Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg i alle fall til oppfølger.

 

 

Sitter med så mange ideer til hvorfor the reapers holder på som de gjør, tross alt må de ha en grunn. At det er over organiske sin fatte evne virket først som en ganske kjip måte å vri seg unna. Men Sovreign virket en smule overlegen og holdt ikke akkurat høye tanker om noen av rasene så jeg tror det kommer ned til at han ikke forventer stort annet av helten vår enn at han/hun finner seg ett hull og dør.

 

 

Håper det kommer en toer om ikke så alt for lenge!

 

Min Reaper teori

 

Prothean VI-en nevnte at dem hadde så vidt begynt å forstå hvordan mass effect relene virket og lagd to prototyp releler selv (sender og motaker). Så det ville nokk ikke ha gått lange tiden før de ville ha forstått at Citadel også er ett rele og hvor det peker.

 

Så det virker som at hvert ca 50.000 år så er sivilasjonen ved det punktet hvor man forstår eller er nære ved å forstå hvordan mass effect releer virker. Noe som vil tilsi at dem er ved/nærme ved Reper's egen teknologiske nivå og kan bli en virkelig trusell mot Repers.

 

Helt mulig at dette er fullstendig feil

 

 

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål til, er det noe vits i å utforske mer etter du har tatt Matriach Benezia? Har massevis av rom jeg ikke har vært i, men er det noe vits?

 

Ja, hvis det er plasser du ikke har vært på så er det alltid ett eller annet å gjøre det. Alle systemene har en eller annen quest relatert dit, men det kan hende du må finne questen først.

Lenke til kommentar

Mass Effect var bra, men ikke like bra som i Knights of the Old Republic.

 

I KOTOR yret hver planet du kom til med liv, personer å møte og oppdrag etc. I Mass Effect fikk jeg bare den følelsen på Citadel og Noveria, resten føltes ut som mer et actionadventurespill enn et RPG. spesielt samhandlingen med dine kompanjonger var bedre i Kotor.

 

jeg digget mass effect, og har spilt det nesten ustanselig siden jeg fikk det. men får følelsen av at de holdt litt igjen med mass effect, så bioware kan overgå seg selv med Mass Effect 2 og 3 :)

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke det var så mye mer liv i Kotor spillene (har spilt meg igjennom både Kotor I + 2 og ME), var de samme folkene (NPC'ene) som stod omkring og hang der også.

 

På det området så savner jeg følelsen av liv på de forskjellige lokasjonene, både i ME og Kotor.

Oblivion f.eks. klarte å skape illusjonen av liv i de forskjellige byene, men klart det spillet feilet på en del andre områder.

 

I bunn og grunn så elsket jeg både Kotor og ME, og vil ikke påberope at den ene er bedre enn den andre. Men ME er absolutt på høyde med Kotor i mine øyne, og jeg vil nesten påstå at jeg likte universet Bioware skapte i ME bedre enn Star wars universet.

Lenke til kommentar
I bunn og grunn så elsket jeg både Kotor og ME, og vil ikke påberope at den ene er bedre enn den andre. Men ME er absolutt på høyde med Kotor i mine øyne, og jeg vil nesten påstå at jeg likte universet Bioware skapte i ME bedre enn Star wars universet.

 

Litt skuffet over at Jade Empire ikke er blant Bioware-spillene du nevner. Personlig syns jeg det er absolutt det beste av KotOR, JE og ME.

Lenke til kommentar
I bunn og grunn så elsket jeg både Kotor og ME, og vil ikke påberope at den ene er bedre enn den andre. Men ME er absolutt på høyde med Kotor i mine øyne, og jeg vil nesten påstå at jeg likte universet Bioware skapte i ME bedre enn Star wars universet.

 

Litt skuffet over at Jade Empire ikke er blant Bioware-spillene du nevner. Personlig syns jeg det er absolutt det beste av KotOR, JE og ME.

 

Ja stemmer, har spilt igjennom det også. Hukommelsen er det første som går..... :blush:

 

Var også et kongespill, men vil nok sette både Kotor og ME foran det.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill, men jeg syns ikke det er bedre en Kotor. Ikke missforstå alt er egentlig bedre. Grafikk, dialog you name it, men jeg får liksom ikke de frysningene over hele kroppen som jeg får av kotor. De issuesene som blir nevnt i tidligere poster plager meg ikke noe særlig, men det som plager meg er den jævlige irriterende stemmen til Hanarene. Høres jo ut som de får noe stappa opp i ræva! (no offense)

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar
Fantastisk spill, men jeg syns ikke det er bedre en Kotor. Ikke missforstå alt er egentlig bedre. Grafikk, dialog you name it, men jeg får liksom ikke de frysningene over hele kroppen som jeg får av kotor. De issuesene som blir nevnt i tidligere poster plager meg ikke noe særlig, men det som plager meg er den jævlige irriterende stemmen til Hanarene. Høres jo ut som de får noe stappa opp i ræva! (no offense)

 

Med tanke på brukernavnet ditt så har du kanskje ett litt spesielt forhold til Star Wars, så det er forståelig at du foretrekker Kotor. ;)

Lenke til kommentar

Fløtta meg opp på en HD ready tv, og jesus christ superstar hvor 100x deiligere grafikken ble. Anyways, noen som kan hjelpe meg på denne?

 

- Jeg har en OSD med noe sensetive information tydligvis som jeg kan levere til en reporter en plass på Citadel. Har traska gjennom hele Citadel(Og ja det var deilig^^) men har ikke truffet på noen reportere. Noen som kan gi meg et clue, noen hint? SÅ har jeg den side questn unnagjort ihvertfall.

Lenke til kommentar
Fløtta meg opp på en HD ready tv, og jesus christ superstar hvor 100x deiligere grafikken ble. Anyways, noen som kan hjelpe meg på denne?

 

- Jeg har en OSD med noe sensetive information tydligvis som jeg kan levere til en reporter en plass på Citadel. Har traska gjennom hele Citadel(Og ja det var deilig^^) men har ikke truffet på noen reportere. Noen som kan gi meg et clue, noen hint? SÅ har jeg den side questn unnagjort ihvertfall.

 

Tror hun skal stå ved en søyle i Lower wards, mener hun står der du traff henne første gangen, altså ved "inngangspartiene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...