Gå til innhold

Norges fineste stadion ?


Itagun

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om fine stadioner... Vil Viking Stadion bli styggere om den utvides? Hvis vi skal ha EM-kamper i norge må den bli større, og da endrer utseendet seg jo... Her er mitt forslag til hvordan den bør se ut. Er Viking stadion fortsatt norges fineste i så fall?

 

283898.jpeg

 

283900.jpeg

 

283889.jpeg

 

Blir en stadion penere med to etasjer spør mange seg her inne, vel her kan dere jo se hvordan det ville sett ut på det som ser ut til å gå for å være den fineste...

Lenke til kommentar

Du glemmer det at hvis Viking skal spille kamper der så kommer de max til å klare 13 000 tilskuere per kamp, altså må du ta vekk 63% av tilskuerne hvis de skal bygge 35 000.

 

Begrunnelse for min påstand:

 

Grunnen til at Viking selger såpass mange billetter idag er på grunn av at de har solgt mange sesongkort. Aldri livet om Viking ville hatt over 12 000 tilskuere på hver kamp hvis man hadde starta på null hver kamp (og før jeg får et sleivspark i retur: Det gjelder ikke kun Viking, nei). Mange går på Viking Stadion på grunn av at de har sesongkort slik at dårlig vær og lignende har ikke så mye å si, men derimot Vikings tabellplassering året før sammen med mulige spillerkjøp, forhåpninger om neste sesong og lignende. Er det store forhåpninger kjøper mange sesongkort, og hvis mange kjøper sesongkort er det en fare for at "ALLE" gjør det fordi de ikke vil gå glipp av storkampene (Brann, RBK, VIF, whoever). Folk er for lat til å stresse med å skaffe billett til enkeltkamper når de ser at det er økonomisk å kjøpe sesongkort pluss at de slipper å stresse med å skaffe fri fra jobb når de skal sikre seg en billett og lignende. I tillegg slipper du de dårlige plassene.

 

Resultatet av sesongkortsalget er at det bare er noen få tusen billetter igjen til kampene. Dermed har Viking oppnådd knapphet på billetter som gjør at med en gang det kommer en storkamp er folk tidlig ute for å skaffe billett.

 

Hvis Viking bygger 35 000 ødelegger de alt. Da vil folk slutte å kjøpe sesongkort bortsett fra den harde kjernen (altså hordene, og feltet deres er ca 400 stk, og halvparten sitter) Ingen ser vits i å kjøpe sesongkort lenger, fordi man er garantert plass uansett. Alle som før kjøpte et sesongkort fordi de ville være på den sikre siden avventer situasjonen og tenker at de heller kan kjøpe billett i døren de dagene de har anledning til å dra på kamp. I denne gruppen finner man blandt annet oljearbeidere og samtlige som jobber skift. Husk at kampdato kan like gjerne være lørdag/mandag klokken sju som søndag klokken seks/åtte.

 

I tillegg til at skiftarbeiderne kjøper i døren må man tenke på alle medgangssupportere et lag har. Spiller Viking plutselig dårlig fotball, er det en mulighet for at mange ville holdt seg hjemme med en slik stadion*. Så kommer alle som er avhengig av været, alle småbarnsfedre eller mødre som ikke får barnevakt og lignende. På toppen av det hele ville i tillegg stemningen fått et ekkolignende klang over seg i et så tomt stadion (stemningen ville med andre ord blitt VERRE enn den er på Viking Stadion idag, og det skal godt gjøres!!) og det ville blitt oppfattet som drita kjedelig å gå på kamp**.

 

For å bevise min påstand kan jeg nevne at dette har skjedd med Molde, Start, Lyn OG Sandefjord. Hadde det ikke vært for at Fredrikstad hadde spilt bra i år og slutten av i fjor kunne vi plusset på dem også. Jeg avventer å plusse på Odd og Stabæk (Fornebu Arena). Samtlige av de nevnte spiller på en altfor stor stadion enn de klarer å fylle, stadion ser glissen ut, stemningen er helt latterlig og sesongkortsalget begrederlig.

 

Den beste stadion er den stadion som er fylt til randen, uansett størrelse. Jeg husker en del av de gangene jeg har vært på bortekamp i Sogndal. Selv om de bare var 4000 hørte man de jævlig godt når de scorte, fordi alle tribunene var fylt opp.

 

* Ikke kom drassende med at dere hadde mange på kamp i 2006. Stadionhypen deres hadde ikke lagt seg enda og dere hadde også da solgt en del sesongkort.

