Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Jeg sendte mail om hurtigportering til Talkmore på torsdag kveld. Fredag morgen fikk jeg bekreftelse på at jeg ville bli portert mandag morgen, og simkortet fikk jeg på lørdag ...

 

Samme gjorde jeg heldigvis!

 

Men er surt å miste over 4500kr i depositum! Jeg kommer hvertfall ikke til å gi meg på noen som helst måte.

 

Jeg venter svar fra bobestyrer, er svaret av det negative slag får jeg gjøre andre ting for å få pengene mine tilbake.

 

[/url]

 

Du har tydeligvis misoppfattet ideen bak aksjeselskapsformen. Du kan ikke holde noen ansvarlige for at Nutel har gått konkurs medmindre de har oppført seg svært klandreverdig.

 

Det at du betaler inn på forskudd til selskap uten å sikre dine innbetalinger for en event. konkurs o.l. er din egen feil.

Er det ikke klandreverdig å starte opp et selskap som ville fått 1.1:1 i odds for at det gikk konk? Riktignok var det jo greit +EV å satse på dette.

 

Skal starte klesbutikk. Betal 6k i året, så får du hente så mange klær du vil. OG OG OG. Investere noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke klandreverdig å starte opp et selskap som ville fått 1.1:1 i odds for at det gikk konk? Riktignok var det jo greit +EV å satse på dette.

 

 

Dette er totalt offtopic, men det er ikke klandreverdig. Styret har ikke tatt ut noen midler fra selskapet og har definitivt ikke gjort noe galt mht de lover som gjelder.

 

Det er penger å tjene på å ta stor risiko, derfor gjør også mange mennesker det. Det du snakkerin forretningside er basert på svindel ;)

Lenke til kommentar

Et tips kan være chargeback for de av dere som har betalt årsavtalen med kredittkort. Det hadde jeg, og Statoil har sendt meg link for chargeback samt telefonnummeret for forsikringsselskapet som står bak forsikringen som dekker slike ting på kortet, så jeg har 2 sjanser til å få tilbake pengene mine. De var helt enig i at jeg hadde krav her :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Haha, sendte en mail til Ventelo for noen dager siden anngående at abonnemente mitt hadde blitt sperret, og siden one call sa at det skulle fortsette å fungere så lurte jeg på hvorfor det ikke fungerte osv.

 

Nå for 3 min siden ringte de fra Ventelo (på mitt midtlertidige nr) og sa at One Call sa feil og du kunne aldri ha linjen din fra Nutel oppe lenger en til mandag. Og så tilbøyd hun meg Rocky og sa at det kunne jeg få i løpet av 24 timer, men da vart porteringen over til One Call omgjort og du måtte gjøre det på nytt når du hadde fått Rocky..

 

Evig krig ? :p , jeg sa ihvertfall nei. Regner med at jeg har One Call snart igjen, har Chess som backup i julen uansett

Lenke til kommentar
Er det ikke klandreverdig å starte opp et selskap som ville fått 1.1:1 i odds for at det gikk konk? Riktignok var det jo greit +EV å satse på dette.

 

 

Dette er totalt offtopic, men det er ikke klandreverdig. Styret har ikke tatt ut noen midler fra selskapet og har definitivt ikke gjort noe galt mht de lover som gjelder.

 

Det er penger å tjene på å ta stor risiko, derfor gjør også mange mennesker det. Det du snakkerin forretningside er basert på svindel ;)

Å starte et firma som obviously går konk er ikke svindel? Er vel virkelig ingen som trodde Nutel kom til å overleve spesiellt lenge?

Lenke til kommentar
Men er surt å miste over 4500kr i depositum! Jeg kommer hvertfall ikke til å gi meg på noen som helst måte.

 

Jeg venter svar fra bobestyrer, er svaret av det negative slag får jeg gjøre andre ting for å få pengene mine tilbake.

 

Det er bare til å finne telefon nr, adresse etc på gulesider :) lykke til folkens!!!

