Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Ja, god ytelse er i mine øyne det største plusset med konsoll framfor pc. Spillene har aldri det fps problemet.

 

Nå lo jeg godt. :p

 

Framerate er jo et av de største problemene på konsoll, og i motsetning til pc så gir ikke utviklerne deg noen mulighet til å fikse på det. Så vi (er klar over at vi er en minoritet) som synes fps <30 er uholdbart må bare lide i stillhet.

 

Men angående det psilo sa. Vil det si at man ikke har mer enn de 6-7 spellene man kan se i videoene?

Jeg har, _aldri_hatt dette problemet, aldri. Mulig det bare er jeg ikke merker det. Men jeg merker "lag" på 30 fps på f.eks. wow. Men aldri på for eksempel gears of war, etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, god ytelse er i mine øyne det største plusset med konsoll framfor pc. Spillene har aldri det fps problemet.

 

Nå lo jeg godt. :p

 

Framerate er jo et av de største problemene på konsoll, og i motsetning til pc så gir ikke utviklerne deg noen mulighet til å fikse på det. Så vi (er klar over at vi er en minoritet) som synes fps <30 er uholdbart må bare lide i stillhet.

 

Joa, men så er 30FPS på en konsoll, og 30FPS på en PC to helt forskjellige ting. Jeg syntest 30FPS gir topp flyt på en konsoll, slik som f. eks GeOW. Men derimot er jeg avhengig av 60FPS skal jeg spille med mus/tast på en PC. Om det er fordi det er at musen er litt mer nøyaktig eller om det er fordi at utviklerne kan få litt mer perfeksjonert kontrollopsett til en konsoll da alle har samme kontroller vet jeg ikke.

 

Men jeg er enig i at det har vært et irriterende problem til tider med dårlig ytelse i noen konsollspill, men de aller fleste av de nyere spillene har minimalt med fps drop og lagg. men dersom man skal "fikse" på den dårlige ytelsen du kaller det med hjelp av kraftig PC hardware skal man ha råd til det, og spesielt intressert så lenge man har begrenset med penger. :)

Lenke til kommentar
Ja, god ytelse er i mine øyne det største plusset med konsoll framfor pc. Spillene har aldri det fps problemet.

 

Nå lo jeg godt. :p

 

Framerate er jo et av de største problemene på konsoll, og i motsetning til pc så gir ikke utviklerne deg noen mulighet til å fikse på det. Så vi (er klar over at vi er en minoritet) som synes fps <30 er uholdbart må bare lide i stillhet.

 

Joa, men så er 30FPS på en konsoll, og 30FPS på en PC to helt forskjellige ting. Jeg syntest 30FPS gir topp flyt på en konsoll, slik som f. eks GeOW. Men derimot er jeg avhengig av 60FPS skal jeg spille med mus/tast på en PC. Om det er fordi det er at musen er litt mer nøyaktig eller om det er fordi at utviklerne kan få litt mer perfeksjonert kontrollopsett til en konsoll da alle har samme kontroller vet jeg ikke.

 

Men jeg er enig i at det har vært et irriterende problem til tider med dårlig ytelse i noen konsollspill, men de aller fleste av de nyere spillene har minimalt med fps drop og lagg. men dersom man skal "fikse" på den dårlige ytelsen du kaller det med hjelp av kraftig PC hardware skal man ha råd til det, og spesielt intressert så lenge man har begrenset med penger. :)

Ja, forsåvidt, greit nok egentlig. Forresten, når man snakker tastatur og mus. Prøvd dette på 360 ? Og, age of conan på 360(lal, off topic oscar for me k ? ) er det, det samme som kommer på pc ? [/off_topic]

 

Det kan ikke være mange spill ;O

Men ja, i det siste har vel gjerne ting blitt ganske mye bedre, jeg merker vell strengt tatt aldri dette.

 

edit; leifer.

Endret av krattlusker
Lenke til kommentar
fikk 1.000.000 credits achievementen nå, så står det at man kan få Specter Gear på skipet, hvor?

hos kjøpe mannen?

