Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun lest de to første, Snabba Cash og Aldrig fucka upp, vil anbefale å begynne med Snabba Cash og så eventuelt lese resten om du får mersmak.

 

Veldig realistiske karakterer selv om plottet blir dragt til det er bortimot tegneserieaktig men man blir på en måte dratt såpass inn det at man bare blir nødt til å se hva som skjer på neste side.

 

Vil nesten garantere at om du liker krimbøker type Jo Nesbø og Tom Kristensen i tillegg til tv-serier som The Wire/Sopranos og filmer som Donnie Darco/Blow/Godfellas så vil garantert like disse bøkene. :)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

I kjølvannet av Windows/Linux diskusjonen la jeg inn Arch Linux på en PC jeg hadde liggende. Er det et greit valg Lyc, eller er det som å velge WinAmp? :) Legger inn OpenBox som WM, ser jo lovende ut det her.

Greit valg og optimalt er jo forsåvidt to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

I kjølvannet av Windows/Linux diskusjonen la jeg inn Arch Linux på en PC jeg hadde liggende. Er det et greit valg Lyc, eller er det som å velge WinAmp? :) Legger inn OpenBox som WM, ser jo lovende ut det her.

Arch var min go-to-distro, men for et par år siden begynte en ekkel trend som har fullstendig ødelagt den for min del. Alt det som gjorde arch til en bra distro ble deprecated til fordel for Poettering Linux™ og rare beslutninger som knakk halvparten av alle installasjoner.

 

Utover det helt kurant :>

Lenke til kommentar

Primer4: Alright, skal lese litt mer rundt om de. Ser nok ikke på så veldig mye tv, egentlig. Så kan ikke si at jeg har så mye peiling rundt tv-seriene du nevnte der, men har hørt de er bra - så satser på at det er et godt argument ;)

 

Når vi snakker om bøker, jeg begynte på Fifty Shades of Grey, la den fra meg etter kun noen kapittel. Makan til dårlig skrevet bok har jeg ikke lest på lenge, oppbyggingen er tåpelig. Urealistisk er den også. Noen som har lest hele?

Lenke til kommentar

Om noen har andre tips til lettbeinte bøker man kan høre er det bare å skrike ut.

Jussi Adler-Olsen: "Flaskepost fra P" og "Journal 64"

Om du liker humoren til Anne Kat. Hærland, kan jeg trygt anbefale "Krig og fred og religion og politikk og sånt".

En av mine personlige favoritter innen påskekrim er Hardtvedt & Feldborgs "Manøver mord", sjekk også ut Knut Nærums "Døde menn går på ski" for litt lettbent humor.

Isabel Allende er en knakende god forfatter som også gjør seg seg overraskende godt på lydbok. Sjekk ut "Inés, jeg elsker deg" innlest av Gisken Armand i 2007. Anne Marie Ottersen som leser "Summen av dagene" fra 2008 er også ganske bra, kan ikke uttale meg om "Åndenes hus" innlest av Birgitte Victoria Svendsen i 2006, da jeg aldri kom så langt at jeg begynte på den, men i følge min mor er den ganske bra den også.

 

Ellers er jo Rolf og Alexandra Beckers "Dickie Dick Dickens"-hørespill tidløse klassikere, og jeg kan uten tvil anbefale min personlige favoritt innen lydbøker (og vanlige bøker) gjennom alle tider, Anne Cath. Vestlys "Mormor og de åtte ungene i skogen". Eventuelt Øvre Richter Frichs bøker om Jonas Fjeld. Sjekk ut hørespillversjonene av "De knyttede never", "De sorte gribber", "Den gyldne pest" og "I Sølvlandets natt". Gull, rett og slett, fra en av 1900-tallets beste forfattere og journalister, populært kalt Røverdikter Frekk.

Lenke til kommentar

Jaok, får skaffe de andre på lydbok når jeg er ferdig med denne. Om noen har andre tips til lettbeinte bøker man kan høre er det bare å skrike ut. Ferdig med Animal Farm og The Hitchhiker's Guide to the Galaxy hittil. Fått lest 1984, Extralalala?

The Talented Mr. Ripley. Vet ikke om du finner Sjakknovelle av Stefant Zweig på lydbok, men den burde leses uansett. Gleder meg til å begynne på Verden av i går av Zweig.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke planlagt JFK -> OSL -> TRD. Mulig jeg kan legge inn en dag der.

Ait, si ifra når du vet hvordan det blir.

 

Vowels: Nå er jeg rimelig lesehest, og er midt i den nye Hypontisøren, og 1984 ligger igjen i USA, da jeg begynte på denne på reisen min dit tidligere i år, så jeg blir nok å lese den ut når jeg drar over dit igjen. Har du lest den?

Det har jeg, helt topp bok. Tok en kjapp googling av Hypnotisøren, virket spennende :)

 

The Talented Mr. Ripley. Vet ikke om du finner Sjakknovelle av Stefant Zweig på lydbok, men den burde leses uansett. Gleder meg til å begynne på Verden av i går av Zweig.

Takk, sjekkes ut!

 

Er med whenever. Tar med "Thomas F's siste nedtegnelser til almenheten" siden du tydeligvis mangler kvalitetslitteratur. Den er rask og grei.

Hehe, mangler da ikke kvalitetslitteratur. Tror den blir for tung og knotete til å ta med på jobb. Gjøre flere ting samtidig osv.

 

Datasmurf: Får ikke quotet deg, merkelig. Lest hele posten din, takk for alle tips. Mormor og de åtte ungene og lignende er uinteressant, men mye annet kult du nevner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...