 

PS: Fant en annen sak som også omhandler Siri Wormdahl her

 

Tror ikke det vil være noe løsning å kontakte de som tidligere jobbet i Nutel, er det ikke noe å hente i boet så er det ikke så mye du kan gjøre utenom å eventuelt saksøke de involverte. Noe som er kostnadskrevende, tidkrevende og generelt en vanskelig juridisk prosess når det skjer i forbindelse med en konkurs.

 

vel, skader ikke å prøve....

fikk svar tilbake fra bostyreren:

 

Nutel AS, org. nr. 988 816 329, ble tatt under Oslo Byfogdembetes behandling som konkursbo den 17. desember 2007.

 

 

 

Advokat Leif Petter Madsen, Wikborg Rein, er oppnevnt som bobestyrer.

 

Bostyrer har engasjert Revisjonsfirmaet Flattum & Co. v/revisor Torbjørn Tronsrud for å forestå registrering av fordringsanmeldelsene og vurdere Nutels økonomiske virksomhet.

 

Bostyrer har i dag undersøkt om innbetalte midler fra kundene/abonnentene er avsatt på særskilt konto. Det er dessverre ikke tilfellet. Dette innebærer at kundenes/abonnentenes krav er uprioriterte krav i konkursboet. Dette gjelder også Nutel AS’ kunder som har forskuddsbetalt abonnement. Dersom kundene/abonnentene har mottatt regninger som ennå ikke er betalt, kan motregning være aktuelt. Samtlige kreditorer som har krav i boet, må sende skriftlig fordringsanmeldelse med kopi av inngått abonnementsavtale til Nutel AS, dets konkursbo c/o Flattum & Co. v/Torbjørn Tronsrud, Tullinsgate 6, 0166 Oslo. Eventuelle direkte henvendelser til bostyrer skal sendes til mailadresse [email protected].

 

Den videre kommunikasjon med kundene og boets øvrige kreditorer vil foregå gjennom utsendelse av skriftlige redegjørelser til kreditorene og eventuelle pressemeldinger. Første redegjørelse vil bli gitt i skiftesamling den 7. januar 2008.

 

 

Hvorfor er kundene sine krav uprioriterte? hvem er prioriterte i dette tilfellet? ventelo? latterligt....

ingen som kan drive butikk på denne måten. Siri og de som startet nutel as burde ikke kunne få lov til å drive butikk, derfor bør de saksøkes. Jeg har lest om andre saker der der gjelder svindel og slike ting, og der har kanskje daglig leder blitt fratatt all rett til å drive eller opprette selskap i flere år fremover, hvorfor skjer ikke dette i denne saken? Siri f.eks har jo vært ute for slikt tull før!! Virker for meg som de aldri har hørt om budsjettering!!!

Lenke til kommentar

Å hvorfor er det Chess som saksøker Nutel og ikke Ventelo? utdrag:

 

Chess Communication AS har begjært boet til Nutel AS tatt under behandling som konkursbo på grunnlag av utestående krav på ca kr 3,3 mill. Kravet er forfalt og erkjent. Saksøkte har også erkjent å være insolvent.

 

nei, nutel skal kjenne dette lenge fremover....

Lenke til kommentar
Hvorfor er kundene sine krav uprioriterte? hvem er prioriterte i dette tilfellet? ventelo? latterligt....

Om jeg ikke tar helt feil så er det vel ansattes ubetalte lønn som har høyest prioritet.

 

Å hvorfor er det Chess som saksøker Nutel og ikke Ventelo?

Chess saksøker vell ikke Nutel. Chess har derimot et krav i boet, siden de har penger utestående hos Nutel. Nutel leide nett av Chess før de hoppet over på Ventelo, og de har ikke betalt alt det de skylder til hverken Chess eller Ventelo.

Lenke til kommentar
Hvorfor er kundene sine krav uprioriterte? hvem er prioriterte i dette tilfellet? ventelo? latterligt....

ingen som kan drive butikk på denne måten.