 

Japp du må kjøpe gearet av ham, eller han karen hos c-sec. Forresten latterlig enkelt å få mye credits i spillet :p

 

Opplevde forresten aldri noe særlig framedrops eller slowdowns unntatt en gang da spillet begynne å lagge noe så sinnsykt at jeg måtte save ut til dash også reloade gamen igjen, men da gikk det til gjengjeld smooth. Det med textures er ikke noe stress for meg i hvertfall dreier seg om 1-2 sekunder ved hver loading før alle textures er der.

Endret av Borgen
Lenke til kommentar
Forresten latterlig enkelt å få mye credits i spillet :p

 

 

Til nå har jeg skaffet credits på salg av loot - hvilke andre metoder finnes?

 

Takker for tips!

 

Når du kommer opp i levler får du latterlig mye penger for alt mulig. Maxa credit grensen før jeg blei ferdig med spillet. Savner noe å bruke credits på

Lenke til kommentar
Å selge gjennstandar er vel egentlig den dårligste måten å tjene credits på. Fly rundt, finn planeter, survey gir sykt spør du meg. Greie quester gir også ganske mye. Syns det er litt leit, i starten var det mye jeg ville ha, men hadde ikke råd. Etterhvert var det lite jeg ville ha, men hadde råd til alt.

 

Egentlig ikke så mye jeg ville ha jeg ikke fikk på førsten heller synes jeg, til gjengjeld synes jeg det var skralt med armors, fant aldri noen skikkelig bra til humans i hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Å selge gjennstandar er vel egentlig den dårligste måten å tjene credits på. Fly rundt, finn planeter, survey gir sykt spør du meg. Greie quester gir også ganske mye. Syns det er litt leit, i starten var det mye jeg ville ha, men hadde ikke råd. Etterhvert var det lite jeg ville ha, men hadde råd til alt.

 

nja når jeg var på Virmire solg jeg masse som var verdt alt fra 5000-10.000 credits, vips så har man 1.mill

man trenger ikke å kjøpe noe som helst igjennom spillet,

jeg kjøpte ingen ting, så kjøpe systemet er der for moro skyld, bare det at det ikke er morro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Er spillet stort? kan man liksom reise rundt på planeter og er dem storer?

nja spillet er ikke stort med stort nok... det er bare en håndfull planeter du kan lande på noen som det bare er en flekk på og noen som har en stor base...der main story går... du kan ikke kjøre rundt i rommet, men navigere med pil og trykke dit du vill.

Lenke til kommentar
Er spillet stort? kan man liksom reise rundt på planeter og er dem storer?

 

Spillet er relativt stort, man kan dra ned på mange planeter og kjøre rundt i et begrenset område i en slags APC/tanks.

Det er mange planeter og plasser å utforske og det er en god del sidequester.

 

Personlig har jeg brukt nesten 35 timer på spillet, og jeg begynner å nærme meg slutten. Da har jeg også gjort så og si alle sidequestene, og har tatt meg veldig god tid.

Lenke til kommentar

I går ble jeg ferdig, i alle fall i denne omgang. Bioware fortjener en medalje, makan til historie! Det er lenge siden jeg opplevd en slik innlevelse i et spill som med ME. Jeg klokket inn på ca. 26-28 timer uten at jeg tok for mange av sideoppdragene.

 

Små grafiske bugs, tungt inventory system og en litt liten galakse. MEN slike småting blir bagateller i den store sammenhengen. Dette var en absolutt hødare, tror det kommer til å ta lang tid før det kommer noen spill som er i nærheten av dette...sukk..

Lenke til kommentar

Gleder meg i alle fall til oppfølger.

 

 

Sitter med så mange ideer til hvorfor the reapers holder på som de gjør, tross alt må de ha en grunn. At det er over organiske sin fatte evne virket først som en ganske kjip måte å vri seg unna. Men Sovreign virket en smule overlegen og holdt ikke akkurat høye tanker om noen av rasene så jeg tror det kommer ned til at han ikke forventer stort annet av helten vår enn at han/hun finner seg ett hull og dør.

 

 

Håper det kommer en toer om ikke så alt for lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...