Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker tankegangen som tilsier at man blir bedre på skolen av å gjøre mindre skolearbeid. :thumbup:

Altså, jeg ser argumentene for leksefri skole. Jeg er ikke enig, men jeg ser hvordan det for noen gjerne kan være gunstig å bytte ut lekser med en ekstra, obligatorisk time på skolen til selvstudier, der lærere er tilgjengelig and so on. Det er fremgangsmåten til RU jeg reagerer mest på. Det og at de ikke vil ha den ekstra timen heller. Men fremgangsmåten er verst. Det er akkurat som om de tror at de som møter opp er de som er sterke på skolen, som flyter gjennom timene og skribler sammen 6-er materiale hjemme. De ser ut til at de kommer til å få sjokk når oppmøte består av mennesker som burde vært superlimt fast i pulten sin minimum 13 timer dagen for å bli nyttige for samfunnet (ja, det er en overdrivelse her).

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med å avskaffe lekser? Det er ikke verre enn at man bare ikke gjør dem. Jeg gjorde ikke lekser på ungdomsskolen eller videregående, men jeg klarte allikevel å skrive en masteravhandling som fikk A av to sensorer ved UiO.

 

Saken er, at enten så eier man, eller så suger man, lekser eller ei. :cool:

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...