Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun liker ikke fisk.

 

Bullshit "liker ikke fisk". Fisk er nam, uansett. Fra stekt sild med poteter via trukket torsk til sitronmarinert laksefilet. Seibiff, fiskepinner, fiskegrateng, bålbakt fjellørret med urter, engangsgrillgrillet flyndre i skjærgården, sushi, røkelaks med eggerøre, makrell og så videre. Listen er uendelig. Fisk er digg.

 

Folk som "ikke liker" helt normal norsk husmannskost er bortskjemte drittunger som fortjener pisk og ingen middag hvis de ikke spiser.

 

/rant

Lenke til kommentar

/rant

Folk er forskjellige. Smaker mat piss så smaker det piss. Jeg har selv prøvd i flere år å like tomater, men ikke faen om jeg klarer det. Uansett om det er vanlige tomater eller cherrytomater, så takler jeg hverken smaken eller følelsen av maten.

Slik gjelder også fisk. Eller sjømat. Eller andre produkter.

 

Det gjelder såklart for de som har prøvd flere ganger, og ikke bare sier at de ikke liker det fordi.

 

Så ned fra din høye hest og pisk deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lars.. jeg er fattig student, som ikke har så veldig mye peiling på mat. Jeg tror vi sier baconsurret svinefilet er maxnivået av hva jeg klarer og har råd til å lage :p

Det er ikke så vanskelig å lage. Bare kjøp ferdige gratinerte poteter som du slenger i ovnen. Lammelårskivene steker du raskt i panna. Det er ikke dyrt. Du har råd til noe godt en gang i blandt. Hvitløkbåtene pakker du inn i litt folie med smør og hiver inn i ovnen sammen med potetene. Husk litt havsalt på dem før du gumler dem i deg. Ellers smaker de svært lite.
Lenke til kommentar

Bullshit "liker ikke fisk". Fisk er nam, uansett. Fra stekt sild med poteter via trukket torsk til sitronmarinert laksefilet. Seibiff, fiskepinner, fiskegrateng, bålbakt fjellørret med urter, engangsgrillgrillet flyndre i skjærgården, sushi, røkelaks med eggerøre, makrell og så videre. Listen er uendelig. Fisk er digg.

 

Folk som "ikke liker" helt normal norsk husmannskost er bortskjemte drittunger som fortjener pisk og ingen middag hvis de ikke spiser.

 

/rant

 

Sigh... hver gang det blir nevnt at man ikke er overbegeistra for fisk. Jeg kan faktisk ikke noe for det. Jeg smaker og smaker, og har lyst å like det, siden det er såpass vanlig, og veldig sunt. Men lukt og smak henger utrolig sterkt sammen, og jeg takler ikke lukten, og det påvirken smaken. Jeg spiser fiskeprodukter som fiskekaker og fiskeboller, vet det på ingen måte er like bra, men bedre enn ingenting.

 

Sverdfisk er for øvrig godt. Og jeg lager min egen middag.

Lenke til kommentar

/rant

Folk er forskjellige. Smaker mat piss så smaker det piss. Jeg har selv prøvd i flere år å like tomater, men ikke faen om jeg klarer det. Uansett om det er vanlige tomater eller cherrytomater, så takler jeg hverken smaken eller følelsen av maten.

Slik gjelder også fisk. Eller sjømat. Eller andre produkter.

 

Det gjelder såklart for de som har prøvd flere ganger, og ikke bare sier at de ikke liker det fordi.

 

Så ned fra din høye hest og pisk deg selv.

 

Vel, jeg gjør et unntak for de som er allergiske mot visse typer mat, hvis det hjelper?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...