Gå til innhold

Test ut Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du 64 bit vista, må du bruke 64 bit versjonen.

 

Den finnes her:

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

 

Husk for all del å velge riktig språk også.

 

ser at dette er wave0, den linken Frugy la ut var også 64bit, men wave1.

Hva er forskjellen på wave1 og wave0?

 

Dette har jeg prøvd å finne ut av, men har ikke kommet over noe enda dessverre. Men antar at det er en litt nyere versjon av SP1. wave0 er muligens en tidligere test-versjon av SP1.

 

RC1 er RC1, altså samme build. Etter det jeg også fant ut er det språkstøtten dette angir.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er halvparten av postene i denne tråden besudlet av pisspreik og ubrukelige kommentarer som absolutt ikke hører hjemme her??? Alvorlig talt, skjerp dere! Håper en moderator kan ta litt ansvar her og rydde opp i det som ligner på en blanding av forsøpling og "statspadding".

 

Tilbake til saken..

 

Merker dere andre forandringer enn bare selve kopieringen? Følger resten av filsystemet med ift respons, noe jeg synes det har vært litt opp og ned på med Vista. Har selv x64 og 4GiB ram.

 

Hva er det med rapportene om kontrollpanelet, har flere merket noe til dette?

 

Hva med å installere sjøl og heller kommer med litt mer konstruktivt enn om alle andre som snakker piss. Posten din er jo nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Fikk installert SP1 med installeren. Det ser greit ut (til nå). Vi får se om det kommer noen store feil, da formaterer jeg denne pcen snarest.

 

Filkopiering går i alle fall kjappere :)

 

Når blir den fulle versjonen av SP1 lansert da?

 

Dette er IKKE en lansert versjon av SP1. Dette er en testversjon, lanseringskandidat 1 (Release Candidate 1). Denne ble åpen for alle som ville teste i går kveld/i dag. Virker som om folk tror dette er den endelige versjonen av av SP1. Den kommer ikke før neste år i 1 kvartal etter MS (og er antatt rundt februar av flere rundt om).

 

Det at jeg ikke får brukt feilrapporteringen gjør hele testingen lite meningsfylt for min del. Jeg ønsker jo at de feil jeg finner under utprøvning kan feilsøkes og evnt rettes av MS så den er så bra som mulig under lanseringen.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Fikk installert SP1 med installeren. Det ser greit ut (til nå). Vi får se om det kommer noen store feil, da formaterer jeg denne pcen snarest.

 

Filkopiering går i alle fall kjappere :)

 

Når blir den fulle versjonen av SP1 lansert da?

 

Dette er IKKE en lansert versjon av SP1. Dette er en testversjon, lanseringskandidat 1 (Release Candidate 1). Denne ble åpen for alle som ville teste i går kveld/i dag. Virker som om folk tror dette er den endelige versjonen av av SP1. Den kommer ikke før neste år i 1 kvartal etter MS (og er antatt rundt februar av flere rundt om).

 

Det at jeg ikke får brukt feilrapporteringen gjør hele testingen lite meningsfylt for min del. Jeg ønsker jo at de feil jeg finner under utprøvning kan feilsøkes og evnt rettes av MS så den er så bra som mulig under lanseringen.

 

Neida, ta det med ro. Jeg vet at dette er en Relase Candidate versjon. Ok, takk for info :)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Jeg kom med en generell bemerkning som ikke gikk på person, noe jeg ser på som ganske viktig. Hva folk legger i dårlige poster opp og ned, og det er da åpent hva man ønsker å legge i det. Om du har andre synspunkter på tingene jeg mener er det bare å sende en pm til meg.

 

Når ble det forbudt å spørre om ting her inne? Jeg vil våge å påstå at det er ganske konstruktivt å komme med direkte spørsmål når en person har påpekt en potensiell graverende feil med SP1, og det er også naturlig å spørre om det er andre ting som påvirkes av de positive sidene med SP1.

 

En av tingene jeg liker med dette forumet er at man kan få ta del i andres erfaring, og når det kommer en ny driver, et nytt program, etc, så opplever jeg ofte det er mange her inne som kommer med meget gode tilbakemeldinger på spørsmål, og jeg er villig til å vedde penger på at det er fler som vil ha glede av svar på mine to spørsmål.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å AVINSTALLERE SP1? Jeg er litt skeptisk, enig å alene fordi man når SP1 FINAL kommer, så må man avinstallere RC1 for Final kan installeres. Noen som har prøvd og har noen erfaringer med dette? Lite sugen på å installere RC1 hvis jeg må formatere igjen når Final kommer...

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er halvparten av postene i denne tråden besudlet av pisspreik og ubrukelige kommentarer som absolutt ikke hører hjemme her??? Alvorlig talt, skjerp dere! Håper en moderator kan ta litt ansvar her og rydde opp i det som ligner på en blanding av forsøpling og "statspadding".

 

Tilbake til saken..

 

Merker dere andre forandringer enn bare selve kopieringen? Følger resten av filsystemet med ift respons, noe jeg synes det har vært litt opp og ned på med Vista. Har selv x64 og 4GiB ram.

 

Hva er det med rapportene om kontrollpanelet, har flere merket noe til dette?

 

Enig med deg.

Det jeg er mest interesert i er om vista føles kjappere nå?

Et par spilltester hadde også vært interesant, forhåpentligvis så kan hw.no gjøre dette, men kanskje et par ivrige brukere har kunnet kommet med før og etter sp1 resultat for disse spillene :

 

*Crysis Dx10.

*Bioshock Dx10.

*Lost planet extrene condition Dx10.

 

Kan jo være greit å kjøre en test med dx9 også da.

 

For andre intereserte så hadde det vært gøy med følgende tester før / etter SP1 :

*Filkopiering internt fra hd til hd.

*Filoverføring internt fra hd til hd.

*Filoverføring internt til eksternt medium : usb disk 2.0 , firewire, esata.

*Nettverkskopiering 100Mb kort og 1000Mb kort.

Lenke til kommentar

Hmm... leste noke styr om 64bi bit og 32 bit, bare slang inn den registerfixen fra microsoft eg, og køyrte windowsupdate... da finner den ut sjølv kva versjon eg har sikkert.

Har 64bit.

 

Nedlastinga blei bare 121 mb også

 

øh! nå økte den plutslig til 130mb?

 

12122007233109oi9.jpg

 

Eg er da sikker på at den stod på 121mb istad.

 

 

Edit igjen:

 

12122007234513zh4.jpg

 

Nå blei eg plutslig sikker på at den økte fra 121 mb.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd å AVINSTALLERE SP1? Jeg er litt skeptisk, enig å alene fordi man når SP1 FINAL kommer, så må man avinstallere RC1 for Final kan installeres. Noen som har prøvd og har noen erfaringer med dette? Lite sugen på å installere RC1 hvis jeg må formatere igjen når Final kommer...

 

Fikk bare problemer etter installeringen. Fikk ikke logget på overhodet i normal modus. Logget på i safe modus og avinnstalerte sp1. Alt fungerer ettter det.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har merket det. Jeg hadde det problemet før en gang med den norske versjonen, men ikke med den engelske. Med SP1 har jeg fått det problemet igjen.

 

Jeg skjønner liksom ikke hva som skal være så vanskelig med denne plasseringen på programmer. Det har hendt den sporadisk har endra seg, men da har alt vært ok ved neste restart igjen osv.

 

Jeg har foreløpig ikke funnet noen løsning på problemet. Ei eller fungerer error reporting verktøyet til RC1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...