Gå til innhold

Teaser: Duke Nukem Forever


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å nærme seg nå. Bare 8 år forsinket liksom.

Hvor mange ganger har de byttet grafikkmotor og laget ting på nytt? 3 eller noe?

 

Jaja, i det minste ser det ut som han har blitt 10-12 år eldre siden Duke Nukem 3D. Det er jo i det minste en artig detalj.

Men jeg holder ikke pusten. En vet aldri når det gjelder Duke Nukem, men forhåpentligvis kommer det en gang i 2008 eller 2009. Mest sannsynligvis i 2009, for å feire at det er 10 år siden spillet egentlig skulle vært utgitt. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

The BIG title match:

 

What would be released first?

 

PLACE YOUR BET:

 

 

-------------------------------------------------------------

DUKE NUKEM FOREVER:

http://www.youtube.com/watch?v=iPX_y7wP_ko

 

 

VERSUS

 

 

HL2 ORION:

http://www.orion-project.net/index.php

-------------------------------------------------------------

Endret av THElastNINJA
Lenke til kommentar
Another December, another list, another crowning achievement by the Emperor of the Ethereal, the Head Honcho of Hype, Duke Nukem Forever. We were going to disqualify him out of pity, but Sir Duke is back for 2007 thanks to a few leaked screenshots and an overwhelming number of votes. DNF creators 3D Realms even chose this week to debut a well-publicized video trailer for Duke's long-awaited return. Alas, a trailer is not a game, so -- long live the king!

 

Auda lol.

 

Kilde: Wired

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar
Jeg ler meg skakk, dette er en hype som får selv iPhone hypen til å blekne. Jeg klarer liksom ikke å bli gira opp av å se en kort CG film, som ikke sier noen ting om hvordan produktet til slutt blir.

 

MINNER og NOSTALGI. Spilte Duke 3d i sin tid og før det spilte jeg 2d versjonene, Duke Nukem I+II om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg synes Duke Nukem 3D var ræva i forhold til Quake som kom omtrent samtidig, fordi det baserte seg på en tilsvarende grafikkmotor som Doom og Doom II. Det var allikevel ganske artig, så vi får håpe at "Forever" kan føre noe nytt til sjangeren eller i det minste finpusse alt fra "3D" slik at det ser litt anno 2008 ut når det først kommer ut. Hvis det i det hele tatt kommer ut.

 

Problemet er at de har byttet fysikk- og grafikkmotor i hvert fall 5 ganger til sammen, noe som selvsagt påvirker alt arbeidet som har blitt gjort forut, som i de fleste slike tilfeller må lages helt på nytt. At de ikke har bestemt seg for én motor og fått spillet ut i en faderlig fart, men heller har drevet råtten politikk og krangling med motor-utviklere fører til at de aldri blir ferdig. At de nå fortsatt ser ut til å basere seg på den originale Unreal-motoren, som etter hvert begynner å bli ekstremt utdatert, gjør at "Forever" kommer til å se ut som et spill anno 2003 når det kommer ut. Trist.

 

Vi får se. Jeg begynner uansett ikke å glede meg før jeg kan laste ned en demo av spillet, for dette er vaporware helt til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Leste litt på wikipedia om dette spillet, og fikk med meg at grafikk-motoren som nå brukes i Duke Nukem Forever, mest sannsynlig er en modifisert Unreal 2 motor:

 

The engine, which now contains parts of an early version of Unreal Engine 2.0 (the team branched off from the engine in 2001) supports such features as pixel shading, normal mapping and high dynamic range based lighting.

 

Jeg ser uansett for meg at DNF blir det spillet som presser mest utav den aldrende Unreal 2 motoren. Spørs om de modifiserer den like hardt som det Valve gjorde med Quake 1 motoren til Half-Life 1, dvs 70% ny kode.

Lenke til kommentar

Rød T-skjorte, bukseseler, amerikanske solbriller, piggsveis. Spillets handling foregår på 90 tallet? Hva med å modernisere han litt? Piggsveisen og solbrillene er vel et for viktig kjennemerke for å kunne byttes ut, men ellers kunne mr. duke nukem trengt litt hjelp av homsepatruljen for å kle seg anno 2007/2008.

Lenke til kommentar
Rød T-skjorte, bukseseler, amerikanske solbriller, piggsveis. Spillets handling foregår på 90 tallet? Hva med å modernisere han litt? Piggsveisen og solbrillene er vel et for viktig kjennemerke for å kunne byttes ut, men ellers kunne mr. duke nukem trengt litt hjelp av homsepatruljen for å kle seg anno 2007/2008.

 

Sykeste jeg har hørt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Leste litt på wikipedia om dette spillet, og fikk med meg at grafikk-motoren som nå brukes i Duke Nukem Forever, mest sannsynlig er en modifisert Unreal 2 motor:

 

The engine, which now contains parts of an early version of Unreal Engine 2.0 (the team branched off from the engine in 2001) supports such features as pixel shading, normal mapping and high dynamic range based lighting.

 

Jeg ser uansett for meg at DNF blir det spillet som presser mest utav den aldrende Unreal 2 motoren. Spørs om de modifiserer den like hardt som det Valve gjorde med Quake 1 motoren til Half-Life 1, dvs 70% ny kode.

 

 

 

Synes han skal være sånn jeg, for det er sånn jeg har husket han siden jeg spillte Duke Nukem 3D:D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...