Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

PC stjålet på Hurtigbåt, bruke reiseforikring?


hansol123

Anbefalte innlegg

Hei! dette skjedde for ei stund siden, men har ikke merket noe til det før nå, det som skjedde.

 

16 oktober flyttet jeg ifra bodø til stavanger men før jeg skulle dra nedover tok jeg hurtigbåten hjem for å pakke klær og div,hadde med meg flyttelase på båten og la det i bagasje hyllen ombord, kom iland der jeg bor og pakket av ting jeg skulle ha med meg, deriblant _ikke_ pcen skulle på internat så pcen hadde jeg ikke bruk for, så tenkte jo ikke noe spesielt over det at jeg ikke tok med meg pcen ifra båten, reiste nedover til stavanger og nå først finner jeg ut at pcen er borte, ringte til båten jeg reiste med igår men de hadde ikke sett noen til pcen der, tenkte først at jeg hadde glemt den ombord men neida.

ingen hadde sett eller hørt noe om en glemt pc, så sitter å vurderer å anmelde hendelsen og prøve med reiseforsikringen min å se om jeg kan få det dekket gjennom det, men går det etter som det er så lenge siden?

 

vet at jeg er litt sen ute med å anmelde men jeg kan jo ikke holde kontroll på hva jeg har hjemme når jeg ikker er der?

 

Mvh Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, joda skal det;)

 

men hva er straffa for å "vri" litt på sannheten?

Vell, er ikke så lurt av deg å skrive dette på et av Norges største diskusjonsforum da, hvem vet, kanskje saksbehandleren i forsikringsselskapet ditt tilfeldig ramler over denne tråden og kjenner igjen saken? ;)

 

Legger til: Dette teller jo også som forsikringssvindel, noe som vil resultere i at du blir svartlistet i alle forsikringsselskapene, slik at du ikke får tegne noen flere forsikringsavtaler.

 

 

*correct me if i'm wrong.

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Det går vell an å fremstille saken som den egentlig er. Det vil i lengden være det smarteste og da møter du ikke "deg selv i døren".

Når hittegodsavdelingen i båtselskapet ikke har fått PCen inn har sikkert en annen tatt vare på den. Mulig vedkomende leser dette.

Jeg kjenner ikke forsikringsbetingelser så godt men er pcen dyr nok bør du ha egen tingforsikring hvor du kan få dekket tap.

En annen mulighet kan være innboforsikringen din , hvis du har noe slikt. Du har fortsatt ditt inbo selv når du er på flyttefot.

 

Antar at det blir noen timer med å tyde liten skrift på forsikringsbetingelsene også inkludert reiseforsikring.

Er pcen stjålet må du politianmelde tyveriet før forsikringsselskapet ser på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...