Gå til innhold

Test ut Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har funnet løsning på at Control Panel forsvinner? Har Vista Ultimate. Control panel forsvinner etter SP1 samt at Aero er slått av og Personalize ikke dukker opp.

Avinnstallerer jeg kommer det tilbake til normalen.

 

Hra innstallert både manuelt og via Win update.

Har du prøvd å åpne .cpl filene i \System32 direkte?

 

Ja, det fungerer ikke det heller! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tester ut på min 64bits nå, og Vista kjører nesten like raskt som XP hos meg, så jeg er en av de som er strålende fornøyd med ytelsen sp1 gir :)

Men testet den på damas laptop, 32bit, og word og resten av officepakken sluttet å fungere hos henne. avinstallerte sp1, og hun fikk en evig sirkel av bsods og sinne over meg. prøvde å reparere windows via installcd, men hjalp ikke.

Måtte bare reinstallere.

 

Jeg syns selv sp1 gir et bra kick til maskinen, men tørr ikke å anbefale alle å prøve den viss du ikke har tid til eventuell feil som måtte oppstå om du er uheldig.

Lenke til kommentar

Eg får ikkje tak i SP1 gjennom windows update. Kjørte en regfix frå MS som gjor at eg fekk opp to av dei nødvendige oppdateringane, men KB937287 kjem ikkje opp. Kjører norsk Vista Ultimate. Har starta maskina på nytt mange gangar og søkt etter nye oppdateringar like mange gangar. Har også lasta ned den norske wave1 fila, men det skjer absolutt ingenting når eg prøver å kjøre den.

 

Noken som har opplevd det samme og har klart å fikse det?

 

EDIT: Er det mulig å finne KB937287 på microsoft sine sider sjøl? Har prøvd å søke, men kjem berre inn på sida der ein kan laste ned SP1..

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Var norsk versjon eg omsider fekk gjennom windows update etter å først ha kjørt den regfixen til microsoft.

 

 

Jeg kjørte og den reg. fixen, men den vil ikke innstallere på riktig språk alikevel. har prøvd 3 ganger, og den innstallerer den engelske hver gang og etter oppstart får jeg beskjed om at det er feil språk og den begynner å avinnstalere igjen.

 

Den blir så liggende i wupdate...

 

Noen som forsåvidt veit om det går an å oppdatere driverdatabasen til vista? jeg har en trådløs mus som ikke vil virke og en minnebrikke fra clas ohlson, ingen av dem finner vista drivere til., musa fra logitech lasta jeg ned drivere til, men fortsatt ingen respons fra dritten.... lurer seriøst på å legge inn xp

Lenke til kommentar

Jeg har ikke stort å utsette på Service Pack 1, har nettopp installert den på min Windows Vista Ultimate 64bit Engelsk OEM Utgave :)

 

Håper jeg kan få til sendt den ny installasjonsdisk når Service Pack 1 er ferdig,

er simpelthen nødt til å ha en som har SP1 integrert, ikke fordi jeg da slipper å laste ned 40 oppdateringer før jeg får Service Pack 1, men rett og slett fordi min installasjon, som mange andres får bluescreen om jeg har alle fire minnebrikkene mine i PC-en samtidig under installasjon, må ta ut to for å unngå det, for så å sette dem inn igjen etter jeg har fått installert og oppdatert. Utrolig irriterende!

Hvert fall når jeg strevde i flere dager, før jeg fant ut at det eksisterte et slikt problem!

 

Så en ny installasjonsdisk med Service Pack 1 på plass, hadde vært topp! :)

Prøvde selv å makke min egen disk med Service Pack 1, ved hjelp av vLite (kjent som nLite til XP).

 

Det funker jo fint å benytte seg av vLite, et like "handy" program som nLite var / er til XP, bortsett fra at det ikke har fått alle de samme funksjonene og mulighetene enda. Men det kommer! :)

 

Problemet er bare det at Microsoft av en eller annen idiotisk grunn begynner å nekte meg å installere Updates, bruke Windows Update, installere oppdateringer jeg manuelt har lastet ned selv og masse sånt fordi jeg ikke har en "original versjon av Windows Ultimate". Virker som det er noe i sikkerhetssystemet til Microsoft som reagerer når du kommer med en egen modifisert versjon av Vista, og starter å behandle deg som om du skulle hatt en piratkopiert versjon, tiltross for at du har aktivert den :thumbdown:

 

Nok et tydelig tegn på at WGA systemet til Microsoft burde bli fjernet og lagt død en gang for alle!

 

Dermed er jeg tvunget til å holde meg til min umodifiserte originale OEM installasjonsdisk.

Kan godt hende det har blitt fikset på siden jeg prøvde, for det er noen måneder siden.

Men mine erfaringer med Microsoft tilsier at de ikke har gjort en skit.

