Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man skal ha rett (og i mine øyne plikt) til å gjøre opprør mot en statsmakt som misbruker sin makt og ikke representerer folket.

Jo jo, men å henge seg sånn opp i Gui Fawkes day, da. Og anon og den gyselige filmen "V for Vendetta" har ikke gjort saken bedre. Førstnevnte blåser jo hele greia helt ut av proporsjon.

Skrevet

Jo jo, men å henge seg sånn opp i Gui Fawkes day, da. Og anon og den gyselige filmen "V for Vendetta" har ikke gjort saken bedre. Førstnevnte blåser jo hele greia helt ut av proporsjon.

Ikke sett V for Vendetta, men jeg er enig i at Anon har hengt seg for mye opp i Guy Fawkes. Likevel synes jeg det er en grei dag å minne. Det var vel det første store politisk motiverte attentatforsøket. Det var mer vanlig at slikt skjedde som en del av en maktkamp.
Skrevet

Jo jo, hver sin smak. Jeg synes personlig at folk henger seg for mye opp i det som foregår rundt seg. Alt hadde vært mye bedre om absolutt alle var introverte og gav fullstendig faen. Vi blir rævkjørt uansett.

Skrevet

Men sånn for å være litt seriøs må vi, i følge undertegnede, skille på opprinnelige motiv og dagens reelle symboleffekt. Det nytter ikke å gå rundt med et hakekors på bryst (fuck deg og din lov, Goodwin. Her er det et godt eksempel.) og si at det er noe annet enn et etnosentrisk symbol selv om det opprinnelig ikke var det. Eller gå med et hippiesymbol og si det er et brukket oppned-kors og står for kirkemaktens fall.

Skrevet

Fordi man skal ha rett (og i mine øyne plikt) til å gjøre opprør mot en statsmakt som misbruker sin makt og ikke representerer folket.

Likte filmen, jeg. Tegneserien har jeg beklageligvis ikke lest, men det er kanskje ikke så farlig ettersom jeg synes Alan Moore er en dust.

Gjest medlem-1432
Skrevet

I morgen drar besøket mitt. :(

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...