Gå til innhold

Test ut Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk Installert Sp1 men da den restarta kom det opp at det var en feil i Configen, så den rulla tilbake og reboota og begynnte på nytt, så sto det at det var feil i configen i igjen, og da avinstallerte den seg selv, så da pcen starta normalt igjen kom det opp at sp1 kunne ikke installeres, feilmeling ; 80070005

 

klarer ikke finne noe info om 80070005 heller :(

Lenke til kommentar

nå har jeg og sett litt på sp1 rc:

 

har opplevd systemytelsesforbedring, da spesielt ved kopiering av filer og bruk av zip-filer.

Ellers har jeg ikke opplevd noen problemer med sidepanel, ei heller kontrollpanel, slik enkelte her har bemerket.

Men jeg hadde et problem med at windows defender ikke startet automatisk etter installasjon av sp1 rc, men en tur innom sikkerhetsssenteret for å slå på windows defender ser ut til å ha løst det problemet.

 

Bør for øvrig bemerke at installasjonen av vista var VELDIG fesrk (sånn 1 uke gammel) og svært lite var lagt inn på PC-en fra før, foruten office 2007 og alle microsoft updates til vista og office. + drivere så klart.

 

Så her er jeg fornøyd med Vista SP1 RC1 så langt.

 

Har ikke prøvd å avinstallere sp1, da jeg tenker det ikke er noe problem med en system restore hvis avinstallering ikke skulle fungere.

 

 

EDIT: problemløsning/rapportering fungerer det også...

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Jeg måtte ta i bruk Windows6.0-KB936330-wave1-X86 (wave0 med 5 språkpakker funket ikke, selvom jeg kjører engelsk versjon)

 

Merket store forskjeller :

 

* Minneforbruket ned fra ca. 51% til 41% (i idle)

* Raskere kopiering

* Raskere utpakking av .ZIP filer.

* Raskere nettverkskopiering.

* SideBar har sitt eget liv

* Generell stabilitet / ytelse

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Fikk bare problemer etter installeringen. Fikk ikke logget på overhodet i normal modus. Logget på i safe modus og avinnstalerte sp1. Alt fungerer ettter det.

 

Da løste det hele seg. Fant løsningen her.. Det viste seg at problemet var Zonealarm. Avinnstallerte programmet og tok en ny installasjon av sp1. Gikk unna med rasende fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...