Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut hva tollen på noe kommer til å bli? Har prøvd å lese på toll.no men forstår ikke noen ting der.

Det er et hamsterbur som veier 10kg, koster 779kr og det er 400kr i frakt fra Frankrike til Norge.

779+400 ganger 1,25 (fordi du må plusse på 25% moms) pluss fortollingsgebyr på ca 200 elns

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er redd for å bli ranet, men satser på at det skal gå okay.

 

Har bestemt meg for å LEVVA LIVET.

Og ironisk nok velger du å menge deg med drug-addicts som vil skyte deg kun for å få tak i dine legghår og selge dem videre til en lokal shaman som skal gi dem evig nytelse. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er sprit (vodka) til grillmat? Har ikke råd til øl og er invitert på grillings..

Det må i så fall bli som en aperitiff, ikke noe du drikker sammen med maten.

 

aperitiff er kjempe tips, da sånn felles grilling, har en tendens til å smake litt brent :p

Lenke til kommentar

Hvordan finner jeg ut hva tollen på noe kommer til å bli? Har prøvd å lese på toll.no men forstår ikke noen ting der.

Det er et hamsterbur som veier 10kg, koster 779kr og det er 400kr i frakt fra Frankrike til Norge.

779+400 ganger 1,25 (fordi du må plusse på 25% moms) pluss fortollingsgebyr på ca 200 elns

Takker :)

Lenke til kommentar

Vel, du må faktisk plusse på tollgebyret først og så betale moms av det også... Noe som er utrolig kjipt hvis du kjøper noe som koster bare litt over 200 kr. Tror jeg betalte rundt 115 i tollgebyr forrige måned, men husker ikke om det var brutto eller netto. Sure penger uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...