andreledes design enn mange andre norske stadium, de brer seg litt utover også, ikke bare innover. Passer fint med den plasseringen. Er ikke veldig begreistret for tribuneløsningen på Sør Areana, håper det blir noe bedre enn der.

 

Oversiktsbilde.

Nærbilde ute

3D-modell

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Men noe kjedelig. Fredrikstad Stadion er fantastisk, om enn ikke direkte vakker.

 

Sør Arena er pen utefor, men kjedelig inne, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har lagt tak over hele.

 

Molde stadion er jo nesten lik. Fin beliggenhet, men kjedelig stadion.

 

Lerkendal er mektig, men veldig stygg.

 

Åråsen er intim og grei, men ikke vakker.

 

Ullevaal er brukbar, men stusselig til landslagsarena å være.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Men noe kjedelig. Fredrikstad Stadion er fantastisk, om enn ikke direkte vakker.

 

Sør Arena er pen utefor, men kjedelig inne, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har lagt tak over hele.

 

Molde stadion er jo nesten lik. Fin beliggenhet, men kjedelig stadion.

 

Lerkendal er mektig, men veldig stygg.

 

Åråsen er intim og grei, men ikke vakker.

 

Ullevaal er brukbar, men stusselig til landslagsarena å være.

øhm..Sør Arena har ikke tak

Lenke til kommentar

Det folk mener når de sier at Sør Arena ikke har tak og sånn er at taket er skamdårlig. Som regel blir regn tatt av vinden og det regner derfor ikke rett ned, men sidelengs. Mange Startsupportere har klaget på dette det året som har gått, fordi selv om de sitter høyt oppe (I ANDRE etasje) blir de pissblaut...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
det er bare tak over tribunene, det er bra viss det pøsregner når det er kamp. så blir man ikke søkkblaut, hovedtingen skjer jo på matta

 

Det er bare tak over øverste seksjon.

 

Jeg synes det er bra det ikke er tak over banen. Når det regner, skal man bli våt.

 

Haha, den var god! Supporterne bidrar nok sikkert ekstra mer om de fryser og er gjennomvåte, ja.

Er en klar fordel å kunne stå under tak, i allefall etter min mening.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Viking Stadion er Norges klart beste stadion. Bratte tribuner og nærhet til banen. Man sitter også høyt nok til å få med seg hele kampen uten null problemer. Akustisk er den også meget bra og køhåndteringen er bra.

 

ColorLine er ikke min greie, men de skal bygge igjen hjørnene. Åråsen er veldig intim og fin, kanskje litt lav når du står helt nede på stadion, men eller helt fin. Lerkendal er en klassisk fotballstadion og køhåndteringen er bra , men jeg synes ikke den ser så fin ut. Ullevål er bra kjedelig. Sør Arena / Røkkeløkka er fine utenfra og greie innenfra.

 

Norges væreste bortefelt er Nadderud og Marienlyst.

Men igjen , Viking Stadion er Norges fineste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...