Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sa det egentlig bare for å pirke på Eplefe, som er hypersensitiv.

Jeg er ikke hypersensitiv, jeg bare kommer ikke fra et sted så priviligert at jeg kan anse alle problemer som ikke angår meg direkte som "løst". Jeg ser at problemer eksisterer, og i stedet for å tro at de kan spøkes med, eller spøkes vekk når jeg er en del av problemet og ikke av løsningen, så prøver jeg å løse det ved å informere folk om når de tråkker over en grense. I en gruppe på ti personer, hvor det blir slått en spøk om det å hate kvinner, så er det ni av dem som spøker som tenker at det er så utrolig far fetched at de ikke klarer å ta det alvorlig og derfor spøker med det, og en tiende som får bekreftet sitt livssyn om kvinner som mindreverdige mennesker ut i fra at alle er "enige" med ham siden de enten slår spøker som bekrefter hans syn, eller ler av hans spøk.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg sa det egentlig bare for å pirke på Eplefe, som er hypersensitiv.

Det der har ingenting med å være hypersensitiv å gjøre. Handler om at den slags uttalelser ikke finnes greit for fem flate øre. En ting er at du kanskje vet bedre (jeg tviler, men lar tvilen komme deg til gode her), men du vet ikke om alle andre gjør det. Og uansett er det ikke engang greit å late som om den slags misogynt dritt er ok.
Lenke til kommentar

Misogynt drit er selvfølgelig ikke ok, men folk trenger tjukk hud på internett. Det er en selvfølge. Det, og å ikke ta noe som helst seriøst.

 

og en tiende som får bekreftet sitt livssyn om kvinner som mindreverdige mennesker ut i fra at alle er "enige" med ham siden de enten slår spøker som bekrefter hans syn, eller ler av hans spøk.

Og derfor er det greit å begrense kommunikasjonen mellom alle de andre? Skal vi passe på så vi ikke sier noe som kan tolkes feil av en eller annen rabbagast?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misogynt drit er selvfølgelig ikke ok, men folk trenger tjukk hud på internett. Det er en selvfølge. Det, og å ikke ta noe som helst seriøst.

Ellers så kan man ta ting seriøst og prøve å løse problemer som har fått vokse ut av kontroll i nettopp tankegangen om at man skal ha tykk hud (hvis man tilhører en minoritet, er man hvit, heterofil mann starter man liksomorganisasjoner organisert rundt kvinnehat og fremmedfrykt og kaller det mannerettighetsforkjempere). Internett er et fritt forum, og jeg, og alle andre, har rett til å si i fra når noe ikke er greit, når noe er misogynt, når noe er homofobt, xenofobt, rasistisk etc., og priviligerte "folk" har lov å ignorere det og si at vi må slutte å ta ting (som påvirker oss i hverdagen) seriøst. Men du kan gjenta at jeg må ha tykkere hud så ofte du vil, det eneste det viser meg er at det fremdeles er vits i å utdanne mer mottakelige mennesker om kampen for sosiale rettigheter til mindre priviligerte grupper.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Husker du det jeg sa om å bli flinkere til å si i fra om når det ble postet misogyn bullshit i tråden? Dette er meg som holder løftet mitt.

'

TL;DR

 

TL;DR

 

Sorry jenter men slimda vant den runden.

Jeg beklager at du er så langt oppi ditt eget rasshøl at du ikke klarer å lese på en side dedikert utelukkende til tekst, men du er heldigvis ikke dommer og jury i denne saken, så hva med å fuck off hvis du virkelig ikke har noe mer å tilføye enn det der?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...