Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt på Mass Effect nå, og har spilt 4 timer. Og jeg elsker spillet!! Til sammenligning gikk jeg meg lei KOTOR: Sith Lords etter ca. 4 timer, så dette her falt i mye bedre smak ja! Syns ikke skytingen er mer enn middelmådig, men dette blir reddet av "biotics" powerene! I tillegg så er jo dette RPG, og da er selvsagt historie og stemning viktigst. Her skuffer i hvertfall ikke Mass Effect, jeg ble i hvertfall sugd rett inn i historien. Gleder meg til å spille videre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå spilt igjennom spillet en gang, som den forhåndsgenererte Commander Sheppard. Jeg må si meg veldig fornøyd! Beyond fornøyd! Elsker det..

Jeg opplevde , som de fleste andre, litt frameratedrops, og litt treg texture loading visse steder.. Men som mange også sier, detta plaga ikke meg at all.. Var et fantastisk spill uansett!

 

Jeg fikk ikke gjort alle ekstra oppdragene ( brukte kun 18 , nærmere 19 timer på å fullføre spillet ), egentlig grunnet at selve hoved historien fanget meg helt, så jeg måtte bare spille den til slutt :p Men, ett av ekstra oppdragene som jeg irriterte meg over , var oppdraget på Månen. Vår Måne. Når du skal inn i en Alliance Training Facility, og rydde opp med en maskin som har "gone rogue", og tatt over trenings lokalene ( følger dere meg? :p ). Jeg brukte ca 20 minutter kun på å finne frem! Godt mulig at jeg tok en vei som var helt utenom det vanlige, men det irriterte meg en smule. Og selve oppdraget var heller ikke kjempe spennende, bortsett fra XPen jeg fikk, og det faktum at jeg var på Månen =D

 

Jeg elsket de cut scenesa som var med, alt var så filmatisk, og var gjort utrolig bra. *SPOILER WARNING* Den scenen når man møter Saren på den planeten hvor man skal sette av den bomba ( husker ikke navnet på planeten i farta ). Det var en utrolig bra cut scene, fikk gåsehud! Slike øyeblikk ble det forøvrig mange av i detta spillet! :)

 

Men da var det tilbake til Xboxen, og fortsette med min nye Vanguard!

Lenke til kommentar
Men, ett av ekstra oppdragene som jeg irriterte meg over , var oppdraget på Månen. Vår Måne. Når du skal inn i en Alliance Training Facility, og rydde opp med en maskin som har "gone rogue", og tatt over trenings lokalene ( følger dere meg? :p ). Jeg brukte ca 20 minutter kun på å finne frem! Godt mulig at jeg tok en vei som var helt utenom det vanlige, men det irriterte meg en smule. Og selve oppdraget var heller ikke kjempe spennende, bortsett fra XPen jeg fikk, og det faktum at jeg var på Månen =D

 

Du vet at du kan trykke på "map" på exploration-områder, ikke sant?

Lenke til kommentar

Map? Nytt for meg! Nei, selvfølgelig vet jeg det :p Men jeg trodde veien gikk ett helt annet sted enn hvor den egentlig var! Så jeg ble kjørende rundt å surre en stund, før jeg forvilla meg langt bort, for så å finne frem til slutt. Men det er heller ikke " merket " noen vei eller sti på kartet på Måne-banen, så er ikke til å kjempe hjelp.

 

Hmm, jeg fikk det da jeg var inne på Normandy, og skulle dra mot en annen planet..! Så kom det en incoming transmission, hvor en fyr fra the Alliance gav meg oppgaven.. :)

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke helt feil, kan du rett og slett hoppe inn i Makoen igjen, og trykke på " x " , for så å velge "return to the Normandy" - sett at planeten du er på er en exploration planet, da.

 

 

du kan vel også trykke start og gå inn på "map". Der kan du også trykke "x" for å få "would you like to return to normandy?".

Sånn i tilfelle du ikke har makoen innen rekkevidde:-D

Lenke til kommentar

Grei spoiler her, ganske tidlig i spillet:

 

Er på et helt forjævlig sted nå, og kommer ikke videre.

Er på den Nar-etter-eller-annet planeten og er ved en dameboss som aldri i helvetes verden vil dø. Husker dessverre ikke hva hun heter, men det er hun som hadde den andre stemmen på det båndet som jeg brukte til å avsløre Saren... De som har kommet dit burde skjønne hva jeg mener.

 

Uansett, jeg trenger tips. Jeg har nettopp tatt henne en gang (og alle de jævlene hu sender på meg), men selfølgelig må jeg ta henne enda en gang til. Dette er jo klin umulig selv på Casual? Er jeg for lav level? Er 14... Trodde ikke det funket slik i ME, at du kan støte på fiender du ikke klarer å ta på stadiet du er på o.l., eller er det ikke slik?

 

Kan ikke akkurat gå tilbake heller da det sikkert tar 1 time bare å komme meg ned. HLEP PLZ!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...