 

Jeg antar alt som kan koste staten penger om det ikke blir betalt er prioritert, dvs skatt, moms, og lønn til nasatte, så kommer resten lenger bak i køen. (dvs de om er først på pengene er vel de som styrer boet)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Mitt abb. ble også helt sperra, for inngående og utgående samtaler og meldinger, selv om jeg hadde bestilt portering til OneCall. Så hadde vært mobilløs frem til januar hadde jeg ikke skaffet meg et midlertidig abbonnement. :(

 

Surt at ingen sa ifra før, istedenfor å lage helvete kun et par dager før de gikk konk.. Kjipt for oss kundene og alle som prøver å få tak i oss på det vanlige nummeret vårt i jula..

Lenke til kommentar
Å starte et firma som obviously går konk er ikke svindel? Er vel virkelig ingen som trodde Nutel kom til å overleve spesiellt lenge?

 

Det er forskjellige måter å drive virksomheter på. Ikke alle virksomheter er skapt for å tjene penger fra første arbeidsdag. De små mobilselskapene vi har i Norge er et eksempel på dette. Ofte er eiernes mål å rask hente inn kunder, for så å selge hele kundemassen til et større selskap. Eierne sitter da igjen med overskudd selv om driften ikke har vært god.

 

Dette skjedde også i Nutel sitt tilfelle, problemet er at de kjøpte nettkapasitet av Ventelo, et selskap i samme båt som Nutel. Nutel hadde en avtale med en annen aktør om salg av kundemassen, men denne aktøren måtte også videreføre/lage en ny avtale med Ventelo. Det var ikke Ventelo interessert i og Nutel ble derfor slått konkurs og det er oss forbrukere som sitter igjen med store problemer.

 

Nutel er altså ikke et svindelselskap, selv om du føler deg svindlet.

Den eneste lærdomen man kan ta av dette er at Ventelo er et drittselskap og at hvis man betaler inn store depositum, så sjekk for all del kredittverdigheten til den du betaler til.

Lenke til kommentar
Nutel er altså ikke et svindelselskap, selv om du føler deg svindlet.

Den eneste lærdomen man kan ta av dette er at Ventelo er et drittselskap og at hvis man betaler inn store depositum, så sjekk for all del kredittverdigheten til den du betaler til.

 

Å kalle leverandøren drittselskap fordi firmaet som har solgt tjenesta til kunden ikkje betaler for seg vil eg faktisk hevde er ganske drøyt.

Hadde nutelkundene forholdt seg til ventelo som forhandler så hadde det vore rettmessig, men når ein krever at leverandøren skal gå med tap for at nutels foretningsmodell åpenbart ikkje fungerte blir lavmål.

 

 

Å kreve at andre skal betale for egen morro er ikkje det litt ulogisk?

 

 

 

 

 

PS har aldri hatt noko med ventelo å gjere anna enn at eg har jobba for konkurrenter til Ventelo.

Lenke til kommentar
Å kalle leverandøren drittselskap fordi firmaet som har solgt tjenesta til kunden ikkje betaler for seg vil eg faktisk hevde er ganske drøyt. Hadde nutelkundene forholdt seg til ventelo som forhandler så hadde det vore rettmessig, men når ein krever at leverandøren skal gå med tap for at nutels foretningsmodell åpenbart ikkje fungerte blir lavmål.

 

Å kreve at andre skal betale for egen morro er ikkje det litt ulogisk?

 

Det handler om å gi korrekt informasjon til korrekt tid. Det har ikke jeg følt at Ventelo gjort i det hele tatt. Å gi oss forbrukere 1 ukes beskjed om at de kutter nettforbindelsen synes jeg er for drøyt. De har oppført seg utrolig dårlig og har forsøkt å dra nytte av den situasjonen Nutel som bedrift og oss som kunder har havnet i.

