Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk du i militæret?

Jeg tok ikke utdanning der, nei. Jeg bare hadde ett år med førstegangstjenesten. Det var et år med svært mye kult og moro og flotte minner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kan man også bli Korporal, med Korporal-lønn fikk jeg utbetalt 11000 i måneden mener jeg å huske.

Null husleie, ingen utgifter til mat, kun hygieneartikler, spill, film og øl.

Hadde jeg vært smartere hadde jeg slengt 6-7000 (hvis ikke mer) på høyrente-konto hver måned.

Skrevet

Om du virkelig ønsker en karriere i forsvaret tipper jeg det er muligheter for å ta en master der og. Mens du er i forsvaret. Men om dette er noe du vurderer har forsvaret nettsider med informasjon og kontaktpersoner osv.

Skrevet (endret)

må prøve å komme i god form da egentlig. har megaræva kondisjon osv. har begynt å trene da

noen som vet sånn omtrent hva karakterpoeng kravene er der da?

Endret av Bork Laser
Skrevet (endret)

Hvorfor vil du heller ta utdannelse i militæret enn på et universitet?

Befalskolen er ganske attraktiv på arbeidsmarkedet.

Noen trøndere her? Trenger litt hjelp med noe

Endret av Eksboks
Skrevet

Sier jo mye om deg som person og leder.

Befalskolen er ganske attraktiv på arbeidsmarkedet.

Noen trøndere her? Trenger litt hjelp med noe

Trønder her.

Skrevet

hvorfor er den attraktiv?

Det er en god ledelsesutdannelse, og det ser bra ut på CVen i forhold til vanlig ledelsesutdannelse fra f.eks.: BI.

Skrevet

hvorfor er den attraktiv?

Befalskolen regnes vel av mange for å være Norges beste lederutdannelse. Selv om du skal jobbe i bank, for eksempel, vil befalskolen være verdifull å ha på CV-en.

Skrevet (endret)

Sier dere tjukk L når dere sier f.eks.: klein, klem, flopp, flaske?

Jeg gjør ikke det.

Edit: Spørsmålet var visst rettet mot trøndere, så skjønner ikke hvorfor jeg svarte...

Endret av Kammizez
Skrevet

åkei

vet dere karakterpoeng kravet for utdanning der?

Er det et karakterkrav? Blir man ikke vurdert etter resultatene sine på sesjon og andre fysiske tester? Det er mulig at jeg tar feil, for det er bare inntrykket jeg har fått av bekjente som har søkt opptak der.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...