Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Grei spoiler her, ganske tidlig i spillet:

 

Er på et helt forjævlig sted nå, og kommer ikke videre.

Er på den Nar-etter-eller-annet planeten og er ved en dameboss som aldri i helvetes verden vil dø. Husker dessverre ikke hva hun heter, men det er hun som hadde den andre stemmen på det båndet som jeg brukte til å avsløre Saren... De som har kommet dit burde skjønne hva jeg mener.

 

Uansett, jeg trenger tips. Jeg har nettopp tatt henne en gang (og alle de jævlene hu sender på meg), men selfølgelig må jeg ta henne enda en gang til. Dette er jo klin umulig selv på Casual? Er jeg for lav level? Er 14... Trodde ikke det funket slik i ME, at du kan støte på fiender du ikke klarer å ta på stadiet du er på o.l., eller er det ikke slik?

 

Kan ikke akkurat gå tilbake heller da det sikkert tar 1 time bare å komme meg ned. HLEP PLZ!

 

Level 14?? Tror jeg var godt over level 40 når jeg kom dit, og hadde da ikke noen problemer med henne. Kan være at det er mer svett når du er så lav level.

 

Du må selvsagt spille slik som du ønsker selv, men har du ikke stress spillet frem til det punktet? Du er nå et godt stykke på vei i hovedquesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vell ann på hvilken vei du velger? Jeg tok det som første selvstendige oppdrag og slet i flere timer, hælvete er jo at du må se samme dialog hver gang. Jeg gikk ned til venstre om gjemte meg der med sniperen og plukkett ett par før jeg brukte pistol og noe zappegreier(tror det het overload og sabotasje) og så gikk det til slutt. Som du sikkert har sett bør man bruke de eksplosive beholderne.

Lenke til kommentar
Grei spoiler her, ganske tidlig i spillet:

 

Er på et helt forjævlig sted nå, og kommer ikke videre.

Er på den Nar-etter-eller-annet planeten og er ved en dameboss som aldri i helvetes verden vil dø. Husker dessverre ikke hva hun heter, men det er hun som hadde den andre stemmen på det båndet som jeg brukte til å avsløre Saren... De som har kommet dit burde skjønne hva jeg mener.

 

Uansett, jeg trenger tips. Jeg har nettopp tatt henne en gang (og alle de jævlene hu sender på meg), men selfølgelig må jeg ta henne enda en gang til. Dette er jo klin umulig selv på Casual? Er jeg for lav level? Er 14... Trodde ikke det funket slik i ME, at du kan støte på fiender du ikke klarer å ta på stadiet du er på o.l., eller er det ikke slik?

 

Kan ikke akkurat gå tilbake heller da det sikkert tar 1 time bare å komme meg ned. HLEP PLZ!

 

Level 14?? Tror jeg var godt over level 40 når jeg kom dit, og hadde da ikke noen problemer med henne. Kan være at det er mer svett når du er så lav level.

 

Du må selvsagt spille slik som du ønsker selv, men har du ikke stress spillet frem til det punktet? Du er nå et godt stykke på vei i hovedquesten.

 

Vell, om det er på den forskningsplaneten tok jeg også dette oppdraget tidlig, og var nok rundt lvl 14. Jeg tok hun ganske lett, men satt dog alle instillinger på det letteste, :blush: ... Før jeg tuklet med instillingene slet jeg som et helvet selv. Dette oppdraget var faktisk det første jeg valgte, og hittil det klart vanskeligste.

 

 

Det er snakk om dama som blir kontrollert av Saren ikkesant?

 

Lenke til kommentar

Jeg er i level 24 og vil si jeg er helt frelst av Mass Effect, har blitt så jævla hekta på det, har heller ikke gjort noe spesielt mye med selve storyen og main questene, har nesten ikke begynnt på noveria engang :D, det jeg gjør nå er å reise og gjør sidequest på forskjellige planeter og samle forskjellige sjeldne artifacts og mye mer...

 

Kan tro dette er det beste spillet til Xbox 360 i år :D

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jaja, vet at jeg kunne stikki til planeten Feros f.eks og da hadde jeg vel ikke trengt å ta hu (?), men det jeg lurte på var om det var mulig å komme seg videre uten å ta hu akkurat hvor jeg er nå? (Jeg er rett utafor rommet der jeg møter henne)

 

Med andre ord, noen mulighet for å komme til Normandy?

