Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd Mass Effect enda, men vurderer å kjøpe meg det til jul. Jeg har sett på en del trailere, men synes ikke at det ser såå bra ut. Men, jeg har hørt av alle som har spillet at det sinnsykt bra, og spillandmeldelser jeg har lest har bare vært postive. Hva er det med Mass Effect som er så genialt, og vært å kjøpe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Gjennomførte det nettopp for andre gang på hardcore. Men er fortsatt bare lvl 55 =/

 

klarte du å få 75% på renegade eller paragon?

må man ta side quest for og få til det?

spilelr for andre gang nå og har ikke tatt noen side missions, men prøver og få Renegade

Lenke til kommentar
Gjennomførte det nettopp for andre gang på hardcore. Men er fortsatt bare lvl 55 =/

 

klarte du å få 75% på renegade eller paragon?

må man ta side quest for og få til det?

spilelr for andre gang nå og har ikke tatt noen side missions, men prøver og få Renegade

 

Jeg spiller også igjennom for andre gang og fikk den 75% renegade achievementen mens jeg holdt på med Virmire. Men har da også gjort ca halvparten av sidequestene, prøver også å bli lvl 60 før jeg blir ferdig.

Lenke til kommentar

syns enkelte bossfighter er i overkant vanskelige, dette pga. lagge elementet. er nesten umulig å få siktet på fiendene enkelte ganger. dette løses ved å sette ned vanskelighetsgraden men da er jo litt av poenget borte.

mye unødvendig kjøring med roveren. planet exploration er ikke mye mer enn en gimmick. klikk på noen planeter- les en tekst. oj spennende! not. alt er i overkant scriptet dvs. illusjonen om at man har ett valg brytes ganske raskt da man fort oppdager at historien blir den samme uansett hva man foretar seg.

vi kan trygt og bastant konstantere at bioware ikke er den de en gang var :(

er i overkant skuffet da dette er tittelen jeg kjøpte xboxen for.

ass effect, indeed.

 

kane and lynch derimot, da snakker vi underholdning :)

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar
syns enkelte bossfighter er i overkant vanskelige, dette pga. lagge elementet. er nesten umulig å få siktet på fiendene enkelte ganger. dette løses ved å sette ned vanskelighetsgraden men da er jo litt av poenget borte.

mye unødvendig kjøring med roveren. planet exploration er ikke mye mer enn en gimmick. klikk på noen planeter- les en tekst. oj spennende! not. alt er i overkant scriptet dvs. illusjonen om at man har ett valg brytes ganske raskt da man fort oppdager at historien blir den samme uansett hva man foretar seg.

vi kan trygt og bastant konstantere at bioware ikke er den de en gang var :(

er i overkant skuffet da dette er tittelen jeg kjøpte xboxen for.

ass effect, indeed.

 

kane and lynch derimot, da snakker vi underholdning :)

 

Har selv spilt igjennom alt annet av rollespill som Bioware har sluppet, og Mass effect er like bra om ikke bedre enn de.

 

Problemet ligger vel mer i at folk har forskjellig smak, og dette er kanskje ikke spillet for deg.

Lenke til kommentar

problemet er at falskheten og følelsen av overfladiskhet har gjennomsyret det som en gang var ett av de beste spillselskapene noensinne. og at de stilte større krav til hvordan spillet faktisk yter hvirker det som. seriøst, ingenting er så ødeleggende som dårlig framerate

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar
problemet er at falskheten og følelsen av overfladiskhet har gjennomsyret det som en gang var ett av de beste spillselskapene noensinne. og at de stilte større krav til hvordan spillet faktisk yter hvirker det som. seriøst, ingenting er så ødeleggende som dårlig framerate

 

Er ikke enig i noe av det du sier, men men.....Hvilken falskhet og overflatiskhet er det du snakker om? Bioware mistet litt cred hos meg når de gikk i stallen til EA, men ellers så synes jeg ikke det er mye snusk ut og går.

 

Hadde noen problemer med framerate i noen av de største kampene, men ikke noe som ødela spillopplevelsen for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

ja dessverre. virker som higen etter dollars dreper kreativiteten helt. alt skal være så mainstream og "elskbart" som mulig at til slutt blir det bare en matt grå pastè igjen.

synes denne trenden begynner å ligne farlig mye på det som skjedde i atari dagene.

men der igjen så ser jeg jo at interwebben er full av kids som bare digger disse titlene.

får håpe det kommer noe nytt blod snart og redder dagen min.

 

fox: trykk start og bruk øynene :wallbash:

Lenke til kommentar
syns enkelte bossfighter er i overkant vanskelige, dette pga. lagge elementet. er nesten umulig å få siktet på fiendene enkelte ganger. dette løses ved å sette ned vanskelighetsgraden men da er jo litt av poenget borte.

mye unødvendig kjøring med roveren. planet exploration er ikke mye mer enn en gimmick. klikk på noen planeter- les en tekst. oj spennende! not. alt er i overkant scriptet dvs. illusjonen om at man har ett valg brytes ganske raskt da man fort oppdager at historien blir den samme uansett hva man foretar seg.

vi kan trygt og bastant konstantere at bioware ikke er den de en gang var :(

er i overkant skuffet da dette er tittelen jeg kjøpte xboxen for.

ass effect, indeed.

Fascinerende hvor uenig man kan være. Jeg tror ikke jeg er enig i noe av det du skriver, jeg. ;)

 

Jeg har nettopp spilt igjennom Mass Effect. Det var en helt fantastisk opplevelse. Det er jammen ikke ofte jeg sitter igjen med frysninger når credits begynner å rulle over skjermen. Så jeg startet like godt en ny runde med hardcore på samme char (for å komme meg forbi level 50 og videre opp til 60 forhåpentligvis). Og plutselig satt jeg med den samme wow-følelsen som da jeg startet det første gangen.

 

Men du sier at det er i overkant scriptet. Hva forventet du egentlig? Bioware sine spill har alltid vært "i overkant scriptet". Man står ofte rimelig fritt i forhold til rekkefølgen man ønsker å gjøre ting, men når man først gjør noe, så er man nokså låst i et løp til oppdraget er fullført. Og takk for det. Jeg har spilt nok "åpne" spill som skryter av at man får gjøre akkurat hva som passer en. For å si det mildt, historien lider i slike spill. I Mass Effect er historien alt. Det er en svært velskrevet og troverdig science fiction-historie med flere overraskelser, følelser og veldig godt driv. Jeg tror ikke jeg har spilt et science fiction-spill noen gang med bedre historie. Og en slik historie ville du vanskelig kunne få til uten at det er en del scripting inne i bildet.

 

Jeg lurer ærlig talt på hvillket bioware-spill du mener er så mye bedre enn Mass Effect, og hvorfor. For jeg kommer ikke på et eneste av bioware sine gamle spill som passer med utsagnet "bioware ikke er den de engang var". Og jeg har spilt de aller aller fleste.

 

Og for den saks skyld, jeg syntes det var artig med alle de planetbeskrivelsene. Det er tydelig at de har lagt sjela si i å lage et skikkelig bakgrunnsbilde for historien. Og rover-kjøringa? Koste meg hver eneste gang, jeg syntes det var et ålreit avbrekk til alt det andre som skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...