Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min er ikke stengt :) Jeg bestillte onecall abonnement først, men avbestillte det etter denne mailen<.

 

For som onecall skrev til meg:

 

Vi i One call vil gjerne hjelpe deg med dette, men dessverre kan vi på

ingen måte forsikre deg om at simkort kommer fram i tide. Vi ser det

faktisk som sannsynlig at du vil gå 2-3 dager uten aktivrt sim dersom du

vil at vi skal t a en hurtigoverføring av nummeret ditt.

 

Er det er viktig for deg, slik du skriver, å ikke være uten dekning i

2-3 dager er den eneste løsningen at du kontakter Ventelo (Ventelo

drifter for Nutel) og ber om at de overtar ditt kundeforhold fra og med

mandag 17.1.2.2007.

 

 

Vi håper dette var til hjelp og lar din bestilling med nummeroverførring

i januar, løpe videre inntil vi eventuelt hører fra deg.

 

 

Mvh

Thale Knudsen

One call AS

 

Så nå har jeg bestillt ventelo rocky som er uten biningstid. Finner meg et billigere et på nyåret.

 

Med så mange motstridene meldinger fra onecall så fatter jeg ikke at ikke fok bare bestilte ventelo først, for å slippe å miste tonen. Det er jo ingen bindingstid.

Lenke til kommentar
Med så mange motstridene meldinger fra onecall så fatter jeg ikke at ikke fok bare bestilte ventelo først, for å slippe å miste tonen. Det er jo ingen bindingstid.

Var nettopp det jeg gjorde. Etter den aller første meldinga fra Nutel og Ventelo ringte jeg Ventelo for å høre hva som foregikk. Fikk lovnad om at dersom jeg byttet til dem ville jeg beholde nr og få tilsendt nytt sim-kort. Ringte dem kl 11 idag for å forsikre meg om at jeg ikke ville bli utestengt. Fikk beskjed om at alt ville være normalt hos meg inntil jeg får sim-kortet, og det ser også ut til å være tilfelle.

 

Kan ikke se at Ventelo Rocky er noe dyrere enn Nutel Kill Bill Inkludert.

 

Aner ikke om Ventelo er en seriøs og god aktør, det vil vise seg, men de har "reddet" meg i denne situasjonen og holdt hva de har lovet.

 

For meg (mitt ringemønster/forbruk) er Ventelo Rocky det eneste billige alternativet som er igjen, siden jeg er avhengig av å være i Telenors nett. (Jeg ser helt bort ifra Telenor og Tele2 som nærmest er for skjellsord å regne i mine ører. Skal heller være uten mobil, og bruke røyksignal for all framtid enn å bruke Telenor/Tele2)

 

Tanken var først å bytte til Ventelo kun midlertidig pga situasjonen, men tror jeg skal forbli deres kunde. Håper bare de er seriøse og at de ikke går konken de også.

Lenke til kommentar
For meg (mitt ringemønster/forbruk) er Ventelo Rocky det eneste billige alternativet som er igjen, siden jeg er avhengig av å være i Telenors nett. (Jeg ser helt bort ifra Telenor og Tele2 som nærmest er for skjellsord å regne i mine ører. Skal heller være uten mobil, og bruke røyksignal for all framtid enn å bruke Telenor/Tele2)

 

Tanken var først å bytte til Ventelo kun midlertidig pga situasjonen, men tror jeg skal forbli deres kunde. Håper bare de er seriøse og at de ikke går konken de også.

 

Er du avhengig av Telenor-dekning så er ikke Tele2 et alternativ lengre heller siden de er på vei over til Netcom/Network Norway.

Lenke til kommentar

Hentet fra bobestyrer Wikborg Rein sine nettsider:

 

Nutel AS, org. nr. 988 816 329, ble tatt under Oslo Byfogdembetes behandling som konkursbo den 17. desember 2007.

17. desember 2007

Nutel AS, org. nr. 988 816 329, ble tatt under Oslo Byfogdembetes behandling som konkursbo den 17. desember 2007. Advokat Leif Petter Madsen, Wikborg Rein, er oppnevnt som bobestyrer.

 

Bostyrer har engasjert Revisjonsfirmaet Flattum & Co. v/revisor Torbjørn Tronsrud for å forestå registrering av fordringsanmeldelsene og vurdere Nutels økonomiske virksomhet.

 

Bostyrer har i dag undersøkt om innbetalte midler fra kundene/abonnentene er avsatt på særskilt konto. Det er dessverre ikke tilfellet. Dette innebærer at kundenes/abonnentenes krav er uprioriterte krav i konkursboet. Dette gjelder også Nutel AS’ kunder som har forskuddsbetalt abonnement. Dersom kundene/abonnentene har mottatt regninger som ennå ikke er betalt, kan motregning være aktuelt. Samtlige kreditorer som har krav i boet, må sende skriftlig fordringsanmeldelse med kopi av inngått abonnementsavtale til Nutel AS, dets konkursbo c/o Flattum & Co. v/Torbjørn Tronsrud, Tullinsgate 6, 0166 Oslo. Eventuelle direkte henvendelser til bostyrer skal sendes til mailadresse [email protected].

 

 

 

Den videre kommunikasjon med kundene og boets øvrige kreditorer vil foregå gjennom utsendelse av skriftlige redegjørelser til kreditorene og eventuelle pressemeldinger. Første redegjørelse vil bli gitt i skiftesamling den 7. januar 2008.

Lenke til kommentar
Hentet fra bobestyrer Wikborg Rein sine nettsider:

 

Nutel AS, org. nr. 988 816 329, ble tatt under Oslo Byfogdembetes behandling som konkursbo den 17. desember 2007.