 

Edit: Får vel bare prøve igjen i morgen. Prøvde ikke så altfor mange ganger at det gjorde noe, pluss at COD4 tok litt av oppmerksomheten...

Endret av E-wok
Lenke til kommentar
Grei spoiler her, ganske tidlig i spillet:

 

Er på et helt forjævlig sted nå, og kommer ikke videre.

Er på den Nar-etter-eller-annet planeten og er ved en dameboss som aldri i helvetes verden vil dø. Husker dessverre ikke hva hun heter, men det er hun som hadde den andre stemmen på det båndet som jeg brukte til å avsløre Saren... De som har kommet dit burde skjønne hva jeg mener.

 

Uansett, jeg trenger tips. Jeg har nettopp tatt henne en gang (og alle de jævlene hu sender på meg), men selfølgelig må jeg ta henne enda en gang til. Dette er jo klin umulig selv på Casual? Er jeg for lav level? Er 14... Trodde ikke det funket slik i ME, at du kan støte på fiender du ikke klarer å ta på stadiet du er på o.l., eller er det ikke slik?

 

Kan ikke akkurat gå tilbake heller da det sikkert tar 1 time bare å komme meg ned. HLEP PLZ!

 

Noveria var den første planeten i mainquesten som jeg også dro til, og må innrømme at jeg slet litt med denne dama. Hun var by far det vanskeligste som jeg møtte i hele spillet (har spillt det ferdig). Tips om hva du bør gjøre legger jeg i en spoilertekst.

 

 

I starten nytter det ikke å angripe henne. Du må først ta soldatene som blir sendt mot deg i tre bølger. Først når du har nedkjempet disse kan du gå løs på henne (etter en dialogsekvens).

 

 

Lenke til kommentar
Jaja, vet at jeg kunne stikki til planeten Feros f.eks og da hadde jeg vel ikke trengt å ta hu (?), men det jeg lurte på var om det var mulig å komme seg videre uten å ta hu akkurat hvor jeg er nå? (Jeg er rett utafor rommet der jeg møter henne)

 

Med andre ord, noen mulighet for å komme til Normandy?

 

Edit: Får vel bare prøve igjen i morgen. Prøvde ikke så altfor mange ganger at det gjorde noe, pluss at COD4 tok litt av oppmerksomheten...

 

Du kan gå tilbake samme veien som du kom. Jeg gjorde det to ganger. Langt og kjedelig men det er mulig. Første gangen ble jeg eid og bestemte meg for å lvl opp med sidequests. Det var lurt for jeg tror det er mulig å fullføre dette spillet ganske rask om man går inn for det. Den andre gangen jeg snudde var fordi jeg hadde glemt å ta med Liara og jeg hadde fått for meg at det var et point at hun skulle være med for å prate med moren sin før jeg knertet henne. Vet ikke om det ville gjort noen forskjell men jaja.

Lenke til kommentar

Brukte 24 timar og nokre minutt på min første runde i Mass Effect.

 

Eg valde Adept, last survivor, og ruthless.

Var gjennomført total badass i heile spelet, og fekk det som regel som eg ville.

Skal ta meg ein runde til tenkte eg, då som soldier -- litt usikker på resten av bakgrunnen min.

 

Det er serdels få spel som har fått meg so emosjonelt involvert som Mass Effect. Ei heilt fantastisk oppleving, frå start til slutt. Eg fekk ei ordentleg forbindelse med teamet mitt, og har sjeldan, om aldri før vært so oppslukt i ei virtuell verden.

Einaste eg sakna, var byane -- slike som ein hadde i KotOR 1&2. Kansje dette er noko dei legg meir fokus på i dei neste kapitla i denne forteljinga.

 

Gledar meg som berre juling til fortsettjinga, og gledar meg til å køyre gjennom spelet ein gong til!

Lenke til kommentar
Helt klart tidenes beste sci-fi historie, og da tar jeg med alle filmer og tv serier jeg har sett også.

 

Flott bilde du har! :p

Enig der, absolutt beste :)

 

Og Tomtruck - ja, stemmer det! Jeg spilte også min første gang som Soldier. Da får man kun tilgang til alle våpenene, og "spesielle" evner med de våpenene ( uber rask skyting og høy treffsikkerhet osv osv ) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...