Lovegame Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Gruer meg til å vaske/rydde i dag, leiligheten ser faen ikke ut...
Datasmurf Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Fordi man skal ha rett (og i mine øyne plikt) til å gjøre opprør mot en statsmakt som misbruker sin makt og ikke representerer folket. Jo jo, men å henge seg sånn opp i Gui Fawkes day, da. Og anon og den gyselige filmen "V for Vendetta" har ikke gjort saken bedre. Førstnevnte blåser jo hele greia helt ut av proporsjon.
L4r5 Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Jo jo, men å henge seg sånn opp i Gui Fawkes day, da. Og anon og den gyselige filmen "V for Vendetta" har ikke gjort saken bedre. Førstnevnte blåser jo hele greia helt ut av proporsjon. Ikke sett V for Vendetta, men jeg er enig i at Anon har hengt seg for mye opp i Guy Fawkes. Likevel synes jeg det er en grei dag å minne. Det var vel det første store politisk motiverte attentatforsøket. Det var mer vanlig at slikt skjedde som en del av en maktkamp.
Datasmurf Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Jo jo, hver sin smak. Jeg synes personlig at folk henger seg for mye opp i det som foregår rundt seg. Alt hadde vært mye bedre om absolutt alle var introverte og gav fullstendig faen. Vi blir rævkjørt uansett.
Eplefe Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Kremt. http://www.cracked.com/article_18606_8-historic-symbols-that-mean-opposite-what-you-think.html?wa_user1=3&wa_user2=History&wa_user3=article&wa_user4=recommended
L4r5 Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Hysj! Ikke kom her og ødelegg en god debatt med fakta! Fakta har ingen med det å gjøre!
Eplefe Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Jeg beklager, skal ikke gjenta seg. Dere må gjerne feire Alan Moore i dag, da.
L4r5 Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Men sånn for å være litt seriøs må vi, i følge undertegnede, skille på opprinnelige motiv og dagens reelle symboleffekt. Det nytter ikke å gå rundt med et hakekors på bryst (fuck deg og din lov, Goodwin. Her er det et godt eksempel.) og si at det er noe annet enn et etnosentrisk symbol selv om det opprinnelig ikke var det. Eller gå med et hippiesymbol og si det er et brukket oppned-kors og står for kirkemaktens fall.
Lycantrophe Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Jeg kjenner ca. 1mrd folk som driter i at hakekorset ble brukt av hissige pølsespisere på 30-tallet.
Eplefe Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Jeg håper du snakker om indere nå. Ellers har du flere venner enn jeg trodde.
Eplefe Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Men dagens symbolverdi av 5. November er jo bare slik fordi folk misforsto. Man feirer jo at han feilet, ikke at han prøvde. Også i dag. 1
cowboy bob Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Fordi man skal ha rett (og i mine øyne plikt) til å gjøre opprør mot en statsmakt som misbruker sin makt og ikke representerer folket. Jo jo, men å henge seg sånn opp i Gui Fawkes day, da. Og anon og den gyselige filmen "V for Vendetta" har ikke gjort saken bedre. Førstnevnte blåser jo hele greia helt ut av proporsjon. Likte filmen, jeg. Tegneserien har jeg beklageligvis ikke lest, men det er kanskje ikke så farlig ettersom jeg synes Alan Moore er en dust.
Bytex Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Hva slags helligdag skulle det være da? Jeg skal hvertfall på jobb.
Eplefe Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Tør jeg spørre hvorfor du synes Alan Moore er en dust?
Anbefalte innlegg