17. desember 2007

Nutel AS, org. nr. 988 816 329, ble tatt under Oslo Byfogdembetes behandling som konkursbo den 17. desember 2007. Advokat Leif Petter Madsen, Wikborg Rein, er oppnevnt som bobestyrer.

 

Bostyrer har engasjert Revisjonsfirmaet Flattum & Co. v/revisor Torbjørn Tronsrud for å forestå registrering av fordringsanmeldelsene og vurdere Nutels økonomiske virksomhet.

 

Bostyrer har i dag undersøkt om innbetalte midler fra kundene/abonnentene er avsatt på særskilt konto. Det er dessverre ikke tilfellet. Dette innebærer at kundenes/abonnentenes krav er uprioriterte krav i konkursboet. Dette gjelder også Nutel AS’ kunder som har forskuddsbetalt abonnement. Dersom kundene/abonnentene har mottatt regninger som ennå ikke er betalt, kan motregning være aktuelt. Samtlige kreditorer som har krav i boet, må sende skriftlig fordringsanmeldelse med kopi av inngått abonnementsavtale til Nutel AS, dets konkursbo c/o Flattum & Co. v/Torbjørn Tronsrud, Tullinsgate 6, 0166 Oslo. Eventuelle direkte henvendelser til bostyrer skal sendes til mailadresse [email protected].

 

 

 

Den videre kommunikasjon med kundene og boets øvrige kreditorer vil foregå gjennom utsendelse av skriftlige redegjørelser til kreditorene og eventuelle pressemeldinger. Første redegjørelse vil bli gitt i skiftesamling den 7. januar 2008.

 

Kan du skrive dette på norsk for oss som er stakkarslige ungdommer som ikke forstår halvparten av hva det egentlig betyr? Forstår at vi er nedprioritert, men resten? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kan du skrive dette på norsk for oss som er stakkarslige ungdommer som ikke forstår halvparten av hva det egentlig betyr? Forstår at vi er nedprioritert, men resten? :dontgetit:

 

Det betyr at om du betalte inn penger til Nutel i form av depositum så kan du glemme tanken på å noen gang få tilbake disse pengene da forbrukerne er nedprioritert.

 

Har du derimot et forhåndsbetalt abbonement (noe alle kunder av nutel har, som f.eks KillBill) så skal du sende en epost til epostadressen som er angitt på nutel.no og bestride den fakturaen som er blitt sendt til deg (som naturligvis er en faktura som krever abbonementsavgift for hele desember måned, mens du bare skal betale 55% av den).

Lenke til kommentar

Jeg ringte til kundeservice hos OneCall, og fikk porteringstidspunkt kl 0300 17.12.2007. Jeg forklarte hvordan det lå an, og han sa det bare var å legge inn ny bestilling å sende en mail til [email protected]. Men jeg anbefaler å ringe først, fordi da er du sikra at noen behandler det. Jeg ringte vel torsdag eller fredag sist uke. Eneste minus, er at jeg ikke fikk simkortet igår, men jeg håper å få i morgen :)

Lenke til kommentar
Jeg sendte mail om hurtigportering til Talkmore på torsdag kveld. Fredag morgen fikk jeg bekreftelse på at jeg ville bli portert mandag morgen, og simkortet fikk jeg på lørdag ...

 

Samme gjorde jeg heldigvis!

 

Men er surt å miste over 4500kr i depositum! Jeg kommer hvertfall ikke til å gi meg på noen som helst måte.

 

Jeg venter svar fra bobestyrer, er svaret av det negative slag får jeg gjøre andre ting for å få pengene mine tilbake.

 

*moderert av ilpostino*

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Men er surt å miste over 4500kr i depositum! Jeg kommer hvertfall ikke til å gi meg på noen som helst måte.

 

Jeg venter svar fra bobestyrer, er svaret av det negative slag får jeg gjøre andre ting for å få pengene mine tilbake.

 

Det er bare til å finne telefon nr, adresse etc på gulesider :) lykke til folkens!!!

 

PS: Fant en annen sak som også omhandler Siri Wormdahl her

 

Tror ikke det vil være noe løsning å kontakte de som tidligere jobbet i Nutel, er det ikke noe å hente i boet så er det ikke så mye du kan gjøre utenom å eventuelt saksøke de involverte. Noe som er kostnadskrevende, tidkrevende og generelt en vanskelig juridisk prosess når det skjer i forbindelse med en konkurs.

Lenke til kommentar
da sluttet mobilen min å fungere også..

 

Da er det bare å vente til 04.01 da.. på Onecall? må da gå ann å få raskere portering?

 

Hvis du bytter til Telenor og så får du raskerer portering! Der kan du kjøpe simkort hos en forhandler og de hurtigporterer raskere, et par dager har jeg hørt. Raskeste jeg har vært bort i er under 24 timer hos Telenor! :)

Lenke til kommentar
Jeg sendte mail om hurtigportering til Talkmore på torsdag kveld. Fredag morgen fikk jeg bekreftelse på at jeg ville bli portert mandag morgen, og simkortet fikk jeg på lørdag ...

 

Samme gjorde jeg heldigvis!

 

Men er surt å miste over 4500kr i depositum! Jeg kommer hvertfall ikke til å gi meg på noen som helst måte.

 

Jeg venter svar fra bobestyrer, er svaret av det negative slag får jeg gjøre andre ting for å få pengene mine tilbake.

 

[/url]

 

Du har tydeligvis misoppfattet ideen bak aksjeselskapsformen. Du kan ikke holde noen ansvarlige for at Nutel har gått konkurs medmindre de har oppført seg svært klandreverdig.

 

Det at du betaler inn på forskudd til selskap uten å sikre dine innbetalinger for en event. konkurs o.l. er din egen feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...