Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meste jeg har tjent i måneden etter skatt er vel ca. 15 000.

Men så er jeg "bare" 23 enda og har ikke begynt på utdannelsen jeg vil ta senere (når jeg finner ut om jeg virkelig VIL bli lærer).

 

21.000 er jo mye, hva er det dere surrer om?

 

Lurer litt på det samme.

Nå er vel ikke akkurat lærere det beste eksemplet (siden de tjener mindre og mindre sammenlignet med andre yrker jo lengre de er i det), men startlønnen til lærere ligger vel på ca 360 000 i året, noe som vil havne på ca samme utbetaling i måneden etter kun 4 års utdanning.

 

Ikke så ille i min bok, og mer enn nok for å kunne skaffe seg lån til et respektabelt hus (sammen med en evt. samboer vel og merke), bil og mer til.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Hva er greia med å tjene mest mulig? Jeg er fornøyd så lenge jeg har en jobb jeg trives i og som er noenlunde fleksibel med ferier. Da kommer lønn i andrerekke.

 

Kommer fra deg som tydligvis har fått en jobb du kan leve med og bra nok betalt til å leve ganske komfortabelt :whistle:

Er verre med de som gjør det de liker, men ikke tjener nok til å leve av det :ermm:

Lenke til kommentar
Er verre med de som gjør det de liker, men ikke tjener nok til å leve av det

 

Agreed.

 

Er helt idiotisk å se staten klage på at det er for lite av lærere, barne-veiledere og lignende f.eks, men samtidig lønne de så minimalt som mulig (kommunene slipper ikke unna de heller).

 

Det er greit at man burde jobbe med det man vil uansett, men noen ganger er det rett og slett ikke nok uttelling for den innsatsen man legger i det, og da er det ingen som burde klandres for å ville slutte.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...