Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spør andre folk hvordan bakfylla oppleves. De forteller nøyaktig det samme som Sjur her sier.

Jeg pleier alltid å våkne i forjævlig form og så friskne til når jeg spiser og drikker. Det samme gjelder de fleste jeg vet av.

 

Ski er teit uansett om de går bortover eller nedover

QFT.

 

For øvrig var det veldig digg å få en medium rare ytrefilét surret i bacon, med potetmos av mandelpoteter, asparges stekt i smør og med et dryss av parmesan over, samt en god tre pepper-saus. Akkurat det jeg trengte nå. :D

Lenke til kommentar

Tsk. Ødelegge ytrefilét med bacon, potetmos og peppersaus.

Deg om det. Jeg synes det var himmelsk, og gleder meg til å spise det i min mormors 95-årsdag om en og en halv måned.

Ikke for det, jeg har ingenting i mot en saftig biff med kun sin egen sky og noen få salt- og pepperkorn på toppen heller.

 

Hjemmelaga toro-pose bærnaise kun bestående av smør, pulveret samt en dash fløyt *sikle*

Tsk, tsk. I det minste lær deg å stave béarnaise. Antar du er blant de pleberne som ikke uttaler s-en heller, men likevel kjører på og uttaler hollandaise og mayonaise med s-en?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, franskkjennende her. S-en i Hollandaise, T-en i entrecote, etc. SKAL uttales. H-en i Hollandaise er stum på fransk, men ikke i anglifiseringen, og majones ER ET NORSK ORD. l2språk før dere bitcher om andres kunnskaper.

 

Edit: og s-en i majones skal uttales på fransk og, men ordet stammer fra spansk.

Endret av Eplefe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...