 

** Altså hallo, det er drita kjedelig å se på Lyn-kamp. Det er alle enig i.

 

Konklusjon: Viking bør trekke seg. Det bør forøvrig resten av norge også.

Lenke til kommentar
* Ikke kom drassende med at dere hadde mange på kamp i 2006. Stadionhypen deres hadde ikke lagt seg enda og dere hadde også da solgt en del sesongkort.

 

Hvor i alle dager har du det fra?? Har jeg påstått noe sånt?

 

Tipper vi har en liten sur bergenser eller en bodøværing her, som griner over at klubben ikke har råd til spillere etc. Du trenger ikke å sutre sånn.

 

Hva med argumentene for å bygge ut?

 

*Viking stadion brukes til mye annet enn fotball. Hver gang det er konserter o.l. er det utsolgt i løpet av en time.

 

*Viking stadion har ØKT sitt snitt siden 2004, så hvis det er en hype på gang, så synes jeg det er rart at den kommer lenge ETTER at stadion åpner. Om jeg ikke husker feil, så var det ikke stort mer enn 13-14000 i snitt det første året.

 

*Stavanger/Sandnes øker fortsatt i størrelse, og kommer i 2020 til å være en by med over 200000 innbyggere. Klart potensialet til å fylle 25000-30000 ligger der.

 

*På vanlige kamper kommer nok det nedre feltet til å selges ut først, slik at det øvre enten er tomt, eller så er det folk der, mens det er smekkfullt nede.

Lenke til kommentar
* Ikke kom drassende med at dere hadde mange på kamp i 2006. Stadionhypen deres hadde ikke lagt seg enda og dere hadde også da solgt en del sesongkort.

 

Hvor i alle dager har du det fra?? Har jeg påstått noe sånt?

 

Nei, har jeg sagt at du har påstått det? Jeg sa at du ikke måtte komme i et senere inlegg å påstå det, fordi jeg har hørt mange andre steder fra siddiser som påstår at Viking har et så fantastisk publikum uten at de egentlig skjønner meningen bak det.

 

Tipper vi har en liten sur bergenser eller en bodøværing her, som griner over at klubben ikke har råd til spillere etc.

Det er usaklig.

 

Du trenger ikke å sutre sånn.

Det er også usaklig.

 

Hva med argumentene for å bygge ut?

 

*Viking stadion brukes til mye annet enn fotball. Hver gang det er konserter o.l. er det utsolgt i løpet av en time.

 

*Viking stadion har ØKT sitt snitt siden 2004, så hvis det er en hype på gang, så synes jeg det er rart at den kommer lenge ETTER at stadion åpner. Om jeg ikke husker feil, så var det ikke stort mer enn 13-14000 i snitt det første året.

 

*Stavanger/Sandnes øker fortsatt i størrelse, og kommer i 2020 til å være en by med over 200000 innbyggere. Klart potensialet til å fylle 25000-30000 ligger der.

 

*På vanlige kamper kommer nok det nedre feltet til å selges ut først, slik at det øvre enten er tomt, eller så er det folk der, mens det er smekkfullt nede.

 

Trykk her. Med forbehold om at NRK har rett her, er du atter en gang ingen pålitelig kilde. Du sa under ÉN time, men faktum var at det tok en god del lenger tid. Det er faktisk stor forskjell på "Under en time" og la oss si fem timer. Hvis 19 000 billetter skal selges på "under en time" ser man for seg at folk går mann av huse for å skaffe seg billett, overnatter i flere dager for å skaffe seg billett og lignende. Faktum er jo her helt annet, så selv om du kanskje vil underdrive min påstand vil jeg påpeke at det er en vesentlig forskjell. I en saklig debatt er det viktig at argumentene en kommer med er korrekte, ellers blir man stemplet som useriøs.

 

Jeg vil også svare på dine andre argument, og her holder du deg faktisk saklig og korrekt. Snittet til Viking var i det første året på ny stadion 12439. Likevel er det et par ting jeg må påpeke, med fare for å ha blitt misforstått: Jeg sier ikke at samtlige som ikke besøkte Viking på Stavanger Stadion er medgangssupportere og en del av hypen. Mange av de som før holdt seg hjemme hadde sikkert lenge lengtet etter en Vikingkamp, men visste at Stavanger Stadion var helt elendig og ville ikke ha ståplass og lignende.

 

Ellers vil jeg påpeke at selv om det er 4 år siden, så er det ikke "lenge" siden stadion åpnet.

