Gå til innhold

Norges fineste stadion ?


Itagun

Anbefalte innlegg

Hvordan kan folk ikke like viking stadion?

viking4.jpgvikingstadion1.jpg

 

Jeg er ikke en stor tilhenger av viking stadion fordi jeg synes tribunen er hevet altfor høyt over bakken hvis du skjønner. Tilskuerne på de nederste radene er jo minst 2 meter over gressmatta. Det synes jeg er stygt. Men ellers så er det en fin stadion. FFK derimot er fin.

 

Det er jo sikkerhetshensyn

 

Så hvorfor har de ikke hevet tribunen på Skagerak Arena like mye? Den er jo nesten nede på bakkenivå.

Stadion er jo splitter ny og oppfyller alle kravene til FIFA.

 

12.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skagerak arena er ikke no fint synes no jeg, det er jo bare hjemmefansen som får de fine tribunene mens bortefanen må være på slitte og ukomfortable tribuner

 

dummeste jeg har hørt. Da har du ikke vært på skagerak Arena.

I hele år har oddrane missunnet bortefansen fordi de fikk være på den gamle hovedtribunen. Den _ser_ ikke så moderne ut, men sitteplassene og taket ikke minst, for ikke å nevne at den har sidevegger. Av hva jeg har hørt så har bortefansen skrytt hemningsløst av de gode plassene de får pga av utsikt og å bli hørt.

 

Men jeg er enig i deg at den gamle hovedtribunen ikke er noe fin, men en gang skal vel den byttes ut også. Dessuten skal de blå setene bli byttet ut med svarte snart for å skape en mer helhetlig arena.

 

Men ikke kom her å si at den gamle hovedtribunen er slitt og ukomfortabel. Det er den så absolutt ikke.

Stolpene er dog et minus, men det har med andre ting å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen diskusjon om hva som er Norges beste stadionanlegg. Det er Lerkendal. Moderne, men samtidig stor.

 

Lerkendal er et av norges mest rotete stadionanlegg med VIP på alle sider, oppdelte tribuner og av alle ting har de klart å ha gule fasader utenfor. Hva har det med Rosenborg å gjøre? Eller spiller LSK der av og til? Hvordan i all verden har de klart å ha RØDE seter på ene langsiden? Har Brann kjøpt seg inn?

 

I tillegg har de noe av norges dårligste plassering av hjemmefansen, nemlig kjernen. De høres knapt!!! Det er pga vip-fasilitetene som er rett over, og kjernen blir derfor litt oppdelt (+ at de generelt sett er ræva da). Null mulighet for utbygging av kjernenfeltet. Da må de enten få dårligere plasser lenger oppe, eller på langsiden, som bare ville blitt ræv, det er forsøkt med Klanen og Brann. Tror det bare er briskebybanden som er dårligere tilrettelagt enn Kjernen. Det eneste plusset med lerkendal er gode borteplasser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei, man får ikke plass til flere folk når men bygger to etasjer. Dessuten skaper det større avstand blant publikum, noe som igjen gjør at stemningen uteblir.

Hææ? Hvordan kan du si at stemningen uteblir?

Har du noengang vært på Sør Arena?

Jeg synes det er flott med to etasjer, det virker så utrolig mye mer profesjonelt.

Jaja..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769
Nei, man får ikke plass til flere folk når men bygger to etasjer. Dessuten skaper det større avstand blant publikum, noe som igjen gjør at stemningen uteblir.

Hææ? Hvordan kan du si at stemningen uteblir?

Har du noengang vært på Sør Arena?

Jeg synes det er flott med to etasjer, det virker så utrolig mye mer profesjonelt.

Jaja..

har DU noen gang vært på andre arenaer enn Sør Arena?

Endret av medlem-122769
Lenke til kommentar
Nei, man får ikke plass til flere folk når men bygger to etasjer. Dessuten skaper det større avstand blant publikum, noe som igjen gjør at stemningen uteblir.

Hææ? Hvordan kan du si at stemningen uteblir?

Har du noengang vært på Sør Arena?

Jeg synes det er flott med to etasjer, det virker så utrolig mye mer profesjonelt.

Jaja..

 

Hvis du er supporter kan du aldri mene at Sør Arena er en bra stadion. Den nederste delen blir ikke bratt i det hele tatt, den øverste blir derimot ganske bratt.. Start vil ALDRI klare å få "HELE" stadion med på en sang pga det, fordi det fjerner mye av intimiteten. Blir det samme som om at man skulle hatt en meter plass på hver side av setet. Det blir rett og slett ikke intimt. I tillegg er taket ganske høyt og fører til dårlig akkustikk, noe som vil si at det aldri vil komme noe skikkelig "trøkk" fra hverken hjemmefans eller bortefans (med mindre Start får besøk av 12000 boca juniors fans). Alt i alt en dårlig tilrettelagt stadion der man har et bevis på at visuelt bra ikke nødvendigvis trenger være bra i det hele tatt. Kjøpesenterstadion, ikke profesjonelt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Nei, man får ikke plass til flere folk når men bygger to etasjer. Dessuten skaper det større avstand blant publikum, noe som igjen gjør at stemningen uteblir.

Hææ? Hvordan kan du si at stemningen uteblir?

Har du noengang vært på Sør Arena?

Jeg synes det er flott med to etasjer, det virker så utrolig mye mer profesjonelt.

Jaja..

 

Hvis du er supporter kan du aldri mene at Sør Arena er en bra stadion. Den nederste delen blir ikke bratt i det hele tatt, den øverste blir derimot ganske bratt.. Start vil ALDRI klare å få "HELE" stadion med på en sang pga det, fordi det fjerner mye av intimiteten. Blir det samme som om at man skulle hatt en meter plass på hver side av setet. Det blir rett og slett ikke intimt. I tillegg er taket ganske høyt og fører til dårlig akkustikk, noe som vil si at det aldri vil komme noe skikkelig "trøkk" fra hverken hjemmefans eller bortefans (med mindre Start får besøk av 12000 boca juniors fans). Alt i alt en dårlig tilrettelagt stadion der man har et bevis på at visuelt bra ikke nødvendigvis trenger være bra i det hele tatt. Kjøpesenterstadion, ikke profesjonelt i det hele tatt.

 

Helt enig, forferdelig stadion. jeg tror de tror at det skulle gjøre det publikums vennlig, men resultatet er at den mister intimiteten og det ser dumt ut, kort siktig planlegging hvor det ikke er mulig og bygge på når den blir for liten.

Kankje allerede om 15 år må de finne et nytt sted...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...