 

Det er lavmål det.

Lenke til kommentar
Å kalle leverandøren drittselskap fordi firmaet som har solgt tjenesta til kunden ikkje betaler for seg vil eg faktisk hevde er ganske drøyt. Hadde nutelkundene forholdt seg til ventelo som forhandler så hadde det vore rettmessig, men når ein krever at leverandøren skal gå med tap for at nutels foretningsmodell åpenbart ikkje fungerte blir lavmål.

 

Å kreve at andre skal betale for egen morro er ikkje det litt ulogisk?

 

Det handler om å gi korrekt informasjon til korrekt tid. Det har ikke jeg følt at Ventelo gjort i det hele tatt. Å gi oss forbrukere 1 ukes beskjed om at de kutter nettforbindelsen synes jeg er for drøyt. De har oppført seg utrolig dårlig og har forsøkt å dra nytte av den situasjonen Nutel som bedrift og oss som kunder har havnet i.

 

Det er lavmål det.

 

Ja for kundene er det irriterande, men viss me ser på kva innformasjon nutel har må ha hatt, så trur eg nok at situasjonen sett litt anderledes ut.

Det er ikkje gjort på 5 minutter å få eit stengevedtak i PT. Dermed har denne saka gått mellom nutel og Ventelo ei god stund. Til slutt har Ventelo fått lov til å sette ned foten. Dei gir beskjed til kundene via tekstmelding at dei har fått vedtak til å stenge tilgangen. Usikkerheiten var det nutel som kom med ved å sende kontramelding og påpeike at dei ikkje var konkurs, og ba kundene om å bli.

 

Mandag 17.12 kl 13 ( 5 timer etter fristen for nedstengelse) slår nutel seg konkurs.

At Chess hadde same sak med nutel tidlegare var vel eit forvarsel om at dette selskapet hadde likviditestproblem.

 

Så lavmålet er det nutel som har bedrive. Dei har løyet og lurt kundene til å forsatt vere nutel-kunder til dei 2 dager før fristen kasta inn handkleet ( og slo seg konkurs etterpå)

 

Det er vesentlege forskjeller mellom leverandør og selger, i dette tilfellet er nutel selgeren, og deira betalingspoblem førte til nedstengelsen. Ingen leverandør ønske å tape penger, dermed blei nutel-aksessene stengt.

 

Samanliking. Om butikken på hjørne ikkje har mjølk. Er det Tines feil at dei nekter å levere meir mjølk til han betaler det han skylder for tidlegare leveranser?

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Ja for kundene er det irriterande, men viss me ser på kva innformasjon nutel har må ha hatt, så trur eg nok at situasjonen sett litt anderledes ut.

Det er ikkje gjort på 5 minutter å få eit stengevedtak i PT. Dermed har denne saka gått mellom nutel og Ventelo ei god stund. Til slutt har Ventelo fått lov til å sette ned foten. Dei gir beskjed til kundene via tekstmelding at dei har fått vedtak til å stenge tilgangen. Usikkerheiten var det nutel som kom med ved å sende kontramelding og påpeike at dei ikkje var konkurs, og ba kundene om å bli.

 

Men nå hadde jo Nutel en avtale med en annen aktør slik at alt dette surret kunne vært unnvært. Problemet var bare det at Ventelo nektet denne aktøren og fortsette den samme avtalen. Så slik jeg ser det er det Ventelo som har fått kundene til Nutel inn i den sørpa vi er i akkurat nå, og ikke Nutel. Nutel gjorde det de kunne for å få kundene sine over til en annen operatør, men det ønsket altså ikke Ventelo.

 

Samanliking. Om butikken på hjørne ikkje har mjølk. Er det Tines feil at dei nekter å levere meir mjølk til han betaler det han skylder for tidlegare leveranser?

Dårlig sammenligning. Du kan ikke sammenligne tjenesteproduksjon med fysiske produkter, de eksisterer i to forskjellige sfærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...