 

Det siste jeg vil påpeke at selv om Viking har økt sitt snitt fra 12439 (2004) til 15846 (2007) så er dette ikke så enormt som man skal ha det til. Mye har en så simpel grunn som den enorme TV-avtalen. Fra 2004 til 2007 er det mange lag som har økt sitt tilskuersnitt kun på grunn av økt fokus på norsk fotball i media. Det blir plantet inn i hodet på folk at "på søndag er det kamp", så de som før var litt "av/på" når det kom til kamp vet nå alltid når den er. Dette er ikke unikt for Stavangerregionen, med andre ord. Jeg vil også påpeke at Viking kun har hatt én kamp utsolgt i år, og det er mot Brann. Så man står ikke ovenfor en region som skriker etter billetter. Man har på hver eneste kamp i år utenom Brann-kampen kunnet kjøpe billett rett før kamp. Det har alltid vært ledige plasser, til og med ledig med flere plasser ved siden av hverandre.

 

Jeg ser ikke helt poenget med ditt tredje argument. Det har seg ikke slik at tilskuere er en utømmelig kilde så bare man bygger nok plasser vil det alltid være noe som kan fylle dem opp. Viking Stadion har blandt Norges beste tribunefasiliteter, og likevel klarer dere bare å trekke i overkant av 15 000 på kamp. Hva mer skal dere friste med? hva glemte dere under utbyggingen som skal få 10-15 000 nye opp av stolen til å gå på kamp?

 

Bygger dere stort er det ikke bare å "sperre felter" i hytt og pine. Folk vet at det ikke blir poeng med sesongkort fordi det alltid er ledige billetter. Interessen vil dermed synke fordi folk ser an dagsformen. Hva tror du har skjedd med VIF i år? Hva tror du skjer med Lyn hver eneste helg? Hva med Molde? Ser du ikke hvor trist det ser ut?

 

Og helt til slutt: Innbyggertall er bare anslag. I Oslo bor det 550 000, og jeg anslår det bor langt mer enn en million hvis man strekker kommunegrensen litt ut. Det betyr ikke dermed at VIF har potensial til å trekke 50-60 000

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Hva legger du i majestetisk?

 

Eneste måten å beskrive det på er bilder

 

http://www.rbk.no/multimedia/archive/00076...dion_76259a.jpg

 

er ett, og så er det ett bilde til jeg ikke finner, som er tatt fra utsiden i forbindelse med en CL-kamp, rett og slett fantastisk.

 

Det er rett og slett noe stort over Lerkendal som vi ikke finner andre steder her til lands.

 

Rent subjektivt faller ikke Lerkendal i smak hos meg, men det får være min mening. Jeg mener at VIP-felt ikke bør være på samtlige tribuner, og jeg mener at hull i hjørnene er en stor, stor u-ting. Jeg mener RBK har gjort en tabbe i utbyggingen av Lerkendal, og det har jo RBK senere samtykket i og sagt at de gjerne skulle tatt seg bedre tid.

Lenke til kommentar

Skal vi ha en gigantstadion i Norge, og vi virkelig slår på stortrommen, håper jeg den blir noe lik Rice-Eccles Stadium og Hampden Park. Alt på en etasje og fasade rundt hele med en kapasitet på rundt 45-60 000. Jeg er i utgangspunktet motstander av det, men hvis skandalen viser seg å være et faktum håper jeg at designet blir noe slik, og ikke oppdelt i et etasje-helvete som Molde Stadion, Lerkendal, Sør Arena, danskebåten og Ullevål. Jeg har sans for Viking Stadion nå, men litt for liten til å få et slikt "Majestetisk" inntrykk som en blanding av Hampden og Rice-Eccles ville blitt.

Lenke til kommentar
* Ikke kom drassende med at dere hadde mange på kamp i 2006. Stadionhypen deres hadde ikke lagt seg enda og dere hadde også da solgt en del sesongkort.

 

Hvor i alle dager har du det fra?? Har jeg påstått noe sånt?

 

Nei, har jeg sagt at du har påstått det? Jeg sa at du ikke måtte komme i et senere inlegg å påstå det, fordi jeg har hørt mange andre steder fra siddiser som påstår at Viking har et så fantastisk publikum uten at de egentlig skjønner meningen bak det.

 

Tipper vi har en liten sur bergenser eller en bodøværing her, som griner over at klubben ikke har råd til spillere etc.

Det er usaklig.