Mange hevder jo at det er fryktelig vanskelig, om ikke nærmest umulig å få installert Service Pack 1 på en modifisert versjon av Vista, spesielt gjelder dette 64-bit utgaven, da SP1 nekter å installeres da den finner ut at operativsystemet er bittelitt modifisert. :nei:

 

 

Men uansett. Jeg fikk hvert fall installert Service Pack 1 uten noen problemer på min "ikke modifiserte" Vista Ultimate 64-bit :)

 

Det eneste som har irritert meg noe voldsomt, er at det har plutselig dukket opp en hvit tekst nedi i høyre hjørne på skjermen. Så kalt "Windows Vista Evaluation Watermark".

 

Hva i allverden det skal være for noe, og hva som er poenget med den fatter ikke jeg. Men jeg har enda ikke funnet en måte å bli kvitt den på. Finnes mange applikasjoner som skal fjerne den, men ingen jeg har klart å grave frem virker på 64-bit versjonen.

 

Noen hevder at dette merket dukker opp om du ikke har en gyldig / aktivert versjon av Vista.

Nå er min aktivert, har også prøvd Windows Update og en slik WGA ting, som bekrefter at jeg har en gyldig kopi av Windows Vista. Så det kan ikke være derfor den har dukket opp.

Andre hevder at den "følger med Service Pack 1 RC", og at poenget med den er at du skal ha versjon nummeret ditt lett tilgjengelig, slik at du kan følge med på om du har den siste test versjonen av Service Pack 1 installert. Altså om det da blir sluppet en SP1 RC Build xxxx, så kan du lett gå til skrivebordet og skjekke om det du har er Build xxxx, eller om du har yyyy og kan oppdaterte til en nyere testversjon.

Den skal forsvinne av seg selv i det du sletter Service Pack 1, eller installerer fullversjonen når den er klar for nedlasting.

 

Jeg ser jo det praktiske med det. Og det er jo helt greit å implementere noe slik i testversjoner, men det jeg stusser over er at det ikke virker som om alle får det?

Hvorfor får noen det, og andre ikke?

Og hvordan blir jeg kvitt det??

Lenke til kommentar
bla bla bla...

 

 

Det eneste som har irritert meg noe voldsomt, er at det har plutselig dukket opp en hvit tekst nedi i høyre hjørne på skjermen. Så kalt "Windows Vista Evaluation Watermark".

 

Hva i allverden det skal være for noe, og hva som er poenget med den fatter ikke jeg. Men jeg har enda ikke funnet en måte å bli kvitt den på. Finnes mange applikasjoner som skal fjerne den, men ingen jeg har klart å grave frem virker på 64-bit versjonen.

 

Noen hevder at dette merket dukker opp om du ikke har en gyldig / aktivert versjon av Vista.

Nå er min aktivert, har også prøvd Windows Update og en slik WGA ting, som bekrefter at jeg har en gyldig kopi av Windows Vista. Så det kan ikke være derfor den har dukket opp.

Andre hevder at den "følger med Service Pack 1 RC", og at poenget med den er at du skal ha versjon nummeret ditt lett tilgjengelig, slik at du kan følge med på om du har den siste test versjonen av Service Pack 1 installert. Altså om det da blir sluppet en SP1 RC Build xxxx, så kan du lett gå til skrivebordet og skjekke om det du har er Build xxxx, eller om du har yyyy og kan oppdaterte til en nyere testversjon.

Den skal forsvinne av seg selv i det du sletter Service Pack 1, eller installerer fullversjonen når den er klar for nedlasting.

 

Jeg ser jo det praktiske med det. Og det er jo helt greit å implementere noe slik i testversjoner, men det jeg stusser over er at det ikke virker som om alle får det?

Hvorfor får noen det, og andre ikke?

Og hvordan blir jeg kvitt det??

 

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...ylang=en&tm

 

Og dette står i alle dokumenter om SP1 rc

 

 

Windows Vista SP1 RC is time-limited software.

Windows Vista SP1 RC will no longer operate after June 30, 2008 and should be uninstalled prior to that date. After installation your desktop will show the text “Evaluation Copy”. This does not mean that your system is no longer genuine but that you have installed a test version of software which is time-limited. The “Evaluation Copy” text will appear on your desktop after the second reboot after installing the service pack. Likewise, the “Evaluation Copy” text will remain on your desktop during the first reboot after uninstall the service pack, but will disappear after the next reboot.

Lenke til kommentar

Det var sånne "vannmerker" i beta- og RC-utgavene jeg prøvde(dvs Beta2, RC1 og RC2), så det er nok for at det skal være lett å se hvilken utgave du har.

 

Såvidt jeg vet kan du også få den vanlige Vista-utgaven til å vise versjonsnummeret, men det har jeg aldri prøvd, og kommer nok heller ikke til å prøve.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...