Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk faktura fra Nutel på lørdag. Skal jeg gidde å betale denne?

 

Viss de kan gå fra sine forpliktelser sånn uten videre gjør jeg også det. Tror de skal se langt etter de pengene.

 

 

Har du betalt depositum til dem da på 1000kr?så kan det jo være lurt og spørre om di kan trekke

det av det

Lenke til kommentar
Fikk faktura fra Nutel på lørdag. Skal jeg gidde å betale denne?

 

Viss de kan gå fra sine forpliktelser sånn uten videre gjør jeg også det. Tror de skal se langt etter de pengene

 

EDIT: Hva kommer dere andre til å gjøre?

 

For ørtonde gang, det er bostyret som kommer til å kreve pengene inn ved konkurs. Og de kronene skal inn, om så namsmannen må henta de..

Vel å merke seg om man skylder noe da.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Fikk faktura fra Nutel på lørdag. Skal jeg gidde å betale denne?

 

Viss de kan gå fra sine forpliktelser sånn uten videre gjør jeg også det. Tror de skal se langt etter de pengene.

 

 

Har du betalt depositum til dem da på 1000kr?så kan det jo være lurt og spørre om di kan trekke

det av det

 

Har sånn KillBill student. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var hvertfall mer enn fakturaen på 250 ,-

Lenke til kommentar
Den informasjonen som er gitt blir tolket dit hen at "stenger ikke ned abbonementet" betyr "ventelo lar andre kunder ringe til deg, men du kan verken ringe ut eller sende SMS".

 

Ventelo er et drittselskap.

 

Nei, Ventelo er IKKE et drittselskap. Det er Nutel sin feil at de blir koblet fra (og deres kunder), og ikke Ventelo.

 

Det var faktisk Ventelo som gikk ut tidlig og advarte alle kundene til Nutel at de ville bli koblet ned, denne beskjeden bad Nutel kundeservice at kundene skulle ignorere i x antall dager.

 

Juridisk sett så er det ikke slik at Ventelo bare kan overta kundene til Nutel uten deres samtykke, det har dem ikke anledning til. Og jeg skjønner godt at de ikke lar Nutel fortsette driften sin siden de ikke har betalt det de skylder.

Lenke til kommentar

På tide for meg og legge inn min erfaring ang Nutel.

 

Jeg og min samboer bestilte mobil fastpris abb. i begynnelsen av september, og betalte da inn 2 x kr 999,- i etableringsgebyr. Etter flere purringer og venting på simkort, bestemte vi oss og kansellere hele bestillingen. Tok da kontakt med Nutel, og de bekreftet at pengene mine skulle tilbakebetales (dette var 26 oktober). Nå, i dag, 17. desember har vi ennå ikke mottatt pengene. Jeg har de siste 3 ukene ringt omtrent daglig til Nutel. Fikk samme svar hver gang fra kundeservice: pengene ligger til utbetaling.. Blei til slutt møkkalei dette svar og forlangte og få snakke med en eller annen sjef / økonomiavdelingen. Ble oppringt fredag ettermiddag, og på nytt lovet at utbetaling... ennå ikke kommet...

 

Jeg syns direkte synd på de som har 6000 kr de venter på... tipper pengene mine aldri finner veien tilbake til min konto...

 

fw

Lenke til kommentar
På tide for meg og legge inn min erfaring ang Nutel.

 

Jeg og min samboer bestilte mobil fastpris abb. i begynnelsen av september, og betalte da inn 2 x kr 999,- i etableringsgebyr. Etter flere purringer og venting på simkort, bestemte vi oss og kansellere hele bestillingen. Tok da kontakt med Nutel, og de bekreftet at pengene mine skulle tilbakebetales (dette var 26 oktober). Nå, i dag, 17. desember har vi ennå ikke mottatt pengene. Jeg har de siste 3 ukene ringt omtrent daglig til Nutel. Fikk samme svar hver gang fra kundeservice: pengene ligger til utbetaling.. Blei til slutt møkkalei dette svar og forlangte og få snakke med en eller annen sjef / økonomiavdelingen. Ble oppringt fredag ettermiddag, og på nytt lovet at utbetaling... ennå ikke kommet...

 

Jeg syns direkte synd på de som har 6000 kr de venter på... tipper pengene mine aldri finner veien tilbake til min konto...

 

fw

 

Skjønner deg godt!

 

Derfor syns jeg det er rart av firmaet å bare kreve inn penger med trussel om inkasso, og så drite i å betale tilbake det de selv skylder.

 

Når det gjelder Ventelo: Vet ikke om jeg ville brukt ordet "drittselskap", men de farer hvertfall med løgn og prøver å true Nutels kunder over til sitt selskap. Aldri Ventelo på meg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg snakket med Onecall.

 

Nutel har sagt at Onecall ikke får lov til å gjennomføre en hurtigportering, de ønsker å holde på kundene sine til 04.01.. da jeg har portering med Onecall.

 

Det var vist slik at abonnementet mitt fra Nutel vil fungere til da.

 

Så da var det ikke noe problem da:P

 

Jeg fikk regning på 6100 nå!.

 

6000 er for forhåndsbetaling av abonnement, selv om jeg valgte killbill student. hvor jeg har betalt 400 kr for hele året. Dette lukter så jævlig svindel.

 

Sende ut en faktura og kreve at jeg skal betale noe jeg ikke har engang. herregud ass.

får jo heller ikke tak i de, så jeg driter i hele regninga jeg ass.

Lenke til kommentar
Nå har jeg snakket med Onecall.

 

Nutel har sagt at Onecall ikke får lov til å gjennomføre en hurtigportering, de ønsker å holde på kundene sine til 04.01.. da jeg har portering med Onecall.

 

Det var vist slik at abonnementet mitt fra Nutel vil fungere til da.

 

Så da var det ikke noe problem da:P

 

Jeg fikk regning på 6100 nå!.

 

6000 er for forhåndsbetaling av abonnement, selv om jeg valgte killbill student. hvor jeg har betalt 400 kr for hele året. Dette lukter så jævlig svindel.

 

Sende ut en faktura og kreve at jeg skal betale noe jeg ikke har engang. herregud ass.

får jo heller ikke tak i de, så jeg driter i hele regninga jeg ass.

 

Tror ikke jeg vil anbefale NOEN å betale NOE som helst til Nutel nå. Enig med dordar at dette lukter det ikke helt godt av.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg vil anbefale NOEN å betale NOE som helst til Nutel nå. Enig med dordar at dette lukter det ikke helt godt av.

 

vel. må jo betale de regningene som forfaller på tjenester som er utført. Jeg feks har en regning som forfaller 24 des. (nice forfallsdato btw). Dette er jo ikke forskuddsbetaling, ergo. jeg må betale. Dette vil boet kreve inn for å gi igjen til dere stakkarene som har forhåndsbetalt. De som har forhåndsbetalt kan se an muligheten til å heve kjøpet. Blir det ingen heving er dere isåfall bare berettiget til et dividende av summen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...