 

Du trenger ikke å sutre sånn.

Det er også usaklig.

 

Hva med argumentene for å bygge ut?

 

*Viking stadion brukes til mye annet enn fotball. Hver gang det er konserter o.l. er det utsolgt i løpet av en time.

 

*Viking stadion har ØKT sitt snitt siden 2004, så hvis det er en hype på gang, så synes jeg det er rart at den kommer lenge ETTER at stadion åpner. Om jeg ikke husker feil, så var det ikke stort mer enn 13-14000 i snitt det første året.

 

*Stavanger/Sandnes øker fortsatt i størrelse, og kommer i 2020 til å være en by med over 200000 innbyggere. Klart potensialet til å fylle 25000-30000 ligger der.

 

*På vanlige kamper kommer nok det nedre feltet til å selges ut først, slik at det øvre enten er tomt, eller så er det folk der, mens det er smekkfullt nede.

 

Trykk her. Med forbehold om at NRK har rett her, er du atter en gang ingen pålitelig kilde. Du sa under ÉN time, men faktum var at det tok en god del lenger tid. Det er faktisk stor forskjell på "Under en time" og la oss si fem timer. Hvis 19 000 billetter skal selges på "under en time" ser man for seg at folk går mann av huse for å skaffe seg billett, overnatter i flere dager for å skaffe seg billett og lignende. Faktum er jo her helt annet, så selv om du kanskje vil underdrive min påstand vil jeg påpeke at det er en vesentlig forskjell. I en saklig debatt er det viktig at argumentene en kommer med er korrekte, ellers blir man stemplet som useriøs.

 

Jeg vil også svare på dine andre argument, og her holder du deg faktisk saklig og korrekt. Snittet til Viking var i det første året på ny stadion 12439. Likevel er det et par ting jeg må påpeke, med fare for å ha blitt misforstått: Jeg sier ikke at samtlige som ikke besøkte Viking på Stavanger Stadion er medgangssupportere og en del av hypen. Mange av de som før holdt seg hjemme hadde sikkert lenge lengtet etter en Vikingkamp, men visste at Stavanger Stadion var helt elendig og ville ikke ha ståplass og lignende.

 

Ellers vil jeg påpeke at selv om det er 4 år siden, så er det ikke "lenge" siden stadion åpnet.

 

Det siste jeg vil påpeke at selv om Viking har økt sitt snitt fra 12439 (2004) til 15846 (2007) så er dette ikke så enormt som man skal ha det til. Mye har en så simpel grunn som den enorme TV-avtalen. Fra 2004 til 2007 er det mange lag som har økt sitt tilskuersnitt kun på grunn av økt fokus på norsk fotball i media. Det blir plantet inn i hodet på folk at "på søndag er det kamp", så de som før var litt "av/på" når det kom til kamp vet nå alltid når den er. Dette er ikke unikt for Stavangerregionen, med andre ord. Jeg vil også påpeke at Viking kun har hatt én kamp utsolgt i år, og det er mot Brann. Så man står ikke ovenfor en region som skriker etter billetter. Man har på hver eneste kamp i år utenom Brann-kampen kunnet kjøpe billett rett før kamp. Det har alltid vært ledige plasser, til og med ledig med flere plasser ved siden av hverandre.

 

Jeg ser ikke helt poenget med ditt tredje argument. Det har seg ikke slik at tilskuere er en utømmelig kilde så bare man bygger nok plasser vil det alltid være noe som kan fylle dem opp. Viking Stadion har blandt Norges beste tribunefasiliteter, og likevel klarer dere bare å trekke i overkant av 15 000 på kamp. Hva mer skal dere friste med? hva glemte dere under utbyggingen som skal få 10-15 000 nye opp av stolen til å gå på kamp?

 

Bygger dere stort er det ikke bare å "sperre felter" i hytt og pine. Folk vet at det ikke blir poeng med sesongkort fordi det alltid er ledige billetter. Interessen vil dermed synke fordi folk ser an dagsformen. Hva tror du har skjedd med VIF i år? Hva tror du skjer med Lyn hver eneste helg? Hva med Molde? Ser du ikke hvor trist det ser ut?

 

Og helt til slutt: Innbyggertall er bare anslag. I Oslo bor det 550 000, og jeg anslår det bor langt mer enn en million hvis man strekker kommunegrensen litt ut. Det betyr ikke dermed at VIF har potensial til å trekke 50-60 000

 

Skal jeg fortelle deg noe? Det er du som er usaklig som begynner å snakke om argumentene mot å bygg ut i det hele tatt! Denne tråden handler om å diskutere hva som er norges fineste stadion, og hvis du er såpass ignorant at du tror det passer seg å gå til angrep på et forslag til hva som er norges fineste stadion, så har du å lese reglene for forumet.

 

Dessuten så har du ikke hold i noe av det du sier om publikumspotensiale. Grunnen til at vi ikke fyller stadion hver kamp, er alle idiotene som ikke benytter seg av sesongkortene sine. Jeg kjøpte enkeltbiletter i hele år, og jeg opplevde at det var utsolg så og si hver eneste gang. Slutt å bruk "faktaene" dine på helt feil måte, du aner ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Rent subjektivt faller ikke Lerkendal i smak hos meg, men det får være min mening. Jeg mener at VIP-felt ikke bør være på samtlige tribuner, og jeg mener at hull i hjørnene er en stor, stor u-ting. Jeg mener RBK har gjort en tabbe i utbyggingen av Lerkendal, og det har jo RBK senere samtykket i og sagt at de gjerne skulle tatt seg bedre tid.

 

Jeg synest også at Lerkendal har sine mangler, blandt annet det du her nevner samt at den er litt for oppdelt. Men det er likefullt den eneste stadioen i Norge som klarer å fremskaffe denne storhetsfølelsen.

 

Forhåpentligvis så får Norge EM, og da kan noen av disse manglene utbedres.

Lenke til kommentar
Skal jeg fortelle deg noe? Det er du som er usaklig som begynner å snakke om argumentene mot å bygg ut i det hele tatt! Denne tråden handler om å diskutere hva som er norges fineste stadion, og hvis du er såpass ignorant at du tror det passer seg å gå til angrep på et forslag til hva som er norges fineste stadion, så har du å lese reglene for forumet.

 

Dessuten så har du ikke hold i noe av det du sier om publikumspotensiale. Grunnen til at vi ikke fyller stadion hver kamp, er alle idiotene som ikke benytter seg av sesongkortene sine. Jeg kjøpte enkeltbiletter i hele år, og jeg opplevde at det var utsolg så og si hver eneste gang. Slutt å bruk "faktaene" dine på helt feil måte, du aner ikke hva du snakker om.

Folk kjøper ikke sesongkort for å så ikke komme på kamp...

Lenke til kommentar
Skal jeg fortelle deg noe? Det er du som er usaklig som begynner å snakke om argumentene mot å bygg ut i det hele tatt! Denne tråden handler om å diskutere hva som er norges fineste stadion, og hvis du er såpass ignorant at du tror det passer seg å gå til angrep på et forslag til hva som er norges fineste stadion, så har du å lese reglene for forumet.

 

Dessuten så har du ikke hold i noe av det du sier om publikumspotensiale. Grunnen til at vi ikke fyller stadion hver kamp, er alle idiotene som ikke benytter seg av sesongkortene sine. Jeg kjøpte enkeltbiletter i hele år, og jeg opplevde at det var utsolg så og si hver eneste gang. Slutt å bruk "faktaene" dine på helt feil måte, du aner ikke hva du snakker om.

 

Jeg bruker fakta akkuratt slik jeg vil. De påpeker viktige momenter som blandt annet du ikke klarer å bevise. Hvordan bruker jeg fakta "feil"? Har jeg oppgitt en feilkilde, er det noe som er hodestups feil? Isåfall står du fritt til å motbevise det. Jeg aner en frustrert siddis som ikke klarer å snakke for seg.

 

Det er nok mange flere grunner enn det. Jeg velger å tro at det er en kombinasjon av mange faktorer. Det at folk ikke benytter seg av sesongkortene sine er faktisk feil (IGJEN). På samtlige stadioner teller man antall SOLGTE BILLETTER og oppgir det som tilskuertall, untatt på Ullevål. Grunnen til at de ikke gjør det på Ullevål (altså Lyn/VIF) er at de to klubbene må betale en slags leieavgift pr tilskuer til NFF fordi de ikke eier stadion selv. Derfor teller de nøyaktig antall oppmøtte tilskuere, slik at avgiften blir lavere. Eksempel: 10 000 kjøper billett og 7 500 møter opp. Da er det hensiktsmessig for VIF og Lyn å oppgi antall oppmøtte pr kamp, da de slipper billigere unna.

 

Når man teller tilskuere på de andre arenaene starter man altså med antall solgte sesongkort og plusser på enkeltbilletter solgt. Dette kan enkelt bevises ved å blandt annet ta en kikk på Brann Stadion i Branns to siste kamper i år. Brann hadde helt habile TILSKUERTALL, men alle så at det var en del færre enn Erik Hanøy leste opp over høyttaleranlegget.

 

Angående at jeg ikke har hold i noe av det jeg sier om publikumspotensiale så må du utdype litt. For øvrig kan du bare se på Molde, Start, Sandefjord, VIF og Lyn for å se på klubber som er ødelagt fordi de spiller på en altfor stor stadion som de aldri kommer til å få utnyttet. De selger knapt sesongkort, og folk kjøper billetter til akkuratt den kampen de vil fordi de vet at det alltid er plass. Viking har bygget akkuratt passe. Sesongkortet er veldig høyt, de oppnår en knapphet på billetter som gjør at folk heller kjøper sesongkort enn å måtte stå i lang kø på storkampene. Slik er det ikke i Molde, Sandefjord og så videre. Mister man knappheten på billetter går interessen for produktet ned. Igjen: Se på Molde, Sandefjord, VIF, Lyn og Start for bevis. Viking bør ikke ødelegge klubben ved å bygge altfor stort. Slik det er nå, er det akkuratt passe. Det er ikke behov for utbygging før dere faktisk selger ut stadion i store deler av sesongen.

 

Rent subjektivt faller ikke Lerkendal i smak hos meg, men det får være min mening. Jeg mener at VIP-felt ikke bør være på samtlige tribuner, og jeg mener at hull i hjørnene er en stor, stor u-ting. Jeg mener RBK har gjort en tabbe i utbyggingen av Lerkendal, og det har jo RBK senere samtykket i og sagt at de gjerne skulle tatt seg bedre tid.

 

Jeg synest også at Lerkendal har sine mangler, blandt annet det du her nevner samt at den er litt for oppdelt. Men det er likefullt den eneste stadioen i Norge som klarer å fremskaffe denne storhetsfølelsen.

 

Forhåpentligvis så får Norge EM, og da kan noen av disse manglene utbedres.

 

Jepp. Men tenk hvis RBK tetter igjen svingene. Da skal jeg ikke motsi deg mer :p .

Hvis de i tillegg putter VIP i svingene så ser det plutselig mer helhetlig ut. Nå ser det bare litt småkjedelig ut. Og hva i all verden skal svarte og hvite RBK med RØDE seter og GULE fasader? Jeg fatter ikke hva som har gått av gjengen. Innvendig kunne det på den ene tribunen vært Brann Stadion, mens man kunne vært på Melløs eller Åråsen utvendig på den ene svingen.

 

 

Skal jeg fortelle deg noe? Det er du som er usaklig som begynner å snakke om argumentene mot å bygg ut i det hele tatt! Denne tråden handler om å diskutere hva som er norges fineste stadion, og hvis du er såpass ignorant at du tror det passer seg å gå til angrep på et forslag til hva som er norges fineste stadion, så har du å lese reglene for forumet.

 

Dessuten så har du ikke hold i noe av det du sier om publikumspotensiale. Grunnen til at vi ikke fyller stadion hver kamp, er alle idiotene som ikke benytter seg av sesongkortene sine. Jeg kjøpte enkeltbiletter i hele år, og jeg opplevde at det var utsolg så og si hver eneste gang. Slutt å bruk "faktaene" dine på helt feil måte, du aner ikke hva du snakker om.

Folk kjøper ikke sesongkort for å så ikke komme på kamp...

 

Jo, faktisk. Skiftarbeidere og folk som har søndagsjobb. F.eks oljearbeidere jobber jo turnus med en uke på / tre uker av og lignende, avhengig av hvilken jobb man har. Da jeg bodde i Stavanger hadde jeg fortsatt sesongkort på Brann Stadion. Den ene sesongen klarte jeg å komme meg på 11 av 13 kamper, den andre sesongen kom jeg meg på 10 av 13. Fornøyd med det når jeg bodde 20 mil unna.

 

Mulig jeg holder meg på kanten av temaet her. Er det ikke lov å diskutere inngående altså? Selv om emnet heter "Norges fineste stadion" velger jeg å tro at man kan diskutere alt fra infrastruktur, mulige utbygginger, nedslagsfelt og tilskuerstrømning. Uansett var ikke denne posten off topic, for her har jeg faktisk argumentert for Lerkendals mulige fremtidige design.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...